Beste UWV, Helaas zijn mijn vermoedens jegens mijn werkgever uitgekomen. Ik ben in maart uitgerekend en nu met verlof. Mijn derde jaarcontract verloopt eind maart en de werkgever wil deze niet verlengen heb ik vandaag gehoord. Nu zag ik op de website van het UWV dat mijn zwangerschapsverlof dan direct door het UWV uitgekeerd wordt. Mijn vraag gaat over het gedeelte als het verlof stopt hoe dan verder? Ik zag op de UWV website dat ik in aanmerking kom voor een WW uiteraard ben je met de WW verplicht te solliciteren gaat dit in na de verlof periode, moet ik mij daarvoor nu al aanmelden?! Tevens heeft mijn werkgever van het UWV 100% vergoeding ontvangen echter heb ik twee maanden lang elke week 3 uur vanuit huis gewerkt aan beleidsstukken voor deze werkgever... Is die 100% vergoeding die mijn werkgever heeft ontvangen dan wel terecht want daardoor heeft de werkgever iemand fulltime in dienst kunnen nemen die mijn functie heeft overgenomen. Mijn hormonen lopen op dit moment over uren, ben zwaar teleurgesteld en verdrietig. Dus ik ga nu eerst aan het kindje denken. Alvast bedankt.
Beste Frietje, Je geeft aan dat de werkgever je contract niet gaat verlengen en je wilt weten hoe het nu gaat na je zwangerschapsverlof. Wanneer ben ik verplicht om te gaan solliciteren? Tijdens je zwangerschapsverlof hoef je niet te solliciteren of werk aan te nemen. Je kunt aan het eind van je zwangerschapsverlof de WW-uitkering aanvragen. Dan kan je ook de inschrijving als werkzoekende doen. Actuele informatie over het aanvragen van een WW-uitkering vind je hier. Verder geef je aan dat je gedurende twee maanden een aantal uren hebt gewerkt voor de werkgever. Ik ga ervan uit dat je toen was ziek gemeld als gevolg van je zwangerschap. Is het nu terecht dat de werkgever 100% vergoeding heeft gekregen? Voor het aantal uren waarvoor de werkgever je bij UWV heeft ziek gemeld ten gevolge van de zwangerschap ontvangt hij Ziektewet uitkering van 100%. Actuele informatie over ziek rond zwangerschap en bevalling vind je hier. Ik wens je verder een goed zwangerschapsverlof toe. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare