Hoi meiden, heb ff een praktisch vraagje; ik heb de melk die ik gekolfd heb ingevroren in ijsblokjes-zakjes, maar hoe kan ik dat nu het beste ontdooien? Kan ik de blokjes eruit drukken en die dan in een fles doen? Of in een bakje en dat dan later in een fles? En moet ik het bakje dan ook steriliseren? Ik heb meer gekolfd dan dat Sven drinkt (220 cc, beetje veel voor 1 voeding ) en dat allemaal bij elkaar in 1 zakje gedaan... De melk die dan in het zakje achterblijft is dan niet echt meer afgesloten in het zakje, maakt dat wat uit? Hoe doen jullie dat?
Lastig meid. Ik gebruik zelf de plastic zakjes van Medela. Ik laat het in de zakje ontdooien. Misschien gelijk in een fles stoppen en dan ontdooien lijkt mij het beste.
Ik drukte de klontjes uit in een bakje en goot het later over in een flesje. Ik ben op een gegeven moment diepvrieszakjes gaan gebruiken omdat die ijsklontzakjes moeilijker uit te drukken zijn. Kan je per 100 of 200 cc ofzo invriezen erg makkelijk!
Ik deed mijn gekolfde melk in ijsblokjes zakjes, en schreef er precies op hoeveel er in zat. Ik ontdooide het door de ijsblokjes in een tupperware bakje in de koelkast te doen. Met die melk vulde ik een flesje en dat warmde ik dan op En als er 200cc in je bakje zit en je vult je flesje maar met 100 cc, dan kan je die andere 100cc best nog voor de volgende voeding gebruiken hoor, wat je dan weer extra gekolfd hebt, kan je dan weer invriezen. Ik had wat ik gekolfd had altijd gewoon in de koelkast staan, het ging toch binnen een dag weer op, en wat ik nieuw gekolfd had stond dat weer in de koelkast. Ingevroren heb ik eigenlijk gebruikt toen ik borstontsteking had, toen kwam het heel erg van pas dat ik nog een vriezer vol had
Ik druk de blokjes in de fles, de avond van te voren. Dan in de koelkast zetten en dan is het de volgende dag ontdooit. Zo adviseren ze ook op diverse internetsites. Wel die dag alles opmaken. Ontdooide melk is 24 uur houdbaar. Om te weten of ik voldoende in de fles heb, weeg ik het. Bij mij is nl. 100 gram blokjes ca. 100 cc (even uitproberen). Als je het in een bakje doet, zou ik het bakje ook steriliseren. Als je nog blokjes in het zakje over hebt, kun je dat zakje in een gewoon diepvrieszakje doen, dan is het toch weer afgesloten.
ik heb de bekertjes van avent, heel makkelijk, en ook handig mee te nemen. en later kan je er dan weer fruithapjes ofzo in doen.