Mijn dochtertje Fenna is zes weken oud. Ik geef haar borstvoeding, maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Het aanleggen gaat niet goed. Ik ben al bij een lactatiekundige geweest, maar dat heeft maar een beetje geholpen. Ik kolf nu dus bijna alle voedingen. Omdat ik over zes weken weer ga werken, en ik nog een dochtertje van 2,5 heb rond lopen was ik van plan om de borstvoeding te gaan afbouwen. Vorige week heb ik Nutrilon Standaard 1 gehaald, want dit dronk mijn oudste ook prima. 2 uur na de fles begon Fenna heel erg te spugen. Het spoot eruit, zo zielig . Normaal spuugt ze niet, ze geeft zelfs geen mondjes terug. De rest van de dag is ze er naar van geweest. ze wilde niet drinken en heeft meer geslapen dan anders. Ik heb haar dit dus niet meer gegeven. Afgelopen donderdag ben ik met haar bij het CB geweest, en de arts gaf het advies om dan hypo-allergeen te geven. Als ze hier ook van ging spugen, dan zouden ze gaan kijken of ze koemelk-allergie heeft. Dus heb ik Nutrilon hypo-allergeen gehaald, en haar vanochtend een flesje gegeven. En twee uur later kwam het er weer met kracht uit (het zit gewoon op de muur naast haar bedje). Ze kan er dus gewoon echt niet tegen. Fenna heeft verder geen tekenen van een koemelk-allergie. Geen eczeem, geen obstipatie, geen diarree, enzovoort. Ik drink ook gewoon melk, en van mijn borstvoeding heeft ze ook geen last. Kan het ook zijn dat ze overgevoelig is voor Nutrilon? En zou het dan misschien helpen om op een ander merk over te stappen? Alvast bedankt
Hallo, Het is moeilijk om vast te stellen wat het spugen kan veroorzaken. Te snel frinken kan soms een oorzaak zijn. Vaak helpt het om de voeding iets dikker te maken met Nutriton. Wanneer het spugen aanhoudt kan het ook een koemelkallergie zijn. Groeten eveline