Goedenavond, Dit jaar heb ik een maximale zez uitkering ontvangen.. Op dit moment ben ik weer in verwachting dus wil ik volgend jaar weer een zez uitkering aanvragen. Nu heb ik de volgende vraag: Ik werk gemiddeld meer dan 24 uur per week voor mijn eigen bedrijf dus kom over die 1225 uur. Alleen nu ben ik dit jaar 4 maanden met zwangerSchapsverLof geweest mag ik deze uren doorschrIjven? En mag dit ook met ziekte, want mag bijna niets meer ivm klachten aan mijn bekken. Groetjes Hanneke
Beste Hanneke, Je had Zwangerschapsverlof en was ziek in het jaar voor de ZEZ uitkering in gaat. Je wilt weten of dit meetelt voor berekening uren voor de ZEZ. Voor die 1225 uur wordt gekeken naar de uren die je daadwerkelijk als zelfstandige aan het werk bent geweest. Dit in het kalenderjaar voor ingang van de ZEZ. Wanneer dit minimaal 1225 uur was dan is de hoogte van de ZEZ uitkering gelijk aan het minimumloon. Komt het toch onder de 1225 uur door je ziekte en ZEZ dan kijkt UWV naar de winst die je hebt gemaakt in het afgelopen kalenderjaar. Deze winst delen wij door 261. Dit is de winst per dag. De hoogte van de ZEZ uitkering is hierop gebaseerd. Het zal nooit meer dan 100% van het minimumloon zijn. Actuele informatie over de ZEZ regeling vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe! Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Oke dus de boekhouder van mij heeft geen gelijk? Hij vertelde me namelijk dat ik voor dit jaar 1225 mag delen door 54 en dan keer 16 weken ( zwangerschapsverlof ) mag opschrijven. Dat ik zo dit jaar ook aan die 1225 uur kom.
Beste Hanneke, De berekening die je boekhouder heeft aangegeven is inderdaad onjuist. De reactie van Ellen geeft de juiste informatie. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare