Hallo dames, onze kleine sliep/slaapt erg slecht overdag. Sinds een week krijgen we haar 's middags enkele uurtjes naar bed met geluk. Verder slaapt ze wel van 20:00 tot 5 of 6 uur 's ochtends. Ze is 3 maanden overigens. Nu zijn we gister naar de osteopaat geweest en die constateerde inderdaad overprikkelbaarheid, zoals wij ook al gemerkt hadden. Over 1,5 week moeten we terug en hij denkt snel effect te hebben. Vandaag zijn we begonnen (iom de kinderarts) om haar na elke keer drinken in totaal een uur ongeveer wakker te hebben voorspelen en oefenen in buikligging. Dan 2-3 uurtjes slapen en zo verder. Dan zou haar schema ongeveer zo zijn: 5 uur fles, terug in bed 8 - 8:30 uur fles, uurtje op en naar bed 11-12 uur fles, uurtje op en naar bed 15-16 uur fles, uurtje op en naar bed 19-19:30 uur fles en naar bed (evt uurtje op maar ze is meestal echt heel moe nu) Het is vandaag dus pas de eerste dag, dus het is nog uittesten. Ze ligt nu in bed en is er vandaag steeds zonder protesteren in gegaan. Dat zal vast nog wel anders worden... Nu verwacht ik dat ze nu 's avonds minder moe is en ook een uurtje op kan blijven. Nu verwacht ik alleen dat het eventueel zo kan zijn dat ze 's nachts slechter gaat slapen... 1: Hoe is het slaapritme bij jullie? 2: Zijn er ook rondes dat de kleine helemaal niet slaapt? 3: Hoe reageren jullie als de kleine gaat huilen als hij/zij in bed wordt gelegd? Verschil in huilen en flink huilen? Alvast bedankt.
Mijn zoontje is ook drie maanden en best een temperamentvol mannetje (ook naar chiropractor geweest). Het slapen doet hij echter wel goed. Na de fles blijft hij ongeveer anderhalf uur wakker, hierna wordt hij moe en leg ik hem op bed. Wanneer we gewoon thuis zijn slaapt hij vaak ongeveer twee uur. Sinds kort wordt hij wel wakker wanneer ik met hem weg ga (inde kinderwagen of auto) dus dan slaapt hij korter. Hierdoor slaapt hij soms maar heel weinig tussen twee flessen, maar dit haalt hij dan later wel in. 's avonds gaat hij rond 20.00 uur naar bed en slaapt tot 's ochtends 7.15 uur ongeveer. Wel krijgt hij om 22.30 uur nog een fles(deze drinkt hij praktisch slapend op). Waarom doen jullie geen fles meer rond die tijd? Dan slaapt hij 's ochtends denk ik net iets langer. Wel huilt hij overdag altijd voordat hij gaat slapen. Ik hoef meestal hoogstens 'één keer heen om de speen te geven, daarna slaapt hij. 's avonds huilde hij ook altijd voordat hij in slaap viel maar dit is sinds twee weken over. Wanneer ik hem niet laat huilen, raakt hij oververmoeid en is het mis met hem.
@Sandana: wij doen het op dezelfde manier. Ook na de fles een uurtje op en dan naar bed. Alleen begint bij ons de ochtend tussen 7 en 8 uur en de laatste fles zit tussen 19 en 21 uur. Wel is hij veel wakker tussen de ene laatste en laatste fles. Als hij een beetje huilt laat ik hem en ga ik na 5 a 10 minuten even kijken, aai over zijn bol en ga weer. Is hij echt overstuur dan wacht ik niet eens 5 minuten, maar ga ik hem troosten en leg hem dan weer terug. Soms is hij gewoon nog niet moe en gaat hij mee naar beneden. Als hij dan na 20 min wel moe is gaat hij opnieuw naar bed en meestal gaat hij dan lief slapen.
