Info over kvk

Discussie in 'De lounge' gestart door ladydd, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai, Nu wil ik iets beginnen via fb met kinderkleertjes.
    En dan een KVK aanvragen maar hoe gaat dit in zn werk eigenlijk?
    Wie kan mij daar iets over uitleggen?

grtjs

2. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Je maakt een afspraak bij de KVK, krijgt daar je KVKnr en vraagt een belastingnr aan.

3. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    waar kun je dan doen waar zitten die bevestigd ... En hoe zit het met bijverdienen ik heb zelf een werkbaan van 24 uur wekelijks.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Verschillende plaatsen. Ik weet niet waar je woont, dus je moet even googlen.

Zodra je ingeschreven staat moet je elke 3 maanden btw-aangifte doen. Zelf zet ik de helft apart van mijn verdienste ivm latere aanslagen, maar dit is ruim genomen. Ik vind het fijner om geld terug te krijgen dan te betalen.

Als je weinig bij verdient hoef je trouwens geen kvk aan te vragen. Iedereen mag een rekening sturen, mits je het maar opgeeft bij de belastingdienst. Zodra de inkomsten structureel worden, beschouwd de belastingdienst je als ondernemer en is een kvk verplicht.

5. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Daar kan je dat doen.

Wat wil je beginnen? Een KVK heb je nodig als je dus een zaak gaat beginnen. Dan moet je nadenken wat je wilt. Een eenmanszaak, BV, VOF enz...

Je moet belastingaangifte doen en dus belasting betalen.

6. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dankje heb al ff gekeken en i enschede zit er ook 1 dus dan is het beter dat ik daar even langs ga. om uitleg ed te vragen

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik ben twee weken geleden geweest:) je vult online alles in, wat je verwacht om te zetten, bedrijfsnaam enzo. Dan ga je daarheen, nemen ze alles met je door. Ze lopen naar de printer, je zet een krabbel en je hebt je nummer.
    Voor jezelf zou ik wel een bedrijfsplan schrijven, en denk aan algemene voorwaarden, inkoop... Lees je in op de site van belasing.
    Succes, leuk!

8. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke .. op gebied belasting etc ben ik echt ene crime haha .. maar ben zo bang op dikke vette rekeningen haha en kan je er ook zo mee stoppen of?

9. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou wel goed nadenken voordat je je inschrijft.
    Je gegevens worden doorgestuurd naar Hoofd Detail en je moet daar ook voor betalen elk jaar.
    Je moet alles bijhouden qua uitgave en inkomsten en het kan gevolgen hebben voor je prive gegevens mbt hypotheek ed...
    Het is wel echt super leuk, maar er gaat ook veel tijd in zitten..
    Ik zou anders eerst eens bellen met de kvk.. heb ik ook gedaan toen.

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Het HBD wordt eind dit jaar opgeheven.

Verder zou ik inderdaad meer info opdoen bij de kvk. Ga eens naar een startersavond die ze vaak organiseren. Ik ben er ook geweest en het was echt heel leerzaam.

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Een startersavond is echt eerst aan te raden.
    Ik krijg het gevoel alsof je nog niet echt weet wat er allemaal bij komt kijken dus dan krijg je iig voldoende informatie.
    Daarna kun je ook nog een informatie gesprek aanvragen bij de kvk.

12. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat Jo zegt. Krijg de indruk dat je nog totaal niet weet wat erop je af gaat komen als je gaat ondernemen. "Ik ben echt niet goed met belasting, hihi" is echt een verkeerde instelling. Je *moet* je daarin echt gaan verdiepen op een veel diepere en inhoudelijkere manier dan dat we op dit forum ooit voor je kunnen uitleggen.

Zet eerst eens je plannen op papier: wat ga je doen, op welke dagen ga je werken, hoe ga je je promotie aanpakken, welk financiële plaatje hoort er waarschijnlijk bij alles, welke dingen moet je verplicht regelen voor jouw vakgebied, etc. En als je nu al weet dat je administratie uit zichzelf niet goed gaat komen, zoek dan hulp daarbij. Anders gaat die onverwachte aanslag er gewoon komen.

Op de KvK is enorm bezuinigd (terecht) dus daar hebben ze weinig tijd om je dingen te vertellen. Inschrijving gaat tegenwoordig zoals een van de vorige posters schrijft: je bent echt een nummer dat afgewerkt wordt. De startersavonden zijn wel een goed idee. Startersdag is altijd in november dacht ik, helaas is dat al geweest.

Lees gewoon eens alle info op de site van KvK en de site van de Belastingdienst. Beide zijn verrassend overzichtelijk.

13. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Kunnen ze je ook 'afkeuren' bij de KVK?

Of kun je er gewoon heengaan en zeggen ik wil graag een webwinkel beginnen, werken doe ik 3 uur per avond en ik heb een KVK-en belastingnummer nodig om kleding te kunnen bestellen.
    En gewoon kijken hoe het loopt.

Eigenlijk dus totaal onvoorbereid?
    Of heb je altijd een goed bedrijfsplan nodig die je daar samen met hun doorneemt?

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee volgens mij kan dat niet.
    Maar of het verstandig is. Bij een kvk nummer hoort een belastingaangifte en een boekhouding het kost je dus nogal wat werk en investeringen.
    mensen denken snel te makkelijk over bijvoorbeeld een webshop.
    Ook een webshop vraagt een goede voorbereiding en is soms nog wel moeilijker oo gang te krijgen dan een vaste winkel.
    Een webshop verdwijnt snel in het wereld wijde web van winkels en sites.

15. Loesje86

Een bedrijfsplan heb je niet altijd nodig. Maar om je totaal niet voor te bereiden? Ik snap dat nut eigenlijk niet. Waar is je motivatie dan?

16. Loesje86

Overigens kan je wel 'afgekeurd' worden bij de KvK. Omdat ik mijn domeinnaam nog niet had laten registreren/gekocht moest ik weer naa huis omdat te regelen. Ik kon op dat moment dus nog niet ingeschreven worden. Ik ben die middag super geholpen door de KvK en mijnwebwinkel, zodat ik toch weer terug kon om het te regelen, maar anders had ik echt pech gehad, had ik een nieuwe afspraak moeten maken, was mn inschrijving online vervallen, en kon ik mijn eerste afspraak bij de groothandel wel afzeggen! Was dus niet nodig, maar een goede voorbereiding is dus zeker wel erg belangrijk! (Alhoewel ik verder op alles goed was voorbereid, alleen dit punt was onduidelijk).

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    OOh de HBD wordt dus toch afgeschaft? Wist dat ze hier al enkele jaren over aan het dubben waren maar dat het nu zeker was is me ontschoten.

Bedrijfsplan, ik had niet alles op papier staan maar wist wel hoe ik het aan wilde pakken. Ik had me goed voorbereid en mijn inschrijving was ook zo gebeurd.
    Je moet je idd echt goed voorbereiden en het starten met gewoon wat kleertjes... tja... ik heb ook kleding voor baby's en kids maar bij de meeste groothandels zit je wel met minimale inkoop orders. Het is niet maar 100 euro dat je per keer besteeds. Je zit ( meestal ) vast aan zoveel kledingstukken in verschillende maten en ga zo maar door. Ook moet je je realiseren dat het eerst flink investeren is voordat je om gaat zeten... Er gaat veel tijd en geld inzitten..

Deel Deze Pagina