Hallo allemaal, Gister hadden wij een afspraak in het ziekenhuis voor onze 3e behandeling. Ik heb er alleen niet een goed gevoel aan overgehouden omdat men gewoon weer alles het zelfde gaat doen als de voorgaande keren. Wij wilden heel graag nog een samen analyse maar er werd ons verteld dat het geen zin heeft omdat er de vorige keer niks is gevonden en daarom hebben ze een tese uitgevoerd waar we 3 rietjes aan hebben overgehouden. We hebben nog 1 rietje in de vriezer en die willen ze gebruiken bij de volgende behandeling. Wij wilden zelf graag een verse tese en een verse punctie maar omdat we dus een rietje in de vriezer hebben is dit uitgesloten. Daarnaast wilde ik ook meer dan 1 embryo teruggeplaatst hebben maar dat mag pas bij de 4e behandeling (die betaal je zelf). Zijn er mensen met ervaring in Gent? Ik lees van alles op internet. Hoe kom je daar binnen? Is het simpelweg bellen en langsgaan voor intake? Zijn de mogelijkheden die in noem daar wel mogelijk? Groet, Kiwitje
Je kan inderdaad gewoon bellen voor een intake, wel moet je het een en ander regelen met je zorgverzekeraar. Daar kan je beter eerst contact mee opnemen en vragen hoe zij het geregeld hebben. In Gent gebruiken ze verschillende technieken, tijdens de intake zullen ze dat met jullie bespreken. Ik zou zelf inderdaad bellen voor een intake, na de intake kunnen jullie altijd nog beslissen of je overstapt of niet.
Snel een afspraak maken want bij sommige artsen duurt het wel 3:4/5 maanden (!!!!) eer je terecht kunt! Even verwijsbriefje halen bij je huisarts, die naar je verzekering! Eerst wel uitzoeken of je verzekering dat ziekenhuis dekt! Succes