Ah okee dank je. Gister hebben we Naomi tussen de flessen van 17 en 20 uur maar opgehouden... ze huilde echt ontzettend. Vlak voor 20 uur viel ze in slaap ongeveer. Daarna na de laatste fles meteen in bed gelegd en toen heeft ze eerst gehuild voor 15 minuten (1 x heen gegaan voor een aai, daarna stond ik in de douche en manlief gaat niet). Vinden we wel jammer, omdat ze dat nooit doet. Nu is ze vanaf 6 uur wakker en echt wakker. Normaal kan ik haar meteen terugleggen, dat is nu niet waar Ze dronk nu wel 200 ml op ipv de 135 van gewoonlijk, ik kon 2 x bijmaken. Zal wel komen omdat ze wakkerder is denk ik. 's Avonds om 22:30 uur nog een fles geven heeft hier geen zin, ze is dan zo slaperig dat ze hooguit een half flesje drinkt en dan is ze 's ochtends gewoon om dezelfde tijd wakker, rond 6 uur. Dan gaan wij liever zelf ook op tijd naar bed.
Mijn zoontje slaapt echt niet meer een uur na elke fles . Dan zou hij drie uur slapen na elke fles en dan nog is van 7 uur Savonds dan gaat hij naar bed tot 6 uur sochtends hij drinkt snachts wel een flesje half slapend . Hij is ook niet moe en lacht veel en is vrolijk. Zodra hij moe wordt leg ik hem in de wagen . Dat kan de ene keer 2 uur na de voeding zijn . De andere keer 10 minuten na de voeding en de andere keer helemaal niet tussen 2 voedingen . Zou eerst kijken of je kindje wel zoveel slaap nodig heb , ze gaan ook steeds meer toe werken naar een hele nacht door slapen en 1 middag slaapje . En niet teveel bezig zijn met haar in slaap krijgen want daar raakt ze alleen maar overprikkeld van . Mijn tip is kijk naar wat je kindje wil , en dat is met 3 à 4 maanden niet altijd meer het standaard schema van een uur na het flesje slapen . 1.het slaapritme hier is eigenlijk overdag hazenslaapjes en soms een lang slaapje (na het badje) en Savonds lang slapen en snachts ook . 2. Ja er zijn rondes dat hij niet slaapt , ben daar erg veel mee bezig geweest maar dat was zo jammer , vergat soms te genieten en was alleen maar bezig met hoe ik hem in slaap kon krijgen . 3. Ik laat hem niet huilen , alleen jammeren zeuren want hij huilt meestal wel voordat hij slaapt . Ik laat hem nooit alleen huilen of jammeren en ik blijf dan wel bij hem . Maar aangezien je dochter vroeg naar bed gaat Savonds zou ik me niet druk maken dat hoort ook nog bij overdag dus vind ik haar overdag wel goed en lang slapen .
Mijn dochter slaapt momenteel de hele dag niet tot 22u En dan tot 6 met wel zn 4x spoken .. Geen idee waar ze last van heeft...ja oververmoeied maar.verder ? Ben ook ten einde raad...wel laten huilen niet ? In slaap wiegen is zelfs n gevecht..t zweet staat dan op der.voorhoofd
Behappy , heeft mijn zoontje ook wel is . Gaat alleen wel eerder slapen . Maar dan ga ik met hem in bed liggen en kan hem overtillen . Maar in zijn wiegje doet hij ook niet . Maarja ga me er niet meer te druk om maken maar geniet gewoon van de momenten . Is ze verder gewoon tevreden ?
Als ze zo de hele dag niet skaapt niet dan is t continu huilen. Vandaag vanaf 9u ...huilen huilen huilen. . Misschien zit ze wel in n sprong
Ah wat zwaar zeg en ook vervelend voor je meisje! Met auto rijden of wandelen gaat ze ook niet slapen?! Mijn zoontje heeft ook weleens dat hij 4 a 5 uur niet wil slapen... of kan slapen... maar een hele dag?! phoe! Hopelijk is t inderdaad een sprong die snel over is!!
