Zou ik persoonlijk niet nodig vinden dat ze bij 30 weken gaan voelen of er ontsluiting is. Als je dan al 1 of 2 cm ontsluiting hebt wil dat toch niks zeggen?
Gewoon met de vingers, ik vond het absoluut niet prettig. Moet toegeven dat ik niet ontspannen was dus ging telkens door de grond van de pijn..
@shampoo haartjes denk door de vruchtzak? de tweede 38+6 En de eerste met 38+1. Ze voelde voor ontsluiting omdat ik constant bloedverlies had en veel last had van voorweeen die elke keer enkele uren aanhield, Dagelijks vanaf 30 weken. En om in te leiden anders had er eerst een ballon ingegaan. Dat hoefde dus niet meer.
Hihi zou mooi zijn. Al voel je naar meer dan alleen de aantal cm ontsluiting. Ook of de bmm week aanvoelt of de ontsluitingsring nog heel stijf is of soepel is wat mee beweegt als je je vingers wat spreid. En Dat kan een camera helaas niet doen. Heel exact hoeft het ook niet te zijn. Of het nu twee of drie cm is maakt weinig uit. Meestal blijft 1vlk toch enkele uren bij je bevalling en kan dan goed de vordering volgen.
Ik vind er niets ouderwets aan hoor? T is gewoon de manier om een handeling uit te voeren.... Ik voelde er trouwens niet van... Had bij de eerste X voelen 9cm dus daarna nog 1x gedaan om te kijken of het volledig was....
Nou Iik vond het extreem pijnlijk, misschien omdat ze bij mij elke keer een poging tot strippen deden terwijl de bmm nog volledig gesloten was (na de 40 weken) Ze moesten mij tijdens de bevalling ook gewoon lekker met rust laten. Maar ik had echt liever de pijn van de weeen dan die vingers in mn doos.