PLacenta oorzaak bloeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anz, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Beste verloskundigen...

Zo'n twee weken geleden werd ik wakker met een bloeding, ben nu 35 weken zwanger. Besteedde er eigenlijk niet al te veel aandacht aan aangezien het al gestopt was. "s middags toch even aan de vk gevraagd en die vroeg me langs te komen en stuurde me door voor een echo. Maar ook zij maakte zich weinig zorgen. Nou, in het ziekenhuis gaan ze daar wel anders mee om! Ik werd gelijk opgenomen, terwijl alle uitslagen van ctg, urine en bloed goed waren.
    Nu zagen ze wel dat m'n placenta aan het randje van m'n baarmoederhals ligt, en moet daarom ook nog een keer een controle echo voordat ik ga bevallen.
    De dag voor die bloeding lag het hoofdje rechts onderin en de dag van die bloeding voor het eerst recht naar beneden. De billetjes ligggen al een hele tijd heel dicht tegen m'n ribben aan, praktisch klem. Kan het zijn dat de wrictie van het draaien van de baby en de locatie van de placenta de bloeding veroorzaakt heeft?
    Ik wilde zo snel mogelijk weg uit het ziekenhuis, en ben dus eigenlijk zo'n beetje alles vergeten te vragen. Ze hadden geen duidelijk idee waar de bloeding vandaan kwam volgens mij.
    Toch begint t steeds meer te knagen. Merk dat ik toch steeds een beetje bang ben als ik naar de wc ben geweest of er weer bloed is. Als de baby weer klem ligt onder m'n ribben, enz..
    Ik hoop dat jullie me toch wat uit kunnen leggen?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi anz,

Waar de placenta zich vasthecht in de baarmoeder hebben we geen controle over. Op het moment dat de placenta dicht bij de uitgang (ja baarmoedermond) ligt kan het inderdaad bloed verlies geven, dit komt omdat de placenta zich onvoldoende kan hechten aan dat weefsel. Vaak zie je dat door eht groeien van de baarmeoder de placenta mee omhoog word getrokken. Deze ligging van de placenta kan een reden zijn dat je in het ziekenhuis moet bevallen, omdat met het opengaan van de baarmoedermond de placenta een stukje los moet laten en dit kan wat bloedverlies geven. het kan zelfs een reden zijn voor een keizersnede maar dit is echt aan de artsen om hierover te beslissen. Je kindje heeft er in ieder geval weinig last van nu. Ja het zou kunnen dat door de ligging van je kindje de bloeding heeft getriggerd.
    Ik hoop dat ik je wat meer duidelijkheid heb gegeven en niet nog angstiger heb gemaakt.

Imke

3. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    Dag Immie,

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord, ik begrijp dat je het erg druk hebt! Nee, je hebt me zeker niet angstiger gemaakt, juist opgelucht! Ik ben blij dat het iig met de baby goed gaat en maak me verder nog weinig zorgen. We zien wel! Ik wil toch graag in het ziekenhuis bevallen en als het een ks wordt, tsja, erg jammer, maar het is dan toch echt omdat het moet.

Ik vroeg me nog wel af of sex nu wel zo'n goed idee is?
    Hmm...
    Het lijkt me niet, al dat gebons tegen die gevoelige vaatjes, maar ik hoop dat ik het mis heb.

Misschien heb je tijd voor een antwoord,

Bij voorbaat dank!

Liefs Anne.

Deel Deze Pagina