Ik ben ondertussen 30w3d zwanger, mijn oudste is nu 16 maanden. Ze is met 33w6d geboren. Er is geen reden gevonden voor haar vroeggeboorte. Nu hoorde ik gisteren een verhaal, waar ik nieuwsgierig (en onzeker) van werd, namelijk over een verkorte baarmoederhals. Hoe wordt dit ontdekt? Is het zinvol om dit op korte termijn met mijn vk te bespreken? Ik vraag me eigenlijk af, waarom ik hier tijdens deze zwangerschap niet specifiek op gecontroleerd ben geworden. En hoe dit ontdekt of geconstateerd wordt. Alvast bedankt voor de moeite..
hoi, je kunt het zien met een echo, ook al op een vroeg echo. Ook kun je het met inwendig onderzoek voelen. Waarschijnlijk is dit bij jou niet de reden geweest anders was dat wel bekend geworden bij je vorige bevalling denk ik. Mirjam
Bedankt voor je antwoord. Ik ben met een ks bevallen, vanwege een volledige stuitligging. Dan zou het dus kunnen dat het niet ontdekt is die keer? Is het zinvol om er bij de vk naar te vragen en dan eventueel een extra echo te krijgen, om dit uit te sluiten?
hoi, als je je zorgen maakt vraag dan om een inwendig onderzoek, dan kan ze voelen of ie verkort is of niet. Mirjam