Weer een rust en regelmaatvraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door esmeeo, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmeeo

esmeeo Lid

4 okt 2006
    28
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nieuw hier en lees al een paar dagen de onderwerpen op het forum. Ik vind leuk om te zien hoe iedereen reageert op de vragen e.d.

Ik hoop ook een bijdrage te kunnen leveren - ben bijna 7 weken geleden bevallen van mijn 3e, dus heb al wat ervaring. ;)

Maar ervaring of niet, ik heb wel een vraag.
    Omdat ik best wel van regelmaat hou - bij mijn 2 eerste kids ontbrak het daar vaak aan - heb ik het boekje van Ria Blom gekocht.
    Toen ik het boekje uit had was ik van plan me aan het advies van haar te houden wat betreft ritme en regelmaat.
    Mijn zoontje is 31 augustus geboren en na een goede week ben ik ermee begonnen. Het ging heel goed. Na de fles was Thomas nog even bij me (in de box wilde hij de eerste maand niet - was te moe) en daarna ging hij naar bed. Hij werd 3 uurtjes na de fles weer wakker en kreeg weer een fles. Dit ging allemaal heel lekker.

Maar sinds ruim een week werkt dit bijna niet meer. :cry:
    Vanaf 's avonds 18.30 uur gaat het heel goed. Hij gaat in bad, krijgt dan de fles. Na de fles gaat hij slapen. Om 23.00 uur maken wij hem wakker (of hij wordt een paar minuutjes voor de fles zelf wakker). Hij slaapt dan tot ongeveer 4.00 uur (heel af en toe slaapt hij dan zelf (zonder voeding) weer verder tot 6.00 uur). Hij krijgt dan weer een fles en slaapt weer.

Maar vanaf de eerste fles (tussen 6.00 en 8.00 uur - hangt af van de nachtvoeding) gaat het vaak "mis".
    Hij gaat nog steeds bij de eerste tekenen van moeheid naar bed, maar lang wil hij vaak niet meer slapen. Als hij dan wakker wordt en wil "spelen" zou het niet erg zijn, maar hij wil de fles - ook al heeft hij zijn vorige fles nog geen 2,5 uur geleden gehad. Het enige wat hem rustig houdt is zuigen op mijn vinger (zelfs zijn speentje wil hij niet!).
    Maar met 2 andere kids erbij is dit niet ideaal.
    Omdat hij nog 6 flessen krijgt op een dag is een extra fles geven niet te doen, ook al omdat hij al op bijna een liter voeding (Forte) op een dag zit.

Heeft iemand tips voor mij?

2. Cynthia

Cynthia Actief lid

6 sep 2005
    243
    0
    0
    Zit hij niet gewoon in z'n regeldagen? Dat is toch met ong. 6 weken?
    Dan heb je kans dat hij niet per se wil drinken, maar gewoon bij jou wil zijn. Juul hangt dan het liefst de hele dag bij me op schoot. Dat is soms wel onhandig, maar ook wel weer heel erg lief. :D

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Alyssa heeft daar nu ook last van, ik leg haar ook bij de eerste tekenen van vermoeidheid op bed, maar als ik de trap al oploop gaat ze al huilen en al helemaal als ik haar in bed leg. Ze blijft dan zo tot dat ze de fles weer krijgt en dat is dan ook maar net 3 uur geleden dat ze de andere had gehad.
    Soms ga ik bij haar op dr kamertje zitten en dan ga ik wat voorlezen, meestal wordt ze dan rustig en kan ik gewoon weglopen en valt ze in slaap.
    Merk gewoon dat ze nu echt met minder slaap genoegen neemt en dat is natuurlijk ook niet zo vreemd als je al 4 maanden bent en al aan het ontdekken bent.

4. esmeeo

esmeeo Lid

4 okt 2006
    28
    0
    0
    Ik wist niet dan je met flesvoeding ook regeldagen kunt hebben.
    Dan zou het dat ook best kunnen zijn.

Vandaag kom ik (gelukkig) wel goed uit qua voeding en met slapen dus ook wel. Hij mag om de 3,5 uur komen want hij had zijn eerste flesje om 8.00 uur. Dat maakt het voor beiden wat makkelijker :)

5. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Als je problemen blijft houden wat betreft de hoeveelheid flessen, zou je het aantal schepjes voeding over 7 flessen kunnen verdelen en de hoeveelheid water gebruiken die je nu ook doet, maar dan gaat je kindje misschien wel meer spugen. Dus ik weet niet of dat wel een goede oplossing is.

En inderdaad ook met flesvoeding hebben baby's regeldagen.

Deel Deze Pagina