baby 4,5 maand, ritme/regelmaat??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamajojo79, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hoi, onze meid heeft opzich een goed ritme
    elke ochtend 5.00 wakker, elke avond 2200 late fles en daar tussen over algemeen slapen, word ze wakker is water genoeg en slaapt ze weer

algemeen ritme momenteel ( zonder slapen) is

500 fles 180
    900 fles en/of fruit
    13.00 fles
    1800 fles en/groente
    22.00 fles

fruit en groente zijn nog niet regelmatig omdat ze die soms niet wil, dan krijgt ze later een beetje als ze wakker is.

slapen probeer ik altijd tussen 5-8 en dan smiddags nog een keer.

alleen ze zit met haar overdag slaaptijden te knoeien, dan krijst ze hele middag dat ze niet wil slapen ( en dan ook echt krijsen, dan laat ik haar dus niet liggen, en 10 keer naar boven geweest) om vervolgens om 1600 toch in slaap te valleen ( omdat ik het toch blijf proberen,troosten in bed) en nu om 1900 slaapt ze nog

ik kom nu niet uit met mijn fles en evt groente van 1800, maar wakker maken vind ik echt zonde, ze slaapt zo lekker, en heeft blijkbaar nodig, want sliep vanmorgen om 1000 voor laast een uurtje ( is in een sprong en dus aan klooien met slapen)

maakt dat ritme verschil uit denken jullie? Hoe gingen jullie hiermee om?

Thank you!

2. tuc

tuc Niet meer actief

met 4,5 maand gaf ik nog geen bijvoeding, maar ik zou het slapen op deze leeftijd absoluut voor laten gaan. Als zij slaapt en dus geen groente eet dan is dat niet erg hoor.

Ik zou wel proberen (tenminste mijn kinderen hadden er veel baat bij) om met slapen ook naar een duidelijk ritme te gaan werken. Mijn oudste was er heel makkelijk in, die werd op uur en tijd in bed gelegd en sliep dan ook. Bij mijn jongste kostte het wat meer moeite. Hij werd op die leeftijd vaak na een half uurtje wakker, maar heb hem er dan niet uitgehaald...liet hem ook absoluut niet huilen hoor, daar ben ik echt tegen. Maar probeerde hem eerst in bed zachtjes, heen en weer wiegen (slaapt op zn zij) meestal werkte dat en sliep hij zo weer een uurtje. Als het in bed echt niet lukte legde ik hem in de kinderwagenbak of hield ik hem op schoot, dan sliep hij sowieso snel.
    Zo leer je je kindje een goed slaapritme aan, baby's hebben nl een slaapcyclus van 30-45 minuten, het is logisch dat ze dan wakker worden, de truc is om ze terug in slaap te laten vallen zodat ze leren om 2 cyclussen achter elkaar te pakken. Het is echt even flink investeren, maar dan pluk je er op een gegeven moment de vruchten van.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoe gaat ze s'avonds slapen? Wel goed? Valt ze dan snel in slaap?

Ik deed alles op verzoek en hij kreeg zelf een goed ritme. Als ze hun groenten en/of fruit missen is niet erg. Ze hebben het nog niet persé nodig.

Kijk je goed naar wanneer ze moe word? Het beste is bij het aller aller aller allereerste signaal in bed leggen en dat is soms nog moeilijk te zien op die leeftijd dus ik zou haar enkele dagen heel goed observeren.
    Misschien heeft ze haar moeheidssignalen al gegeven lang voordat je haar in bed legt en dan vinden ze hun slaapje heel moeilijk.

Of misschien wil ze dicht bij mama slapen? In de box? Wiegje?

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik voed volledig op verzoek (wel kunstvoeding) en laat het volledig aan haar over.

Ben toevallig net begonnen met groente en dat doe ik dan gewoon net zo waneer het uitkomt en zal het dan een keer niet uitkomen dan niet, geeft niks.

Sinds ik het aan haar overlaat heeft ze een heel fijn ritme en komt ze ook gewoon redelijk om dezelfde tijden.

9.30 eerste fles 180/6
    Wakker
    11.00/11.30 slapen
    12.30/13.00 tweede fles 180/6
    Wakker
    14.30/14.45 slapen
    16.45/17.00 derde fles 180/6
    Wakker
    18.30/19.00 slapen
    Wakker
    21.00/21.30 laatste fles 180/6
    21.30/22.00 slapen

Die paar hapjes geef ik dan op de wakkere momenten als dat zo uitkomt.

Ik kwam eerst ook niet uit met flessen en toen ik dat losliet en haar zelf liet komen werd het allemaal een stuk relaxter.

Gewoon niet wakker maken voor voeding en gewoon kijken hoe het loopt, voor hapjes maar ook voor flessen, ik geef nu 4 flessen en daar heeft ze voldoende aan. Soms komt het net anders uit en krijgt ze er wel 5, gewoon met je kindje meegaan werkt denk ik het beste

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij laten het haar zelf bepalen, wel is de regel voor 07.00 uur niet uit bed, komt ze in de nacht voor een voeding krijgt ze de fles in haar bed met het licht uit en zonder schone luier,maar eigenlijk komt ze al weken niet meer in de nacht. Ze slaapt eigenlijk met 13 weken al door

