Ik ben ook heel blij als beide kids toevallig tegelijk slapen, maar ik vind het heel gek om ze op vaste tijden op bed te leggen. Als ze niet moe zijn, wat moeten ze dan op bed? En als ze te laat op bed gaan, worden ze erg zeurderig. Onze baby doet 3 slaapjes en onze dreumes 1... Het is niet anders. Max 2,5 uur wakker is heel normaal voor een baby van 8 maanden! Onze dreumes is 21 maanden en pas net over op 1 slaapje. Tot ruim 1,5 jaar heeft ze dus 2 slaapjes per dag nodig gehad, omdat ze max 3 uur wakker kon zijn voordat ze weer moe werd. Voedingstijden zijn ook heel moeilijk op die leeftijd! Je moet flessen geven, brood, fruit, groente. Onze oudste at elke 2 uur! En als ze dan nog 3 keer slapen! Ja, dat is lastig. Ik paste het voedingsschema aan op haar slaapschema. Het kwam erop neer dat ze een fles kreeg zodra ze wakker werd en 2 uur later fruit/groente. Het is even een gepuzzel en soms kreeg ze ook pas om 2 uur haar broodje ipv 12, maar ik heb geleerd dat het het beste werkt als ik luister naar haar behoeften. Ons schema was ongeveer (afhankelijk van haar slaaptijden dus): 07:00 wakker - fles 09:00 fruit Naar bed 11:00 wakker - fles 12:00 broodje Naar bed 15:00 wakker - half flesje of yoghurt 17:00 groente 19:00 fles Naar bed Maar ja, soms gaat dat gewoon niet. Is ze eerder moe dan ik dacht, of slaapt ze langer.
Overigens is "slapen op verzoek" niet helemaal juist. Ik leg ze op bed zodra ik zie/denk dat ze moe zijn. Of ze nu willen of niet
Bedankt voor jullie reacties! Haha dat bedoel ik ook met slapen op verzoek hoor babyproject. Je moet het een naam geven hè. Vanochtend geprobeerd het een beetje te sturen. Ze werd vanochtend om half 8 wakker en heb haar toen aangekleed en een papfles gegeven. Regelmatig gaat ze na de ochtendfles weer even naar bed. Nu niet gedaan en haar om half 10 fruit gegeven. Merkte wel dat ze door moeheid wel minder zin had in fruit. Daarna heeft ze geslapen tot 11.00 uur. Ik heb haar laten liggen tot half 12. Toen was ze haar bed zat . Broodje en fles gegeven. Alleen begon ze om 12.00 weer veel te gapen en in haar ogen te wrijven. Nu ligt ze er dus weer in (ze slaapt nog niet), terwijl we hadden gehoopt na het broodje op pad te kunnen. Lastig hoor haha. Iemand nog tips/suggesties?
Ik had wel redelijk vaste tijden, maar wel met een speling van soms wel een uur. Ds eigenlijk naar bed als hij moe was. Maar ik kon er wel een heel klein beetje mee spelen als ik op bezoek wou oid. Maar het slapen vond en vind ik altijd wel erg belangrijk. Soms moet je gewoon eens een beetje proberen, kijken of het lukt om eens iets te rekken omdt je nog weg moet ofzo