Mijn kereltje van 1,5 vind ik echt ontzettend veel kwijlen. Als hij zijn shirt nog geen uur aan heeft is die al kleddernat. Al zijn tanden en kiezen zijn door. Alleen zijn linker snij tand onder moet nog wel verder omhoog zeg maar, maar door is de tand wel. Ook als hij zijn speen in heeft komt het kwijl er gewoon onder door. Slabbetjes heeft geen zin, die wilt hij gewoon niet om. Zijn er meer moeders met kindjes die zo veel kwijlen? Zou het ook wat anders kunnen zijn waarom mijn zoontje zoveel kwijlt?
Hier ook zo'n kwijlerd! Het is nu wel minder nu er geen tandjes meer doorkomen, maar het shirtje/jurkje is altijd wel wat nat van het kwijlen... Papa kon er vroeger ook wat van , heb een foto van hem rond 2 jaar oud met een shirt nat tot op z'n navel ! Dus wij wijten het daar eigenlijk aan... genetische factor, haha! Gelukkig heeft ze er weinig 'last' van mbt schrale kin of zo... Als iemand hier de oplossing heeft:graag!
Heb ook wel eens gehoord dat het door de speen kan komen.. Daar zijn ze dan zo aan gewend dat ze mond net niet helemaal dicht doen en dan kwijlen ze dus meer
Oze dochter kwijlde ook extreem veel. Nadat haar keel amandel verwijderd is heeft ze er nooit meer last van gehad.
ik las laatst ook dat het door het stoppen met de speen, in een maand tijd drastisch verminderde. Hier dus vorige maand ook gestopt met de speen en het gaat wel véél beter. Verder oefeningen doen voor de mond motoriek. Blazen met een rietje (in een beker water ) , drinken met een rietje. Ik weet er nu even niet meer - maar er zijn er nog meer...
Onze dochter heeft veel gekwijld en onze zoon kwijlt ook vrij veel. De ene keer meer als de andere. Onze zoon krijgt een slabber om als hij veel kwijlt.
Kan ook aan de neus amandelen liggen. Dat krijgen ze net even te weinig lucht waardoor de mond altijd wat open staat... Ga anders eens naar de huisarts even na laten kijken dan sluit je de keel of neus amandelen iig uit.
Hier geen speen meer (al hele tijd niet) en drinkt of uit een gewone beker óf met een rietje.... Heb ook niet de indruk dat het is omdat haar mond steeds open staat. Wat betreft de amandelen, kan ik natuurlijk ook wel eens na laten kijken. Maar zou ze dan ook niet veel vaker last moeten hebben van verkoudheid/snotneus etc??? Dat heeft ze maar zelden....