Laatste fles bij 18 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Anitaaaxxx, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    vraagje,

Liz krijgt nog een flesje dreumesmelk voor ze naar bed gaat. Meestal rond 18.30 en daarna naar bed. Wanneer kun je deze fles laten vervallen en gaat ze na avondeten en toetje maar bed? Ik vind de fles niet erg en liz vindt hem ook erg lekker maar is wel iets wat ik me afvraag.

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Nu?
    Hier weet ik niet eens meer precies wanneer ik onze dochter voor het laatst een flesje heb gegeven.. maar het is al een tijd geleden in ieder geval..

3. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    Ik ging maar trouw door ermee maar bedacht me inderdaad dat het er misschien wel tijd voor was :) bedankt voor je antwoord!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn kinderen hebben hun laatste flesje melk gekregen de avond voor hun 1e verjaardag. Daarna geen melk weer voor het slapen ofzo. Gewoon melk uit een tuitbeker of gewone beker bij de maaltijd.

Mijn dochter heeft tot 13,5 maand dreumesmelk gedronken ivm vakantie maar daarna snel gestopt. Geen toegevoegde waarde.

5. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    Ok maar wat geven jullie in de ochtend? Ik geef dan namelijk ook dreumesmelk waar ik pap van maak en krijgt ze bordje pap

6. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

sinds hij een jaar is krijgt hij volle/halfvolle melk. Daarvoor kreeg hij melk uit een beker. Maar je kan heus wel melk geven voor ze naar bed gaat (uit een beker). Dan is het een kwestie van verdelen. Mijn zoontje krijgt in de ochtend en in de middag een beker melk, maar soms wilt hij die van de middag niet en krijgt hij die dan in de avond. Je mag ze 300-400 ml zuivel geven (das incl kaas, kwark, yoghurt etc). mijn mannetje krijgt een toetje rond 17.00 uur (we eten vroeg) en daarna alleen nog wat te drinken (water) daarna 19.30 naar bed.

7. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

In de ochtend krijgt hij een beker melk met brood en in de middag muesli of pap en dat maak ik met gewone melk. (of andersom)

8. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    Ja liz krijgt ook een toetje rond 17.00 uur. Wij eten ook vroeg. 300cc houd ik me wel aan. Soms wat meer soms wat minder. Maar is er dan nog verschil met halfvolle of volle melk. Toen ze 1 jaar was hebben we haar halfvolle melk gegeven maar ze kreeg overal uitslag. Nu gaan we het dan toch maar weer proberen denk ik. In ieder geval bedankt voor jullie reacties heel fijn daar kom ik verder mee.

9. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hier gestopt met het flesje toen mijn dochtertje 13 maanden was ongeveer. Ze gaat na het eten en toetje naar bed. In de ochtend krijgt ze nog wel pap gemaakt met dreumesmelk.

10. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Amy krijgt al vanaf 11 maanden geen flesje meer in de avond.
    's Ochtends krijgt ze een papfles (gemaakt van halfvolle melk) en 's middags een beker halfvolle melk.
    Toen we nog op 3 flessen zaten zei het CB hier dat we als eerste de avondfles eraf moesten halen; in hun ogen was het een maaltijd na een maaltijd zeg maar...je kindje heeft immers al avondeten en toetje gehad en dat is dan de laatste 'grote maaltijd'...

Misschien kun je het eens proberen om 'm te laten vallen?

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier krijgt ze sochtends 2 meergranen boterhammen en een beker melk!
    En heel soms van die bananen cornflakes dingetjes van uh.. bambix geloof ik.. aangemaakt met halfvolle melk.

13. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wij gaven in 1e instantie halfvolle melk. Maar toen bleek dat ze allebei last hadden van peuterdiarree (en daarnaast lichtgewichten qua kilo's) zijn we overgestapt op volle produkten. Vanaf een jaar ongeveer zijn ze volledig meegegaan in ons schema; 's ochtends en 's middags boterhammen met gewone melk, 's avonds warme maaltijd en toetje. Soms geef ik nog weleens pap 's ochtends, als ik haast heb...

14. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    Ok top! Bedankt ik denk dat ik in inderdaad haar in mijn ritme ga doen. 's ochtends en tussen de middag boterham. Soms pap. En lekker na het eten en toetjemaar bed!

Deel Deze Pagina