Mensen van een accountantskantoor hier?

Discussion in 'De lounge' started by Lientje, Sep 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Even een vraagje, ik zoek me rot. Ik ben naast mijn werk als assistent accountant mezelf in loonadministratie aan het verdiepen. Omdat ik graag de dossiers een nette indeling wil geven, ben ik op zoek naar een goede dossierindeling voor een loondossier (op een accountantskantoor dus). Maar op heel internet is dit nergens iets te vinden. Wij kan me helpen aan een nette indeling?

Haha lekker voor op zwangerschapspagina zullen jullie denken, maar dit is het enige forum waar ik kom en ik weet ook niet waar ik het anders moet vragen.

2. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik zal m'n vriend eens vragen, hij is ook assistent accountant op een accountantskantoor :)

3. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi Lientje,

Zelf werk ik als loonadministrateur op een loonafdeling van een accountantskantoor. Dit is de inhoudsopgave die wij gebruiken in ons lopend dossier:

* Cliëntregistratieformulier
    * Algemene informatie van de cliënt en cao
    * Loonaangiften
    * Journaalposten
    * Bedrijfstakeigen regelingen (BTER)
    * Ziekmeldingen en ziekteverzuimverzekeringen
    * Mutaties (dit zijn de door de klant aangeleverde mutaties binnen het lopende jaar)
    * Alle werknemers (per werknemer een tabblad en per werknemer de benodigde info: kopie identiteitsbewijs, kopie arbeidsovereenkomst, loonbelastingverklaring)

Volgens mij moet je hier een heel eind mee uit de voeten kunnen. Het permanent dossier van een klant hangt bij ons in een hangmappenkast. Hier zit dan onder andere het jaarwerk in.

Iedereen heeft toch een beetje zijn/haar eigen manier van werken, maar wij vinden dit makkelijk.

Groetjes,
    Josien

P.S.: bij meer vragen, stel ze gerust!

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    He bedankt Josien, dit zocht ik dus. Bij ons hebben we ook permanente dossiers en lopende dossiers, maar de indeling van de loondossiers kan wel wat verbetering gebruiken, vandaar. Hier kan ik mee aan de slag.

Share This Page