Net voor mijn zwangerschapsverlof heb ik te horen gekregen dat ik word ontslagen op bedrijfseconomische gronden. Vandaag heb ik een vaststellingsovereenkomst van mijn werkgever ontvangen. Mijn verlof eindigt 2 juli 2012 en mijn baas wil het dienstverband met mij per 1 november 2012 stopzetten. Ik hoef in de tussentijd niet meer te komen werken. Mijn baas vraagt mij nu om deze vaststellingsovereenkomst uiterlijk 3 april as te ondertekenen. Ik verneem graag of dit geen problemen oplevert voor de aanvraag van mijn WW uitkering gezien mijn zwangerschap. Mvg, Lumach
Beste Lumach, Tijdens je zwangerschapsverlof en tijdens de eerste zes weken van werkhervatting na afloop van dit verlof mag je werkgever je niet ontslaan. (ontslagbescherming). In jouw geval is je zwangerschap dus niet van belang bij het beëindigen van je dienstverband. Bij ontslag is het wel verstandig je juridisch goed te laten adviseren. Je kunt daarvoor contact opnemen met een vakbond, rechtsbijstandverzekering of het Juridisch Loket (0900-8020). Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare