Vaststellen toeslagen ed

Discussie in 'De lounge' gestart door Eerised90, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi,

ik heb even een vraagje.
    Vanmiddag een discussie met mijn zus over hoe ze kinderopvangtoeslag etc vaststellen.
    Volgens mij gewoon het verzamelinkomen toch? Van beide?

Mijn zus zegt dus dat ze alleen naar het inkomen kijken van de minst verdienende.

We kwamen op dit gesprek omdat de toeslagen allemaal minder worden en mijn zus haar man de baggerindustrie in gaat en erg goed gaat verdienen.
    Dus ik zeg: Nou dan zullen jullie wel meer kwijt zijn aan de kinderopvang met dat inkomen.
    Maar zij zegt van niet.

Dankje!!

2. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Zover ik weet kijken ze inderdaad naar het verzamel inkomen. Kijk anders even op www.toeslagen.nl daar staat het vast en zeker wel

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Jij hebt gelijk. Er wordt gekeken naar het verzamelinkomen van beide partners samen. Op het totale gezinsinkomen wordt de kinderopvangtoeslag berekend.

Was het maar waar dat je zus gelijk had...dan ging mijn zoon voor een prikkie naar het kdv :D

4. Zie je nou wel... haha!
    En zij maar beweren dat ze buiten de verhoging die er al aan zit te komen, niet duurder uit zullen zijn met die nieuwe baan van haar man.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Het volledige huishoud inkomen ja. Dus het verzamelinkomen van haar én van haar man.

Verzamelinkomen heeft niks te maken met 1 of 2 personen, iedereen heeft een 'verzamelinkomen', ik als alleenstaande ook. Verwarrende term dus.

6. Ja, maar ik bedoel dus idd beide inkomens.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    ja natuurlijk kijken ze naar beide.
    Stel je voor dat man een miljoen verdiend en vrouw 500 euro.
    Dat zou lekker zijn zeg in de situatie die je zus schetst

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Het bruto jaarinkomen van BEIDE ( verzamelinkomen) MIN de aftrekposten zoals hypotheekrenteaftrek.

9. Ja dat probeerde ik dus duidelijk te maken. Maar goed!
    Ik zal het ff laten lezen, anders komen ze straks voor verrassingen te staan, de sufferd.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik denk dat je zus een beetje in de war is met het feit, dat ze vanaf volgend jaar de kinderopvangtoeslag gaan koppelen aan de uren van de minst werkende. Niet aan het inkomen van de minst verdienende;)

Deel Deze Pagina