Ze regelt het zelf aardig goed, hoe het er hier meestal uitziet,

07.00/07.30 wakker en fles 180+6
    Dan blijft ze wakker tot 09.30 speelt lekker in de box of met haar grote zus, veel lachen en gieren haha
    Dan gaat ze slapen tot 10.30/11.00 ligt ze even lekker om zich heen Te kijken beneden, 11.30 de fles van 210+7 dan valt ze vaak in slaap dit is haar lange slaap tot 15.00, om 15.30 krijgt ze weer een fles van 180/6 of 210/7 ene keer kan ze hem op andere keer niet,dan ligt ze weer in de box te spelen of op de grond op het kleed met haar grote broer en zus, ze vind het ook fascinerend om naar ze te kijken terwijl hun spelen, kan ze ook echt al om lachen, zit dicht tegen het schater lachen aan haha, om 18.30 gaat ze naar bed om vervolgens om 19.15 weer wakker te zijn, 19.30 de fles van 210/7 met rijstebloem om 20.00 naar bed en dan slaapt ze tot 0700/07.30

Hapjes doen we wanneer ze het zelf kan pakken en naar de mond kan brengen,
    Wij hebben bij onze oudste potjes gegeven vanaf 4 maand, ook zelf gepureerd eten, maar met 1,5 jaar wou hij het nog gepureerd hebben anders at hij gewoon niet, daarom bij onze tweede gekozen voor rapley, dit beviel ons enorm goed en daar kiezen we nu ook weer voor bij onze derde, we beginnen dus ongeveer rond de 6 maanden,

Bijvoeding is echt geen hoofdzaak en zou je kindje dus lekker laten slapen

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hooi
    nou fijn om te lezen, vind wel knap dat jullie kindjes al op 4 flessen zitten vaak en dan ook nog zolaat, hier krijgt ze echt 2200 nog fles en wil dan heeel vroeg weer

heb vanacht voor eerst om 3.45 gewoon 100 cc water met 1,5 schep gegeven en toen kwam ze pas om 730 weer,..dan denk ik, hmm ze heeft geen honger, want 1,5 is niets in verhouding tot 6 scheppen...dus gaan nu denk ik wel gewoon aanleren eerste fles om 630-7 en alles ervoor gewoon water met smaakje, miss kom dan beter uit

op verzoek ben ik altijd bang dat ze dan niet meer in een goed ritme komt als ze ouder zijn?? maar miss moet ik het maar eens proberen anders, kijken als ze gaat huilen of het evt honger kan zijn.

over ruim een maand is ze 6 maanden en zal haar dan laten beginnen met sabbelen op broodkorstje, ben benieuwd of ze dan automatisch ook om fles vraagt

vandaag bijvoorbeeld, kreeg ze fles van 180+6 om 730, toen om 10.15 heel potje van 4 mnd fruit op ( vers) met liga en schep RB ( anders in het veel te dun) en daarna in bad, maar daarna ook nog hele fles op van 180+6....dus ze heeft zeer zeker trek.

groente taalt ze niet naar, dus ze nipt elke avond even met tongetje om te proeven, geweldig die vieze kop die ze trekt haha:p

dat niet verxhonen snachts wou ik ook doen, alleen vind ik haar dan volgende ochtend helemaal nat en bed doorweekt en doorgelekt in bed....:( ze plast heeel veel. zeker als ze nachts ook water drinkt

ik kan haar snachts nergens anders mee troosten dan water, ik laat altijd even huilen en mopperen, maar zodra echt huilen word ga ik eruit, speen wil ze niet..even toedekken helpt nauwelijks, dus MOET dan iets te drinken geven......maar dat ga ik nu dus afbouwen.

fijn even zo delen, het is dan wel de 2e maar blijft puzzelen ;)

7. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    vandaag trouwens op verzoek gedaan.
    ze heeft gedronken om
    730
    10 fruit
    1100 fles
    slapen
    1600 fles
    1745 naar bed

ze moet dus nog twee flessen eigenlijk, maar ik zie dus wel, als ze pas 2000 ofzo voor fles komt of 1900 dan geef ik gewoon 210 en dan kijken als ze komt

zit alleen met 1 ding, als je nou op verzoek doet en ze vraag niet meer om fles en mist daardoor een fles, en ze kot om 300? je geeft dan eigenlijk water maar omdat ze honger kan gebben moet je eigenlijk melk geven.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hebben hier bij alle kinderen gehad

Wij bepalen de eerste fles

De regel is dus dat als ze voor 06.00 komt mag ze niet uit bed, geen boertje geen schone luier ( uiteraard wel bij poepen of echt doorlekken ;))en we praten niet
    We geven haar wel eten zoveel ze zelf wil, als ze al wakker word is dit 30 tot 60 cc, na 06.00 uur halen we haar uit bed spelen we met haar praten we tegen haar en krijgt ze een volle fles

Wij hebben ook bij de fles dat ze de pyjama en slaapzak aankrijgt dus dan weet zij ook dat het tijd is voor haar lange slaap

Als je haar om 17.45 de laatste fles geeft en ze komt om 03.00 uur weer zou ik een hele fles geven eigenlijk, wel zou ik haar in bed laten liggen niet spelen praten of verschonen, want ze heeft er dan 7 uurtjes opzitten dus opzich netjes, het mooiste zOu zijn toch de laatste fles ook bepalen door een beetje naar laatste fles 20.00/20.30 te werken en dan de nacht door
    En als ze wakker word in de nacht zou je kunnen beginnen met de fles te halveren ofZo

9. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    nou ritme overdag zit er wel in, ze kwam ondanks de fles van 1600 weer om 1800 en daarna slapen.

ik krijg die fles van 2200 niet eerder want ze komt altijd zo uit dat ze rond 1800 een fles wil en daarna slapen, weet dan niet hoe ik die van 18 en 22 samen kan voegen.

ga wel vanacht idd weer fles geven en dan sturen naar ochtend 6-7 uur

Deel Deze Pagina