Hoi hoi, Wij hebben dit weekend een BBQ met een klein clubje. Nu wil ik graag fruitsalade maken. O.a. met mango, en dat vind ik zo'n karwei om die fatsoenlijk eetbaar in stukjes te krijgen. Kan ik niet gewoon diepvries mango gebruiken? En bramen? Het fruit wordt toch zacht, dus denk zelf dat het wel kan. Doe er verder verse appel, druiven en aardbei in. Iemand ervaring of nog een lekkere tip?
Ik vind diepvriesfruit in een salade niet zo lekker. Het wordt echt smeuïg als het ontdooit. In de yoghurt of in een smoothie kan het prima.
Ik zou dan voorgesneden mango halen of mango uit blik. Dat kan prima. Diepvries-mango in een salade vind ik echt niet te doen. Veel te klef (weet niet of dit het juiste woord is, maar kom even op niets anders).
Diepvries mango is in een smoothie prima maar in een fruitsalade niet lekker. Diepvriesframbozen gaan echt prima in een salade, blauwe bessen ook nog wel. Bramen uit de diepvries zijn vaak erg zuur.
Ja precies dit, fruit in de fruitsalade hoort stevig te zijn. Diepvriesfruit is daar niet geschikt voor. Snij een mango in de lengte doormidden en maak open langs de pit. Snij dan kruislings het vruchtvlees in tot op de binnenkant van de schil. Klap de schil om en je snijdt zo blokjes mango los van de schil!
Mango snijden is niet echt meer werk dan appel snijden? Gewoon langs de pit afsnijden, dan die 2 stukken schillen en in blokjes snijden (die methode dat je blokjes tot de schil snijd en daarna de schil omklapt vind ik persoonlijk waardeloos). Dan het overige vruchtvlees langs de pit afsnijden (weer 2 repen), schillen en in blokjes. Is echt in een paar minuten gepiept.
O nee jakkes, diepvries fruit wordt zo yek als het ontdooid en is niet om zo te eten. De structuur is zo smeuïg brrr Door de yoghurt oid prima of verwerkt in de blender Iets uit blik kan wel
Ik zou toch voor vers fruit gaan, is veel lekkerder zowel qua smaak als structuur. En een mango snijden doe ik ook op de manier zoals hierboven op de foto staat. Alleen gebruik ik een mangosnijder om hem te door te snijden en tegelijkertijd te ontpitten.