Beste Webcareteam, Ik heb 2 werkgevers waarvan er een mijn contract niet meer verlengt heeft ivm ziekte en zwangerschap. Deze was vanaf 1 november. Ik heb vanaf 1 november tot 27 november een ZW uitkering gekregen van UWV. Mijn zwangerschapverlof zou per 28 november ingaan. Maar ik heb tot vandaag nog geen WAZO uitkering gekregen. Ik had net iemand van UWV aan de lijn en die vertelde mij dat ik ZELF de WAZO uitkering had aanmoeten vragen!!!!!!!!!!! Is dat zo?? Ik heb begrepen dat het door mijn exwerkgever zou aangevraagd moeten worden?? Ik zou graag wat meer duidelijkheid hierover willen, want ik begrijp er echt niets meer van. De andere werkgever daar loopt nog mijn contract tot 1 juli 2012 dus daar krijg ik wel van uitbetaald. Hoor graag. mvg RM 2011
Beste RM 2011, Ik begrijp dat er onduidelijkheid is over je WAZO-aanvraag. Zonder dossier kan ik niet beoordelen wat de stand van zaken is. Op dit moment heb je in ieder geval nog geen WAZO-uitkering ontvangen. Ik wil graag kijken hoe we de WAZO-betalingen zo snel mogelijk kunnen opstarten. Het lijkt me verstandig dat je een privé-bericht stuurt met je telefoonnummer. Mijn collega Robert van UWV Webcare neemt dan morgen contact met je op. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare