Beste UWV-team, Ik ben 6 juli bevallen en kort na de bevalling ging het niet goed met mij. En nu nog steeds niet beter. Officieel is mijn laatste verlofdag 14-09-13. En ik heb van te voren aangegeven onbetaald verlof op te nemen en pas 1-10-13 te starten met werken. Mijn vraag is per wanneer ik bv ziek gemeld moet worden. Is dat dan va 15 sept of va 1 okt? Mijn baas is al op wel op de hoogte vd situatie. Ik wil dat het goed geregeld word. Ik hoor graag van jullie.
Beste Grumpy, Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je kind! Na je bevallingsverlof ga je met onbetaald verlof. Echter geef je aan ziek te zijn en je wilt weten per welke datum je ziek gemeld kunt worden. Tijdens volledig onbetaald verlof ben je geen werknemer voor de Ziektewet. Daarom kun je geen aanspraak maken op een Ziektewet-uitkering. De eerste dag dat jouw werkgever jou kan ziekmelden bij UWV is per 1 oktober 2013. Voor meer informatie over ziek zijn tijdens onbetaald verlof adviseer ik je contact op te nemen met het Juridisch Loket (0900-8020), Rechtsbijstand of vakbond. Actuele informatie welke gevolgen onbetaald verlof heeft voor een uitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare