Vast een veel besproken onderwerp maar maak toch even een nieuwe aan! Ons zoontje , wordt in november 2, wordt 's nachts wakker en wil dan niet in slaap vallen zonder mij. Neem hem op schoot en hij valt dan in slaap. Soms kan ik hem naar 10 minuutjes terug leggen maar vaak wordt hij ook weer wakker en begint het ritueeltje weer van voor af aan. We hebben al verschillende dingetjes geprobeerd: hij gaat al wat later naar bed , 's middags wakker houden, zorgen dat ie moe is, homeopatische druppeltjes. het cb adviseerde er een matras bij te leggen op de kamer maar dit resulteerde in een hysterische bui dus ook geen succes. Hij roept ook doelgericht mama als ie wakker wordt dus hij wordt niet huilend wakker ofzo. Overdag is ie er ook net lastig van, dus blijkbaar heeft hij er genoeg slaap aan. Hij gaat 's avonds om 21.00 uur naar bed, zou nog later naar bed een optie zijn? Wie heeft er soort gelijke ervaring en tips?
Ik had me juist voorgenomen om hem vanavond eens tegelijk met de oudste naar bed te doen! Tussen 19.00 en 19.30 uur! Ben benieuwd!
Wakker houden en moe maken werkt vaak juist niet, dus probeer 'm idd eerder in bed te stoppen en zo nodig nog een dutje 's middags. Mijn neefje is 2,5 en heeft 's middags echt nog even een dutje nodig, anders slaapt hij 's nachts heel slecht.