Ik zit met het volgende. Sinds december 2011 ben ik gestopt met de pil. De menustruatie kwam eigenlijk direct normaal op gang. In mei kreeg ik echter voor de ongesteldheid enkele steken en werd toen iets eerder dan min normale cyclus (28) dagen ongesteld. Zelf denk ik dat hier iets mis is gegaan. Sinds die tijd heb ik pas last van spotting. Vorige maand had ik 3 dagen last van spotting na een dag zonder bloedverlies kwam de echte menustruatie op gang. Nu heb ik vandaag weer spotting en mijn eerste ongeteldheidsdag is over 4 dagen. Is het normaal dat je ineens last krijgt van spotting? En kan spotting 3 dagen duren? Of kan er iets andere aan de hand zijn!
Nog een extra vraag er bij. Kan je er vanuit gaan dat als je spotting hebt dan je dan ongesteld gaat worden en dus niet zwanger bent?
Hallo, Nee bij spotting kan je er niet vanuit gaan dat je daarna ongesteld wordt en dus niet zwanger. Spotting kan ook veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een innesteling. Overleg even met de huisarts wat te doen bij zo'n cyclus en hoe lang je het aan mag kijken. Groetjes Ineke