werkgever te laat aanvraag verlof+geen contractverlenging

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by tammie1977, Apr 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tammie1977

tammie1977 Nieuw lid

Apr 10, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen.
    aangezien ik met 2 bazen te maken heb die nogal rommelig zijn heb ik bij uwv nagevraagd of mijn verlof is doorgegeven. Ik ben 9 juni uitgerekend en ga per 1 mei met verlof. Mijn contract voor bepaalde tijd loopt ook per 1 mei af en deze word gedurende mijn verlof niet verlengt. Dus in feite ben ik per 1 mei ook werkeloos.
    mijn werkgever heeft dus nog niets doorgegeven terwijl ik over 3 weken met verlof ga en is momenteel op vakantie, ik heb gevraagd of het mogelijk is dat ik het zelf aanvraag maar dat mag dus niet. Zoals u begrijpt maak ik mij nu wel zorgen want het ziet er nu naar uit dat ik dus zonder inkomen kom te zitten. Ik weet nu even niet meer wat ik doen moet en hoop dat u mij verder kan helpen zodat ik toch inkomen heb.
    moet ik intussen een ww uitkering aanvragen? En kan k na 1 mei alsnog zelf de aanvraag voor verlof doen en wat heeft dit voor gevolgen voor mij financieel gezien.
    mvg tammie

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Tammie,

Je gaat binnenkort met zwangerschapsverlof en wilt weten hoe de aanvraag gedaan kan worden.

Het klopt dat je zwangerschapsuitkering door je werkgevers moet worden aangevraagd.
    Dit kan twee weken voor de ingangsdatum worden gedaan.
    Het is dus niet gek dat de aanvraag nu nog niet gedaan is.

Ik adviseer je om maandag 21 april te bellen met UWV om te vragen of de aanvragen ontvangen zijn.
    Mocht de werkgever(/werkgevers) de aanvraag echt niet voor je willen doen dan kun je bellen met UWV om het te laten oplossen.

Wanneer je de aanvraag zelf indient, heeft dat geen financiƫle gevolgen.
    Mits je de aanvraag voor 1 mei hebt ingediend.
    Doe je de aanvraag na 1 mei?
    Dan gaat de beoordelingstermijn van 4 weken in op datum van aanvraag.

WW aanvragen is nog niet nodig.
    Dit komt pas kijken wanneer je na afloop van je verlof nog geen nieuw werk hebt gevonden.
    De WW aanvraag kun je doen vanaf een maand voordat je verlof afloopt.

Actuele informatie over de aanvraag van een zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. tammie1977

tammie1977 Nieuw lid

Apr 10, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor uw reactie.
    vanmorgen werd mij idd verteld dat ik de aanvraag niet zelf mag doen. Ik begrijp uit uw reactie dat dit dus wel mogelijk is als mijn werkgever de aanvraag niet uiterlijk 2 weken voor mijn verlof heeft gedaan. Dit helpt mij enorm, het laatste waar ik nu op zit te wachten is stress doordat ik bang ben geen inkomen te hebben.
    nogmaals bedankt.

Share This Page