Ons meisje is nu 2 dagen vreselijk chagerijnig. Niks is goed. Veel huilen en jengelig. Terwijl ze anders eigenlijk nooit huilt en alltijd vrolijk is. Ze heeft vanochtend om 7 uur een fles gehad en sliep daarna tot 10.30. Weer om 12.30 naar bed en heb haar toen wakker gemaakt om 14.30. Nu heeft ze 39 graden koorts. Ze voelt zich ook duidelijk niet lekker. Wat zouden jullie doen? Moet ze ook extra (diksap) bijvoorbeeld drinken? En een paracetamolletje geven? Of juist niet ivm koortsstuipen? Ze heeft eigenlijk nog niet eerder koorts gehad dus weet niet zo goed wat ik nu moet doen.
Ik zou haar (nog) geen zetpilletje geven. Extra drinken is altijd goed! Blijf dat dus ook aanbieden. Voor de rest haar lekker verwennen Als ze behoefte heeft aan slaap, lekker naar bedje brengen. Zolang je nog goed contact met haar kan maken, is er niets aan de hand. Veel beterschap met je meissie.
hoi hoi, Naar he, ik zit nu met precies hetzelfde alleen is mijn dochter al een stuk ouder. Ik ben altijd een beeetje voorzichtig met zetpilletjes. Ik geef ze wel hoor, alleen als ze zich gewoon supernaar voelt. Nu is ze niet lekker maar het gaat wel, dus laat ik haar lichaam even zn werk doen. Als ze vanavond nou weer echt naar is geef ik haar een zetpilletje voor het slapen gaan. Verder gewoon als eerder gezegd heerlijk verwennen.. Beterschap voor je kleine meis
Ik zou haar geen pcm geven! Tenminste niet te gauw. Dus ik zou het nog even aankijken. Wel extra drinken aanbieden. Dat is altijd goed met koorts. Beterschap voor je meissie!
Ik geef niet zo snel pcm. koorts is er niet voor niets, als ze echt niet lekker is kun je er 1 geven. Maarja ff kijken hoe ze zich voelt. Laat haar maar lekker veel slapen en inderdaad extra drinken aanbieden.
Hi, Mijn huisarts zei dat koorts opzich geen kwaad kan.. (mits t niet echt hoog is dus..).. Als ze zich duidelijk ook beroerd erbij voelen raden hij me pcm aan... Tja.. als ik naar mezelf kijk, neem ik ook alleen een pcm als ik me beroerd voel... Zelf temperatuur ik regelmatig mijn zoontje (bij ziekte) en kijk ik ook een beetje hoe de temperatuur verloopt.... 's-avonds geef ik hem voor het slapen dan wel pcm, omdat ze dan vaak wat beter slapen..... en slaap is toch het beste medicijn.... beterschap, xxmona