Bobike achterzitje past niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hmmm, ik heb van het weekend via Marktplaats een achterzitje van Bobike gekocht. Met het standaard bevestigingsmateriaal past het zitje niet. Nu heb ik een zadelbuisbevestiging gekocht, zo'n ding dus: Bobike zadelbuisbevestiging voor maxi/junior

Maar volgens mij past het nu dus nog niet :(:x. De afstand tussen mijn zadelbuis en waar het aan bevestigd moet worden op het zitje lijkt nog steeds te groot. Kan dit kloppen, of doe ik iets verkeerd?

Ik heb trouwens een Gazelle Miss Grace.

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    volgens mij moet het wel passen hoor!
    het stoeltje komt idd veel naar achter te zitten...
    over het fietsbankje heen

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Dat kan heel goed kloppen! Ik heb ook een Gazelle (weet niet welk type, is al een paar jaar oud) en ook daar passen de standaard beugels én de atb-beugels van Bobike niet op. Bij het kopen van de fiets heb ik er daarom een andere beugel bij gekregen (want ik kocht er ook een fietsstoeltje bij). Helaas kan ik hem nog niet missen, anders kon je hem zo overnemen. Ik raad je aan om naar een fietsenmaker te gaan en het probleem voor te leggen. Hopelijk hebben ze die andere beugel voor je, en anders kunnen ze hem vast wel voor je bestellen. Succes.

4. Amethist

Argh! Nou ik baal flink. Ik had zo onderhand net zo goed een nieuw zitje kunnen kopen met al die extra dingen die ik er nu bij moet hebben...

5. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je een gazelle hebt, moet dat echt wel passen joh. Bespaar jezelf het gebaal en de ellende en rij even naar de fietsenmaker! (ik zou dan mijn hulpeloze-ik-weet-het-ook-niet-want-ik-ben-vrouw gezicht opzetten (even niet geëmancipeerd) Misschien doet ie het wel gratis of voor een 10-tje.

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Maar met een nieuw zitje had je die extra dingen toch ook moeten kopen. ;) En de nieuwe beugel die je hebt gekocht, kun je weer omruilen voor een juiste beugel. Ga eens langs de fietsenmaker en laat er een beugel opzetten. Dat kost misschien wel iets extra's (of niet), maar dan weet je zeker dat hij goed zit.

Ik heb net gelijk maar even gekeken welke fiets ik heb. Het is een Gazelle Solide, dus een ander type dan jij hebt. Dus er is nog hoop voor je... Is jouw fiets vrij nieuw? Dan kan ik me haast niet voorstellen dat de moderne beugels er niet op passen. Mijn fiets is al heel wat jaartjes oud, dus ik dacht dat het daar aan lag.

7. Amethist

AHA! Gelukt! Maar het zitje zit toch nog te ver naar voren, ze zit zo ongeveer met haar knieën onder mijn zadel. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Nee dat klopt wel. ...hier ook zo weinig ruimte. ..

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik zou naar de fietsenzaak gaan. Laat ze gewoon kijken of het zo klopt. Bij mij zit er juist aardig wat ruimte tussen zadel en stoeltje. Misschien moet hij net iets hoger om het wel te laten passen. Ik had ook een 2e handsset en heb het bij fietsenmaker na laten kijken. Meteen voetbeschermers erbij gekocht voor bij mn spaken. Weet niet of je die ook hebt? Op mijn fiets zitten geen jasbeschermers. (En die zijn niet bedoelt ter bescherming van voetjes.

Ik heb een fiets van 12 jaar oud. Standaard bevestiging paste hier ook niet op. Atb beugel wel. En inderdaad, al koop je een nieuw stoeltje dan moet je al het bevestigingsmateriaal er alsnog los bij kopen. Dus je bent niet duurder uit.

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

Zo zit het bij mij ook!! Dus goed gedaan ...

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    W8 ik maak ff foto's van bij mij. Door dealer gedaan toen. Andere bobike zelfde methode vast zetten.

12. Amethist

Hm...dus dat klopt wel?! Ook sneu, zit ze zowat klem met haar knieën. Op plaatjes op internet zit het zitje wel wat verder van het zadel af volgens mij...

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Kijk

14. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Zo te zien op de foto zou je je zadel iets naar voren kunnen zetten. Dan heeft ze iets meer ruimte voor haar knietjes.
    Onder de zadel zitten 2 pennen van voor naar achter. Bovenop de zadelpen van je zadel zit een soort klem die kun je losdraaien en dan je zadel wat naar voren schuiven. Scheelt iets van 4/5cm. En als jij dan nog lekker ten opzchte van je stuur zit is dat een op,ossing

15. Amethist

Ik heb ook nog een zitje voorop, als ik mijn zadel wat naar voren zou doen denk ik niet dat ik nog goed kan afstappen in geval van een noodstop oid.

En klopt het wel dat het zitje helemaal niet op mijn bagagedrager rust? Hij zweect er een soort boven, alleen die beugels van de voetensteunen klemmen erom heen.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zie nu de foto's. Vind stoeltje er erg dicht op zitten. Bij mij zit hij veel verder naar achteren. Als ik de sluiting richting zadel klap dan raakt het randje net de onderkant van mn zadel. Bij jouw stoeltje zal een 4 jarige met benen in dr nek liggen. Beensteunen staan wel ver genoeg naar beneden? Dat scheeld ook een stuk.
    En volgens hebben ze ook verlengstukken.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dubbel

18. Amethist

Ja,ik heb nu ook nog een giga stuk bagagedrager over. Ze zat nu echt zowat met haar knieën onder mijn zadel.

Een verlengstuk? Ik ga Googlen.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Klopt. Stoeltje kan je nog wat kantelen. Alleen de achterkant rust er evt iets op. Bij veel fietsen van tegenwoordig mogen er niet eens zitjes op qua gewicht. Op die van mij iig niet omdqt het een sportfiets is. Door dit systeem kan dat wel.

Deel Deze Pagina