Ik merk dat hier veel de term foute innesteling wordt gebruikt. Ik vraag mij af, hoe weet je nou dat de innesteling fout is gegaan, dat gebeurt toch zó vroeg dat je het eigenlijk niet eens zou kunnen weten?
Ik heb het wel gehad. Ik heb een paar dagen voor mijn NOD positief getest. Een paar dagen na mn NOD werd ik toch ongesteld.
Dus het is eigenlijk zéér onverstandig om al voor je NOD te testen, dit omdat het altijd nog fout zou kunnen gaan. Als je niet getest had zou je dat ook niet weten en geen enorme terleurstelling ervaren. Of heb ik het mis?
Ja ik zou altijd na je NOD testen, vanwege teleurstellingen. Ik heb het al vaker om me heen gehoord. Je test voor je NOD positief maar uiteindelijk wordt je wel ongi. Persoonlijk zou ik het dan geen miskraam noemen. Als je niet had getest zou je het ook niet geweten hebben. Blijft wel een raar idee Liefs Mariek
ik heb het ook gehad voor nod positief maar ook als ik op mijn nod had getest was het positief geweest pas 3 dagen na nod was het negatief en werd ik ongesteld. of het foute innesteling is geweest of een fout in de aanleg of iets weet ik niet... er was iig iets niet goed...
Ook ik heb het gehad. Ik had een paar dagen na mijn NOD een postitieve test, helemaal blij natuurlijk. Een dag later werd ik gewoon ongi. De volgende keer wacht ik zeker een week na mijn NOD met testen.
Je kan het ook zo bekijken: door wel al een paar dagen voor je nod te testen kun je wel kijken of je uberhaupt wel vruchtbaar bent. Ik zit nu in ronde 9 en kan me herrineren dat ik bij alle 2 de keren dat mijn cyclus langer was dan 26 dagen ik enorme bloedklonters heb verloren en erg veel krampen had. En nu zit ik juist met de vraag als ik eerder had getest had ik dan misschien een postieve test in handen? Het klinkt raar maar ja. Ik ga deze cyclus wel eerder testen (dus 1 dag voor nod). Tuurlijk kan het nog mis gaan na een postieve test en wordt je hier erg verdrietig van maar het is altijd maar de vraag of de zwangerschap doorzet na een aantal weken.
Ja Vanilia, dat heb ik ook al eens bedacht... Ik heb twee van de vier rondes het gevoel dat er 'iets' aan de hand was in mijn buik. De andere twee keer had ik mijn standaard pms-klachten: zere borsten al snel na eisprong, lage rugpijn. Over deze ronde heb ik een goed gevoel. Dus misschien ga ik wel een testje wagen op mijn nod... Stel dat het positief is en ik word daarna alsnog ongesteld, dan weet ik in elk geval dat we in principe een 'vruchtbare combinatie' zijn. We gaan trouwens bijna gelijk op, zie ik.
Hey Jana, Bedankt voor je antwoord. Ik dacht na het typen eigenlijk dat het vreemd zou overkomen maar zo denk ik er gewoon over. Want soms bekriebelt mij de gedacht of ik wel zwanger kàn worden en bij de cyclus van 33 dagen was ik erg misselijk en bleef mijn menstruatie dus best lang uit maar ik had niet getest. Toen het eindelijk doorbrak had ik zo'n buikpijn dat ik er ziek van in bed lag. En bloedklonters. Ja we lopen bijna gelijk. De tijd gaat gewoon echt traag voor mijn gevoel. Succes heh? Liefs Vanilia
Hoi Vanilia, Nee hoor, ik vind dat helemaal niet vreemd, gewoon slim gedacht. Misschien is de test positief en ja, dan ben je verdrietig en teleurgesteld als het alsnog misgaat. Maar ook gerustgesteld omdat het aangeeft dat je eierstokken in elk geval doen wat ze moeten doen... Ik ben daar heel nuchter in hoor. Ik ben nog niet overtijd geweest sinds we proberen zwanger te worden, ik zit ook altijd rond de 26 dagen. Maar wel een paar keer licht bloedverlies gehad dat -in theorie- van de innesteling zou kunnen zijn geweest. Tja, toch elke keer weer spannend he? liefs, Jana
Hallo Juff, Ik heb de maand voor deze zwangerschap een verkeerde innesteling gehad. Ik wist dit niet, ik had namelijk op mijn nod-dag nog getest, (het was oud-en nieuw en wilde weten of ik kon drinken) en hartstikke negatief. 2 dagen later werd ik ongesteld. Het vreemde aan deze menstruatie was dat ik opeens ipv 4 dagen, 12 dagen ongesteld was. Het waren geen klontjes het was heeeeeel veel bruin verlies. Ik maakte me ongerust omdat ik dacht dat er iets anders aan de hand was en ben toen naar mijn huisarts gegaan. Aan de hand van bloedtest bleek er HCG in mijn bloed te zitten, ik was het al kwijt.... vervolgens er thuis nog een test achteraan gegooid en deze gaf positief, maar dit was al 12 dagen na mijn nod. Kari