Hoeveel topics ik ondertussen wel niet heb geplaatst... Een eindeloos gezoek met een baby! Mijn dochtertje is nu bijna 15 weken en zit ondertussen al op de max van flessen. Ze krijgt flessen van 180ml+6. Tot een paar weken terug deed ze het perfect, sliep klokje rond (van 20u t/m 08u, soms zelfs 09u of 10u) Alleen nu komt ze dus al een paar weken weer in de nacht, om half 4/half 5. Terwijl ze dus al om 22u de laatste fles heeft gehad... Ze krijgt ondertussen ook forte in haar flessen. Helaas kunnen we niet volledige forte geven omdat ze behoorlijk veel spuugt zonder Comfort voeding. ( bij alle verhoudingen gehad, zelfs de kleinste flesjes. Dus heeft jammer genoeg niets te maken met een te grote hoeveelheid drinken, zei ook het CB de laatste keer. Anders was ik natuurlijk naar weer kleinere flesjes gegaan) We doen dus overdag 2 scheppen forte en 4 comfort en de laatste fles en, nu dus weer nachtfles, 4 forte en 2 comfort. Het probleem is nu dat ze dus standaard aan 5, en sinds een klein weekje dus zelfs soms 6(!!) flessen zit... Mijn vriend zegt steeds:''Waar maak je je druk om, ze doet het toch prima!'' En dat is dus het probleem. Ze doet het voor de rest prima, maar ze krijgt natuurlijk veel te veel binnen zo. Zodra mijn dochtertje in het begin aankwam zei hij direct:''Mooi, dan kunnen we de flessen ophogen." Terwijl ze de oude hoeveelheid nog niet eens leegdronk! Had daar weinig zeggenschap op, want wat hij wilt gebeurd ook... Met als gevolg dat haar maagje dus opgerekt is tot deze hoeveelheid waar ik het dus eigenlijk nooit mee eens was. Ik heb vandaag het algemene nummer van het CJG gebeld, met als gevolg dat zij de tips voorlegde die ik natuurlijk al lang heb geprobeerd toe te passen maar die niet helpen. Hier paar voorbeelden: - 's Nachts speentje aanbieden om het te rekken (zodra die speen in de buurt komt zet ze het al op een krijsen, ze moet die speen dus never nooit hebben) - Geen fles 's nachts aanbieden en haar in slaap wiegen (helpt ook niet, ze blijft huilen tot ze die fles heeft) - Een klein flesje in de nacht geven ipv de volledige 180 fles (helpt ook niet, want dan slaapt ze dus niet verder en blijft huilen tot ze de volledige volle fles heeft gehad) - Overdag rekken lukte steeds wel, soms tot 5 á 6 uur. Nu hebben we al mazzel als ze er 3,5 tot 4u tussen hebben kunnen laten. - Drinken uit de dr Brown fles, ook met jhbpm. (laatste is geen succes vanwege de comfort voeding) Toevallig, helemaal vergeten..., heb ik morgen een afspraak bij mijn eigen consultatiebureau en moet ik daar verder om advies vragen, want de mevrouw aan de telefoon kon mij dus niet verder helpen. Ze zei dat het standaard is dat bijvoorbeeld rijstebloem pas vanaf 4 maand is, maar in sommige gevallen zoals deze er nog wel eens vanaf geweken kan worden. Langs de ene kant ben ik er altijd op tegen geweest om voor de 4 maand te beginnen, vanwege de darmpjes. Maar zo krijgt ze dus ook veel te veel binnen waardoor ik het advies misschien maar moet aannemen, als mij dit morgen wordt geadviseerd. Ze zei dat baby's rond deze leeftijd in principe geen nachtvoeding meer nodig hebben, en al helemaal niet deze hoeveelheden (joh...? echt?) Maar ik heb echt alles geprobeerd en zie door de bomen het bos echt niet meer... Baal er ook zo van dat mijn vriend steeds maar wilde ophogen en die flessen dus ook gaf zonder dat ik het wist wanneer hij de flesjes gaf. Ze drinkt de flessen van nu trouwens ook tot de laatste druppel leeg. Nu heb ik morgen die afspraak, dus kan ik daar mijn vragen voorleggen, maar ik vroeg me af of er hier moeders zijn die mij misschien al kunnen helpen/delen van eigen ervaringen? Ik ben, tot nu toe, nog nog niet zo bang voor krampjes mocht het CB de rijstebloem voorleggen, mijn lieve meisje heeft daar tot nu toe (gelukkig) nooit last van gehad.
