vastere ontlasting met groente en fruit?

Discussie in 'Voeding' gestart door sidmick, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Ons meisje heeft van begin af aan al erg waterige ontlasting. Regelmatig zit madame tot haar oksels onder. Ze heeft dan ook een hele snelle verbranding. Ze neemt de voedingstoffen gelukkig wel goed op want ze groeit meer dan prima!
    Nu hebben ze op het CB geadviseerd om rijstebloem te gaan geven zodat de ontlasting misschien wat zou indikken. Dit heb ik gedaan maar helaas zonder resultaat.
    Wat zal ik nu doen? Een 2e fles per dag met rijstebloem of bijvoeden met groente en fruit? Word ontlasting daar dikker van? (dat is tenslotte toch ook vloeibare prut)

2. jeannet 123

jeannet 123 Actief lid

7 sep 2007
    352
    0
    0
    heey
    ja de ontlasting word wel dikker van groenten, maar bij ons alleen toen hij aardappels erbij kreeg.
    hier ook een mannetje met een mega snelle vertering (hij produceert al onder het eten).
    Nu hij vaste voeding krijgt is het wel veel compacter.
    Maar die van jullie is nog een beetje jong?
    misschien 2x rijstebloem zit niet zoveel in dacht ik

Succes

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ivy heeft na het eten van sommige groente en fruitsoorten wel s last van wat verstopping. Met name wortels. Maar om nou echt te zeggen dat het er altijd vaster door is, nee dat niet. Het stinkt wel meer :)

4. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Demi heeft sinds ze groente en fruit krijgt echt harde ontlasting. Grote mensen poep noemen wij het ;)
    Vaak moet je er echt moeite voor doen en 't zijn gewoon harde grote keutels..

Sorry hoe ik 't omschrijf maar het is niet anders hihi

Wij gaven Demi rijstebloem omdat ze de gewone melk zat was en zowel 't CB als nestlé zeiden dat ze dan max 6 scheppen per dag mag. Dus misschien elke fles 1 schep of 2 papflessen per dag?

5. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Nou ik zou in ieder geval geen bijvoeding gaan geven. De darmen van jouw kleine zijn daar nog niet aan toe! Bovendien is het geven van bijvoeding geen garantie dat de ontlasting dikker wordt.

Geef je borstvoeding? Dan is het nml heel normaal dat jouw kleine dunne poep heeft. Mijn dochter had gele kerriepoep tot haar 6e maand en toen werd het iets bruiner door introductie van bijvoeding.
    En nu heeft ze nog geen harde keutels en ze eet de hele dag door!

Zolang jouw kindje verder een gezonde indruk geeft zou ik me nergens druk om maken (behalve de was dan ;) ).

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Nee ik geef fles.
    Ik maak me er ook niet druk om want ze neemt de voedingsstoffen goed op. Maar we moeten haar 4x per dag in bad stoppen en schone kleren aandoen omdat ze zo onder zit. En het is niet gewoon dun maar echt waterig.

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    wat je ook zou kunnen doen als je nog niet echt wilt gaan bijvoeden in de zin van rijstebloem-fruit en of groente, is de fles (1) aanmaken met rijstewater.

desnoods als dat niet helpt 2 flesjes aanmaken met rijstewater dat werkte hier altijd om de diarree te laten stoppen en de ontlasting wat dikker te maken (dikke pasta zeg maar ;))

tis een ouderwets iets maar helpt 9 van de 10x wel goed en je hoeft dus niet te gaan bijvoeden als je daar niet achter staat of terwijl het niet werkt om het zo maar te zeggen.

en inderdaad is het meestal zo zodra je begint met bijvoeden (fruit of groente maakt niet uit) dat de ontlasting dan inderdaad ook dikker wordt.het wel of niet geven van bijvoeding aan kinderen vanaf 4 mnd en of de darmpjes het nu wel of niet aankunnen is en blijft een discussie met voor en tegenstanders allen met goedbedoelde adviezen om het wel of niet te doen, maar daar moet je gewoon een afweging voor jezelf maken of je dat wilt of niet.

succes in ieder geval.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    je kan bijvoeden, bij mij word zijn ontlasting er wel iets dikker van. wat betreft dat je baby zijn darmen er nog niet klaar voor zijn... ik zeg niet dat het niet zo is maar daar heeft iedereen toch weer een andere mening over. jamie reageerd prima op fruit en groenten... geen enkel probleem. je kan proberen met halve potjes. wat je kan doen is gewoon iets minder water in de flesjes zodat de melk zeg maar dikker word...

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Daar zijn idd de meningen over verdeeld.. ook ik ben van mening, dat wanneer je kindje het goed verdraagt, je gerust kan beginnen met bijvoeden bij 4 maanden

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    ik ben nu begonnen met rijstebloem vanaf een bordje geven zodat ik iets meer schepjes kan doen dan in de fles en dit werkt goed. Haar ontlasting is al een paar dagen wat dikker. Ik wil over een paar weekjes denk ik wel met bijvoeding beginnen. Inderdaad gaat daar een eindeloze welles/nietes discussie over maar daar ga ik me niet in mengen.

11. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Je moet doen wat je zelf goed vind hoor, uiteindelijk gaat het om jou en jouw kindje.
    Bij Thom werken de groenten en fruit erg goed. Hij had altijd wel dunne ontlasting, hoewel niet zo erg als jij omschrijft. Van de rijstebloem werd het amper dikker, maar nu is het een meer kleiachtige massa ;) Dat stroomt er absoluut niet zo snel uit.

Deel Deze Pagina