Ik ben ook een kind van de 'boer'n prak'. Thuis aten we altijd agv (aardappelen groente vlees). Maarrrrr...toen kreeg ik een Surinaams vriendje. En nu zijn we 14 jaar verder en ben ik nog altijd met dat Surinaamse vriendje En dat vriendje lust absoluut geen gekookte aardappels en sperziebonen die in water zijn gekookt. Ik krijg het er gewoon niet in bij hem. En om heel eerlijk te zijn vind ik Surinaams eten ook veel lekkerder dan Hollands eten, dus ik heb mezelf aangeleerd om Surinaams te koken. Ik heb ook heel veel van mijn schoonmoeder geleerd, die echt een ster is in koken. Nu is het zo erg dat ik zelf Surinaams kook als ik alleen eet Het is wel meer werk dan Nederlands eten, maar het is het wel waard... Ik maak doordeweeks vaak makkelijke gerechten...rijst, kip en bruine bonen enzo. En in het weekend maak ik vaak lekker gekruid, pittig draadjesvlees met 2 soorten groente en rijst. Altijd rijst, dat wel. O ja, en ook vaak Surinaamse bami met kip 8) Qua 'Nederlands' eten is het enige dat ik voor mijn vriend maak: schnitzeltje met gebakken aardappels en sla, en spaghetti. Als ik alleen eet maak ik soms nog andere Nederlandse dingen, andijviestamppot met spekjes en zo. Daar heb ik soms écht trek in, en dan moet ik het gewoon maken. Ik moet zeggen...ik heb best goed leren koken in 10 jaar tijd...van een totale nitwit die water nog liet aanbranden tot dat wat ik nu kan. En ik vind het ook leuk om te doen, dat scheelt ook
Mijn moeder kookte ook echt op zijn hollands. Iedere dag aardappelen,groenten en sufgebakt vlees,op woensdag macaroni en vrijdag frietjes. Op zondag aten we stipt om 1 uur biefstuk haha! Sinds ik samenwoon en getrouwd ben ben ik daar vanaf gestapt. Ik heb in 8 jaar nog geen aardappel gekookt! Mijn wok is mijn beste vriend