Hallo allen, Wat voor pyama hebben jullie voor de kleintjes? En gebruiken jullie ook een slaapzak of niet?
Ik heb idd een pyama voor mijn kleintje. Verder heb ik geen slaapzak, hij slaapt onder een lakentje met dekentje. Tot nu toe trapt hij deze niet los...
Justin slaapt al vanaf het begin in een slaapzak. ligt aan het weer wat voor zak en of ie ene pyama aanheeft. net al nu wil ik m nog wel een slaapzak met mouwen aangeven, maar dan geen pyama maar gewoon een romper met korte mouwen bv. of een zomerzak zonder mouwen en dan een pyama met lange mouwen. Onder een dekentje slaapt hij dus niet, word ie zeker 4 keer per nacht wakker...
Sasha draagt een pyama, lange mouwen, lange broek. Slaapzak draagt ze niet en de dekens trapt ze van zich af. Ze houdt ervan om vrij te liggen denk ik haha.
Luca in romper en puckaslaapzakje en lakentje met een dekentje. En zo nu en dan in een dun slaapzakje eigenlijk hetzelfde.
Toen onze krummel zo oud was als jouw engeltje sliep ze gewoon in de kleertjes. Pas sinds ze vanaf een ca. 20.30 uur tot 's ochtends slaapt, doen we haar een pyjama aan. Ze ligt nu ook in een slaapzak, anders vinden we haar 's ochtends helemaal schuin in de wieg zonder dekens over. Het is dat ze niet verder kan, maar anders zou ze overdwars liggen, vrees ik. Het is een beetje afhankelijk van het weer, maar vannacht sliep ze in: - romper korte mouw - pyjama lange mouw - zomerslaapzak korte mouw - lakentje en dekentje Maar ik denk dat het van je kindje afhangt. Sommige kindjes zullen het hierin veel te warm hebben, denk ik.
Hoi, Thirza sliep hier in eerste instantie in haar kleertjes van overdag onder twee dekentjes in de wieg, (2 dekens omdat het rond haar geboorte en de weken daarop ook wel erg koud was, ook bij ons boven: niet zo'n geweldig geisoleerd huis Wij sliepen toen ook onder een dik 4seizoenendekbed). Als ze laagjes had, dus een shirtje met een vestje erover, ging het vestje voor de nacht wel uit. Inmiddels heeft ze kleertjes waarvan het mij minder lekker lijkt als ze daar de hele nacht in moet liggen, de stuggere kleertjes zeg maar. Die doe ik dan uit en afhankelijk van hoe warm het is, krijgt ze dan een pyjamaatje aan en dan inmiddels in de slaapzak, omdat ze zich helemaal onder de dekens uit wurmt, (ook als ik hoger opmaak). De deken gebruik ik nog wel om haar wat 'vast' te leggen zeg maar, over haar middel en beentjes heen, (mits dat niet te warm is), anders draait ze haar hele bed of wieg door. Met slaapzak doet ze dat niet, (of minder).
De eerste maanden sliep Louiza in een slaapzak en ook in de winter toen het het soms erg koud kon zijn maar nu enkel in haar pyama onder een dekentje, ze is bijna 1 jr. Aangezien ze liever op haar buik slaapt en vaak van positie verandert tijdens haar slaap, is een slaapzak niet echt een optie meer.
toen Esmee net zo oud was als jou engeltje sliep ze snachts in haar kleertjes, voor haar maat was geen pyjama te vinden (maatje 44) , ze lag toen ook niet in een slaapzak. nu slaapt ze in een pyjama en omdat het nu niet zo koud meer is heeft ze ook geen slaapzak meer aan.
Ik heb vaak zitten rommelen met slaapkleding voor mijn zoontje. Want wilde niet overdreven warm, maar hij moest ook niet wakker worden vd kou. Hij slaapt nu in een romper korte mouw, met pyjama hesje lange mouw en tussenslaapzak zonder mouw en dan laken+ dun dekentje. Maar hij is echt druk in zijn slaap, dus in de ochtend ligt hij zonder laken en dekentje. Daarom heeftie nog een tussenslaapzak aan en nog geen zomerslaapzak. Die doe ik pas als het boven de 10 graden word 's nachts.
Toen Tess nog maat 44 droeg heeft ze geen pyama aangehad en sliep ze gewoon in haar kleertjes ( zachte pakjes) onder een lakentje met wiegendeken. Vanaf maat 50 kon ik pyama's vinden en trok haar die aan. Tegenwoordig slaapt ze in een romper ( korte mouw of geen mouw) en een pyama jasje. In een dunne slaapzak zonder mouw en met een dekentje over.