Hallo, Mijn dochter van bijna 8 maanden kreeg sinds een tijdje rijstebloem (3 schepjes op 220 cc aangemaakte voeding) door haar laatste fles maar raakte daar behoorlijk verstopt van dus ik was ermee gestopt daarna ben ik begonnen met fijne granen door de 1e fles te doen (2 schepjes op 200 cc aangemaakte voeding) maar hier dus hetzelfde probleem, ik heb al geprobeerd om haar brood te geven ipv de granen pap maar dat lust ze niet echt. Ze heeft trouwens koemelkallergie en reflux dus ik kan haar niet alles geven helaas. Ze reageerd verder niet op de rijstebloem en de fijne granen pap, alleen dat ze verstopt raakt dan. Mijn vraag is, hoe kan ik dat het beste aanpakken zodat ze wel de granen en alles binnen krijgt en dat ik niet steeds hoeft te helpen om haar te laten poepen. Groetjes mamavanmuisje.
Hoi, Wanneer er wat in de voeding verandert kan dit vaak even wennen zijn. Je kindje zal even de tijd nodig hebben om te wennen aan een andere structuur (zoals bij brood/korstjes) en ook de darmen moeten even wennen aan meer vezels in de voeding. De een heeft hier meer last van dan de ander. Wanneer het niet goed gaat met de pap kan je er het beste nog weer even mee wachten en het later nog eens proberen en dan met een kleine hoeveelheid beginnen, 1 schepje. Dit pas verder ophogen wanneer het goed gaat. Geef je nu voor de reflux ook johannesbroodpitmeel? Wanneer je de pap erbij doet hoef je dit niet/minder toe te voegen. Anders wordt het misschien wat te veel voor de darmen. Om de ontlasting wat makkelijker te laten gaan kun je evt. wat extra water/rooibosthee geven. Groetjes Angelique
Hoi Angelique, Bedankt voor je antwoord. Ze krijgt zantac 4,5 ml en Gaviscon voor de ergere dagen en door de flessen doe ik dan Nutriton door. De dingetjes wat je al schreef dat had ik al geprobeerd... iets meer water bij de fles, minder Nutriton door de papfles alleen rooibosthee nog niet, ze kan slecht iets vloeibaars binnen houden als het te dicht op de flessen zit dus vandaar nog niet gegeven. Maar ik ga nu proberen om alleen de granenpap te geven in de eerste fles en dan begin ik eerst met 1 schepje, kijken hoe ze het doet. Ik had het gisteren wel weg gelaten en vanmorgen heeft ze weer goed gepoept. Vandaag wel 1 schepje erdoor gedaan en dan ben ik benieuwd of ze morgen gaat poepen. Groetjes mamavanmuisje.
Goed om het zo inderdaad te proberen. Rijstebloem niet meer proberen hoor, maar granenpap en evt hele kleine stukjes brood. Brood mag je ook in een bodempje water 'soppen' dat gaat vaak in het begin iets makkelijker. Succes groeten Femke
Hoi Femke, Ik heb nu een aantal dagen 1 schepje fijne granen geprobeerd en tot nu toe poept ze iedere dag en het is niet hard, dat gaat gelukkig goed. Sinds vanmorgen heb ik 1,5 schepje gegeven om te kijken hoe het morgen gaat, als het goed gaat dan ga ik morgen of overmorgen met stukjes brood proberen. Rijstebloem gebruik ik niet meer. Groetjes mamavanmuisje.