Ik zat net eens te kijken hoeveel calorieën ik per dag ongeveer nodig heb, nu ik borstvoeding geef. Ik schrok nogal van de hoeveelheid dat ze aangeven: 2600 calorieën per dag Ik geloof niet dat ik daarbij in de buurt kom, dus ik ga eens eten wat hun aanbevelen (schijf van vijf etc). Komen jullie in de buurt van het aantal calorieën dat ze daar aangeven? Zo nee, Is dat bewust of onbewust? Stel dat je wilt afvallen, mag je daar dan onder zitten of Is het beter om dat niet te doen omdat je de motor moet laten branden? (maw wel bewegen en.gezonde.keuzes maken)
Als je borstvoeding geeft mag je niet (bewust) afvallen... Misschien wist je het al maar zeg het toch maar even.
Gewoon gezond eten. Die calorieën zijn maar gemiddelde. Het is ook nogal een verschil of je 1,60 of 1,80m bent Kwestie van goed naar je lichaam luisteren. Bewust afvallen os niet goed maar heel veel vrouwen verliezen een paar kilo bij het geven van bv. Die kilo's zijn reserves die je tijdens de zwangerschap hebt opgebouwd dus ik zou me niet te druk maken zo lang je niet gaat lijnen.
Nee dat weet ik.inderdaad. Maar vraag het me ook meer in het algemeen af. Minder calorieën Is lang niet altijd beter doordat je dan juist gaat opslaan... Vind het best interessant maar weet er niks van, wie wel?
Nee maar ik kom nu dus absoluut niet in de buurt van die 2600. Maw, krijg ik nu te weinig binnen? (1.87 lang, niet heeeel actief, borstvoeding)
Ik kwam ook uit op onmenselijke hoeveelheden eten bij het voedingscentrum. Eet gewoon gezond en volg je lichaam! Als je bv geeft kun je bijvoorbeeld kiezen voor volle melkproducten; roomboter, volle melk, volle kwark. Verder zijn noten ook erg gezond.
Als TS kiest voor juist minder vette zuivelproducten krijgt ze op een makkelijke manier juist minder calorieën binnen.
Oooh, ik las het verkeerd kennelijk? Ik dacht dat je die 2600kcal te veel vond, maar je zit daar dus boven? Mja, nogmaals; volg je lichaam en eet gezond!
Ik weet niet of het klopt wat het voedingscentrum zegt, maar met app "mijn eetmeter" (gratis) kun je bijhouden hoeveel calorieën je binnenkrijgt. Best interessant
Hoeveel moet je binnen krijgen volgens myfitnesspall? Bij mij komt daar namelijk iets heel anders uit dan dat rare voedingscentrum. Ik ben duidelijk geen fan van ze . Voer je wel dingen zoals olie waarin je bakt etc. in? Mijn man vergat dit en kwam daardoor ook veels te laag uit. Hij vond het zo raar dat hij niet afviel .
Bij die app kan.je.niet aangeven dat je borstvoeding geeft, dus echt representatief Is.het niet. Op basis van 'normaal' zou ik op 1700 komen...
Sommige zeggen dat je 500 calorieën extra zou moeten eten als je borstvoeding geeft, maar anderen zeggen dat dit een fabeltje is Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Fabeltjes - Meer fabeltjes over borstvoeding Ik weet niet wat waar is, maar ik heb het idee dat het voedingscentrum wel erg hoog zit met het aantal calorieën. Ook als je de 500 erbij op zou tellen, kom je lang niet bij wat zij adviseren.
Ik let altijd op wat ik verbrand. Vandaag heb ik 50 km gefietst dus dan eet ik meer. Op dagen dat ik niet sport zit ik op 1700 calorieën, op dagen dat ik wel wat doe zoals vandaag op ongeveer 2100. Ik weeg 56 kg en ben 1m68. Ik vind dit prima en ik heb geen honger.
Ben weleens voedingswaarde-overzichten tegengekomen waarin moedermelk op 62 kcal/100 ml werd gezet. Met een maandje of vier tikte dochterlief naar schatting wel een dikke liter per dag weg. Dus met 2000 kcal voor jezelf en 600 kcal voor je melk kom je daar inderdaad wel op uit. Denk dat ik ook niet aan die 2600 kcal kom, maar ben dan ook 2 mnd na de bevalling nog lang niet terug in mijn oude lijf! Bij de oudste was ik na 6 mnd onder mijn startgewicht, en dat is nu weer het streven. Een peuter geeft gelukkig al een hoop lichaamsbeweging, want manlief vindt dan wel dat ik weer de oude moet worden, dat hij dan ook moet bijdragen zodat ik gelegenheid en tijd om te sporten heb is nog niet helemaal doorgedrongen.