Best wel goed, gelukkig! Nu we die dr. Brown fles heeft. Als ze moe is tikt ze de 20 minuten aan en anders toch zo'n 12-15 minuten. Langer lukt het niet. Hebben het geprobeerd met de fase 1 speen (ze heeft nu fase 2) maar vanwege de dikkere voeding van comfort kreeg ze daar amper iets uit en had na 40 minuten nog 120 in de fles zitten, en zij al tierend omdat ze er amper iets uit kreeg... Van de difrax speen moest ze kokhalzen, dus de fase 2 speen is de enige optie. Laat haar ook tussendoor boeren en wissel van kant.
Als ze het goed doet, is dat toch prima? Hier ook een dochter die vlotjes over de liter ging. Nooit druk in gemaakt. Gelukkig woon ik in België, hier bestaat die 1 liter regel niet. Was ik niet op dit forum terecht gekomen, ik had zelfs nooit geweten dat er landen waren waar dat wel een issue was. Trouwens, dat ze nu opeens weer wakker wordt voor een voeding, is behoorlijk normaal. Vier maand betekent veel actiever, en dus ook meer honger. Dat herstelt wel weer.
Een schephe voeding minder per fles? Water mag ze natuurlijk wel binnenkrijgen he, t gaat om teveel voeding wat niet goed is. Verder zou ik liever meer kleinere flessen geven dan van die grote. Dan maar wakker s nachts maag oprekken is niet goed.
Dankje Shakes, klopt dat ze drukker en actiever is. Sinds 2 weken kan ze zichzelf van rug naar buik draaien en probeert steeds rechter op te zetten, is haar buikspiertjes aan het trainen. En begint ook te schaterlachen, zo lief! Hilly, kan dat ook wel inclusief met dat spugen, wat meer water tov de schepjes? Dus een schepje minder voeding, en dus het flesje wat wateriger? Ik kan juist niet volledig forte geven omdat ze dus zoveel spuugt en comfort nodig heeft... Lastig.
Biny, ben ik mij ook van bewust idd... Het is met alles nogal, wat hij wilt gebeurd ook. Ons meisje slaapt beneden, in de kamer waar de badkamer aan vast zit, en vast aan de woonkamer. Met als gevolg dat ze dus van ieder geluid overdag dus wakker wordt, we de tanden poetsen in de keuken en ik 's avonds niet lekker op de bank zit en stil doe omdat ze anders wakker wordt. Maar meneer wilt niet dat ze boven slaapt, dus is dat ook zo... Gaat niet echt goed tussen ons en zit op het eind van mijn latijn. Kan praten als Brugman, gaat allemaal zoals hij het wilt. En doe alles in het huishouden, ook qua rotzooi van hem. Voel mij dan net een oude, verlepte en eenzame doos van in de 50, maar ben nog niet eens de helft van die leeftijd. Maar goed, raakt wel erg off topic nu...
Wat vervelend voor je zeg! Ik zou proberen er eens over te praten met hem (en op je strepen staan) dit soort dingen worden namelijk alleen maar meer en ingewikkelder als het opvoeden straks echt begint en dan walst hij compleet over je heen.
Lief van je Biny! Het probleem is alleen dat ik meerdere keren even ben weggegaan van huis, alleen niks helpt. Het is zelfs zo erg dat ik niet meer weet of ik zo nog verder wil. Meer het idee dat ik met een huisgenoot/broer samenwoon dan met mijn partner, want genegenheid van zijn kant is er ook niet echt meer. Hoevaak ik ook praat en het aankaart, er verandert van zijn kant niets. Geen idee hoe ik dat kan aanpakken. En of ik dat nog wel wil...
Wat ontzettend klote... Ik snap je gevoel helaas maar al te goed....en snap dat je voor een aantal lastige keuzes staat...ik hoop dat je eruit komt! ( en mocht je er behoefte aan hebben mag je me altijd pb'en)