Bedwantsen?

Discussion in 'De lounge' started by Triangel, May 31, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Triangel

Triangel Niet meer actief

De laatste tijd hebben we last van jeukende bultjes, mijn man en ik. We hebben een hor en zien geen muggen of andere beestjes. Ik heb laatst mijn bed verschoond en toen kwam ik tussen het laken en molton, wat gekke zwarte vlekjes en korrels tegen. Dat icm met de jeukende bultjes, maakt dat ik nu bang ben dat we bedwantsen hebben. Heeft iemand ervaring hiermee? Hoe ga ik dit aanpakken?

2. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Ik lees mee... Hier namelijk ook duidelijke bijt-bultjes, maar ook overal horren, geen prikker of spin te zien, en ook de dieren van top tot teen gecheckt op vlooien (en ze worden al standaard regelmatig ontvlooid).
    Drie keer raden wie er nu het bed gaat inspecteren. :o:

3. Triangel

Oh jee. Laat het me weten!

4. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Hm. Niks spannends gevonden in bed... :$ maar waar de bultjes dan van komen?

Triangel likes this.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Weet je het zeker? Want dat is niet zo mooi, die beestjes schijn je namelijk niet zo makkelijk uit te kunnen roeien..

6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Nieuw bed kopen? En nieuw kussens dekbed enz?

DastyQueen likes this.
  7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bedwantsen zie je alleen ‘s nachts.
    Ik raad je dus aan om na de schemer het bed overhoop te halen.
    Als het echt wantsen zijn... pffff... de bestrijding is heeeeel moeilijk.

Wat betreft de zwarte puntjes: wij hebben veel last van zilvervisjes. Die kruipen (e ht eem vreselijk vies idee ook) ook tussen je lakens. Lekker vochtig en warm. Zou niet je bultjes verklaren, maar wel de puntjes...

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Helaas ben je er daarmee waarschijnijk nog niet. Ze kunnen overal zitten en daarmee verspreidt je ze door je huis. Het beste is volgens mij zelf niks doen en een professioneel bestrijdingsbedrijf laten komen. Ze zitten dan vaak ook in kiertjes, achter behang etc.

9. Triangel

Totdat ik er één aan heb getroffen, weet ik het niet zeker nee.

10. Triangel

Wat @suus1983 dus zegt. Omdat het op zich toch al nodig was, heb ik wel alles in de was nu, op 60 graden. Wel via het raam in de achtertuin geflikkerd, straks vallen er eitjes uit als ik via de overloop en trap ed naar de wasmachine loop.

11. Triangel

Ik denk dat zodra ik er één vind, we een ongediertebestrijder moeten laten komen. Mijn man denkt dat het niet nodig is en dat het gewoon gedaan wordt alsof het onmogelijk is om ze zelf te bestrijden, want dat levert geld op natuurlijk. Ik moet er bij zeggen, ik heb geen idee wat zoiets kost, maar we hebben er ook amper geld voor. :(

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Heb je geen huisdieren?

13. Msee

Msee Niet meer actief

Toevallig net een aflevering van Orange Is the New Black gekeken waar ze last hadden van bedwantsen. Alle kleding werd dubbel gewassen, matrassen en de boeken uit de bibliotheek werden verbrand.....:eek: Hoop voor je dat je een vals alarm hebt.

14. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Heftig! Hoe krijg je ze dan eigenlijk?

15. Triangel

Nee. Het enige wat ik laatst, 2,5 week geleden, heb gedaan is geknuffeld met een kitten. Ik neem aan dat die geen vlooien had, beestjes werden volgens mij goed verzorgd.

DeeLighT likes this.
  16. Triangel

Ze schijnen veel in hotels te leven, dus het kan via je bagage. Of via tweedehands meubels ofzo. Maar dat is op ons beiden niet van toepassing momenteel. Ik denk dat het ook wel via de buren kan, dat ze door spouwmuren heen gaan enz. Ik ga mn buuf even vragen of zij misschien ook ergens last van heeft.

17. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Ik lees even mee.

Heb sinds de aantal dagen ook bultjes. Heel irritant. Jeuken flink. Een hoop bultjes bij elkaar en dat op meerdere plekken.

Mijn zoon die bij me slaapt heeft hetzelfde.

18. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Bij bedwantsen is het heel erg kenmerkend dat er meerdere beetplekken dicht bij elkaar zitten. M’n man heeft er een keer last van gehad tijdens een vakantie. Toen ie terug kwam alle was, inclusief de tas waar het in zat direct op 60 graden gewassen. Gelukkig geen beestjes thuis gehad!

19. Triangel

Ja, dit is het enige wat me hoop geeft; het zit helemaal over mn lichaam verspreid; één op mn bovenbeen, één op mn elleboog, en op beide polsen één. Mn man heeft er wel een paar op zn rug, maar best wel veel afstand er tussen. We hebben witte lakens en overtrekken en ik zie nergens bloedpuntjes of iets. Ik vind ze ook niet gruwelijk intens jeuken of zo. Ik heb af en toe drang om te krabben, maar kan dat dan ook wel weerstaan. Ik heb eens tijdens de zwangerschap eczeem gehad, dat was veel erger.

20. Triangel

Hopelijk is het gewoon een mug... Heb je de lakens al aan de kant gehaald en je matras en lattenbodem gecheckt op uitwerpselen?

Share This Page