Behappy , Mijn zoontje is vandaag 4 maanden , zie dat jou kindje ongeveer even oud is. Het zou inderdaad een sprong kunnen zijn , weet niet precies wanneer de sprong na de 12 weken sprong is . Het helpt hier wel is om hem in de kinderwagen te leggen en gewoon rondjes door de huiskamer . Haha zullen veel mensen een vreemde tip vinden maar het wil hier wel is werken . En als je smidags met haar op bed gaat liggen ? En als ze gaat huilen speentje en dan even vasthouden (of jou dochter moet het zelf doen maar mijn zoontje vind het lastig de speen in te houden ) . Hij duimt nu wel dus ligt dan naast me op bed boos op ze handjes/duimpje te sabbelen en valt dan in slaap . Zo wil hij smidags nog wel is slapen .
Ja erg balen zn dag idd. We zijn met haar een rondje gaan rijden na 40 minuten sliep ze maar helaas na 15 minutrn weer wakker.
We hebben vandaag praktische denk ik alles geprobeerd hihi. J. is zowieso al een erg moeilijkr slaper ..maar zo erg als vandasg en gister heb ik het nog niet mee gemaakt. Ze sliep altijd ingebakerd maar ondat ze is gaqn rollen zijn we hier sinds eergisteren mee gestopt. ze heeft idd een speen..en die vloept ze er steeds uit..en dan moet ze weer huilen. Nu wieg ik haar in slaap en als ze even slaapt leg ik haar in der bedje zo werkt het t bestr nu.. ik zei n tijdje geleden al..zonder bakerzak zijn we verdoemd hhah naja het blijkt. En ik denk in combi met de 18/19 weken sprong
Hoi hoi, Ook wij stoeien met zijn ritme. Morgen is onze bink 12 weken en dacht net ritme te hebben maar dat was schijn. Binkkie krijgt de fles, speelt nog even (lees op schoot zitten ivm ruflex) en gaat dan slapen. Echter slaapt hij altijd een uur. Twee per week slaapt die in de middag 2 á 3 uur. In de avond slaapt hij niet, dan is zijn huilmoment. Om 20.30 uur krijgt hij zijn laatste fles en soms komt hij tussendoor nog een keer en anders meldt hij zich om precies 4.55 uur, krijgt dan fles en slaapt tot 8.00 uur. Als hij moe is, leg ik hem wel op bed. Meestal is die na het drinken erg moe, dus als die dan nog 20 minuten recht op heeft gezeten gaat die soms ook gelijk zijn bed is. Vind het allemaal wel lastig omdat 'ze zeggen' dat een kindje uitgerust moet drinken. Maar ja als meneer maar een uurtje slaapt, ga ik hem niet gelijk eten aanbieden. Hij hoeft dat dan ook niet (als ik aan zou dringen wel). Een kind slaapt wordt wakker, krijgt eten, speelt en gaat weer terug. Maar er wordt dan vanuit gegaan gegaan dat er genoeg tijd tussen de flessen zit, bij onze bink is dat dus niet. Bij mij huilt die ook standaard als die naar bed gaat, max 10 minuten en valt dan in slaap. Zo niet dan ga ik er naar toe, troosten en speentje erin. Er zijn ook mensen die aangegeven dat ze hun kind nooit alleen laten huilen. Ik vraag me dan toch af hoe dat in de praktijk eruit ziet, want het gebeurd nu wel eens dat ik op de wc zit, aan de telefoon ben ect en dat binkie huilt. Ik kan het niet altijd voorkomen dat die huilt als die alleen is. Tis allemaal erg lastig en ik vraag me wel eens af, wanneer je het goed doet.. Vooral omdat we ook nog een bijzonder kindje hebben waarbij het allemaal net iets anders verloopt dan bij andere kindjes. Ik doe nu maar hetgene waar ik goed bij voel en waarvan ik denk dat het in het belang van Bink is. Zolang je het maar met liefde doet en in het belang van je kind, dan denk ik dat het goed is. Succes!
