Mijn zoontje is bijna 14 maanden en ik vind dat hij nog erg veel slaapt. wel erg lekker hoor maar ik dacht dat ze met 14 maanden naar 1 slaapje gaan.. hier niet denk ik. we zijn ook pas met 10 maanden over gegaan van 3 naar 2 slaapjes. hij slaapt overdag nog van half 11 tot half 1 en ´s middags slaapt hij van 15.00 tot 16.30. daarna gaat hij om 19.00 naar bed en slaapt dan tot 7 uur óf half 8. slapen jullie kindjes van 14 maanden ook nog zoveel en wanneer gingen ze over naar 1 slaapje..
Laatst had mijn dochter maar een uurtje overdag geslapen, afgelopen zaterdag 4 uur (!). Maar dit zijn uitzonderingen hoor. Gemiddeld slaapt ze nu de laatste weken 1x zo'n 2uur (soms korter, soms langer). Dan is ze 'smorgens om 8:00/8:30 wakker. Maar bij opa en oma slaapt ze wel vaak nog 2x. 1x 2uur en 1x een uur. En op het KDV hetzelfde maar dan wordt ze 'smorgens al om 7uur wakker gemaakt dus dan is ze sneller moe. Een ruime maand geleden sliep ze thuis ook nog 2x hoor (2uur en 1uur), dus het zal vast niet lang meer duren voordat jouw zoon ook over gaat naar 1 slaapje. Hier gingen we ook pas rond de 10 maanden over op 2 slaapjes.
toen dice 14 maand was sliep hij nog 3x per dag met 15 maand 2x en nu met 16 maand slaapt hij overdag nog 1x van hallf 1 tot 3 uur
Onze jongens hadden tot vorige week precies dezelfde slaaptijden als jou kindje. sinds deze week is het nog 1x per dag. Van half 1 tot ong 3 uur. Als hij nog maar 1 slaapje nodig heeft merk je dat wel. Bij ons sliepen de jongens bij het 1e slaapje goed en bij het 2e slaapje steeds slechter, daarom zijn wij over gegaan
Hier ruim 14 maanden en ze slaapt ongeveer nog 1,5 a 2 uur per dag. Meestal thuis rond 11.00 tot 13.00 Maar op KDV vaak van 12.30 tot 14.00. De lange rit na het slaapje tot 19.00 uur (bedtijd) houd ze eigenlijk altijd goed vol!
bedankt voor jullie reacties. ik lees wel dat het dus heel normaal is dat hij nog zo veel slaapt. nog maar even van genieten dus.. al lijkt het me ook wel fijn om de ochtend wat langer de tijd te hebben.. om rustig op te staan en dan nog eens een boodschap te doen..en fruit eten. nu moet alles voor half 11 gebeurt zijn al rek ik het soms nog wel eens met een half uurtje maar langer houdt hij echt niet vol.. dan kruipt hij naar de deur en gaat staan om de deur open te doen naar de trap. dan klimt hij snel de trap op en wil echt naar zijn bedje..
Mijn dochter heeft tot haar 9 maanden altijd hazeslaapjes geslapen, diverse keren op een dag. Tegenwoordig slaapt ze 2x . Afhankelijk van hoe laat ze smorgens wakker is (7.00 uur of 8.30 uur) slaapt ze van 10 tot half 12 of van 11 tot half 1 ongeveer. En smiddags regelmatig nog 1 uurtje. Hoewel ze dus soms ook heel de ochtend niet slaapt en dan smiddag 1,5 tot 2 uur en soms (zoals vandaag) de middag niet wil slapen. Ze lijkt nu een beetje de overstap te maken, maar dat hebben we al eens eerder gedacht . Dus we zien het wel. Ik vind het in elk geval heerlijk dat als ze 1,5 a 2 uur slaapt dat had ik nooit toen ze klein was. Alleen maar slaapjes van 40 a 45 minuten...
Luca wordt tussen 8 uur en 9uur 'sochtends wakker en slaapt van twee tot 15.30 of 16.30, maar net hoe zijn pet staat. Dit doet hij sinds hij een jaar is.
We kunnen bij Liam kiezen (Handig he?8)) Als we hem om 10.30 weer op bed liggen slaapt hij tot 11.30 en dan 's middags nog van 14.00 tot 15.00. Leggen we hem echter pas om 12 uur op bed, dan slaapt hij tot 14.00 of langer. 's Avonds leggen we hem om 19 uur op bed en dan slaapt hij tot 07.00 de volgende ochtend.
Mijn meisje van ruim 13 maanden, slaapt ook nog 2 x overdag, vergelijkbaar met je zoontje Jolan. Mijn dochter slaapt meestal van 9:30 tot 10:45 uur en van 13:30 tot 14:45 uur. Tijden kunnen een half uurtje verschillen. Vaak is ze rond zes uur half zeven savonds alweer moe, maar ik probeer het naar bed gaan minsten te rekken tot 19:00 anders wordt ze zo vroeg wakker. Ze ligt er savonds tussen 19:00 en 19:30 uur in en wordt dan weer rond 6:30/7:00 uur wakker.