Ik laat j. Echt wel s huilen hoor als ik dat niet doe kan ik niks meer ! Niet eens olassen. Ze is trouwens nu nog steeds wakker zn 11u achtereen bijna... Pff ben kapot
Tja helemaal voorkomen dat ze huilen gaat natuurlijk niet maar ik laat mijn mannetje geen 10 min. huilen. hoog uit 3 min. als ik weet dat hij even de prikkels moet verwerken of als ik inderdaad op de wc zit maar dit laten huilen komt nauwelijks voor... voel me er niet prettig bij en ga dus altijd naar hem toe als hij huilt. Zit ik aan de tel? hang ik op... jammer dan. Maar dit is geen aanval hoor!!! Je moet zeker gewoon doen waar jij je prettig bij voelt en jij bent zijn moeder dus weet ook wat t beste voor hem.is! dat van t eten herken.ik... hier ook een kort slapertje waardoor fles niet na t slaapje maar ervoor om er zo wel min. 3 uur tussen te hebben... want zonder gaat hij sowieso niet slapen. cb zegt wel dat t niet hoort... dat ie ook zonder moet leren maar jammer dan. Ik bedenk me dan dat hij straks langer kan op blijven en dus ook minder slaapjes nodig heeft... dus die flesjes komen dan van zelf wel goed!
Jeeee... wat uitputtend!!! Zei net nog tegen.mijn man... hoop niet dat M. dit gaat krijgen de aankomende sprong (jouw meisje is 2 dagen ouder) want wij hebben ook drama dagen met slapen... al vanaf week 1 maar heel de dag niet slapen... wat zullen jullie op zijn!
Er is in mijn ogen geen goed of fout, ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik kan meneer ook zonder eten in bed leggen, maar dan gilt die echt alles bij elkaar. Dat doe ik dus niet. CB zegt wel meer en dan denk ik en zeg ik: oké en doe mijn eigen ding. Zoals ik al zei wij hebben een bijzonder kindje (zwaar slechthorend) dus zij zeggen bv dat die alleen moet kunnen spelen. Nou zodra ik uit beeld ben, is het gillen en krijsen. Logisch als je bedenkt dat hij ons niet hoort, dus voor hem zijn wij verdwenen. Dus wij slepen de hele dag de wipper mee, zodat hij ons kan zien. CB: dat moet je niet doen, hij moet alleen leren spelen. Hij is drie maanden, speelt amper (ontdekt zijn broek op het moment) en dat is het. Dat doet hij alleen als hij ons ziet, nou prima, dan voelt die zich teminste prettig en wij ook Ook je moet de gordijnen open laten voor het dag en nacht ritme. Als we dat doen, slaapt meneer niet...Hij kijkt dan alleen maar in het rond, ook logsich want hij moet het van zijn oogjes hebben... Het is zo bijzonder een kindje en ook alle keuzes ect waar je voor komt te staan dat kun je van te voren niet bedenken (altans ik niet)!
Alex: ik zou precies dezelfde keuzes maken met een slechthorend kindje. Alle respect voor jullie! Wat zeg ik: ik heb gewoon een gezond kindje en ik doe overdag ook de gordijnen dicht, anders slaapt mijn knul een heel stuk slechter....
Wij hadden hier ook een jochie wat amper sliep overdags, zeer uitputtend (voor mama) en behoorlijk frustrerend (voor zowel Gijs als mama ) Tot mijn moeder en ik er bij toeval achter kwamen dat hij bij mijn ouders dus wel 3 uur achtereen kan slapen.... (dacht al aan een bezoekregeling met mijn mams ) De clou was..... verduistergordijnen!!! Gijs is nieuwsgierig en blijft wakker (en huilen) omdat hij niets wilt missen en alles wilt opnemen in zich... Letterlijk alles wilt hij meemaken... Sinds hij verduistergordijnen heeft op zijn kamertje slaapt hij nu van 10:15- 12:30 a 13:30 uur en dan tegen een uur of 15:00 uur nog een uurtje. Joh ik ben daar al super blij mee en savonds gaat hij tegen 17:30 uur naar bed, maken hem om 20:30 uur nog wakker voor een fles en rond 7:00 uur word hij weer wakker. Maar mijn tip die ik kan geven verduistergordijnen zodat er geen afleiding is en ze gewoon in slaap vallen (van verveling )