Hi, Ik ben op zoek naar liedjes/spelletjes zoals 'hop paardje hop' of 'er kwam een muisje aangelopen' ik weet er geen een helemaal en zou ze graag met ons meisje willen doen iemand een idee waar ik zoeits kan vinden of iemand zin om een paar teksten op te schrijven? Bedankt! Inkie
Ik zing vaak het liedje: "hoofd, schouders, knie en teen" en raak daarbij zijn lichaampje aan. Vindt hij erg leuk! Enne..."klap eens in je kandjes, blij,blij,blij Op je boze bolletje allebei Handjes in de hoogte, handjes in de zij, Zo varen de scheepjes voorbij. Enne..."In de maneschijn" met de bewegingen erbij... Enne...verder elk kinderliedje dat ik ken en daar verzin ik gewoon beweginkjes bij. Bijvoorbeeld met zijn voetjes tegen elkaar aan 'klappen'. Of met zijn handjes en armpjes heen en weer gaan. Hij vindt alles leuk en prima!
In de maneschijn, draai het wieletje nog eens om, kortjakje zijn de oudere. Nieuwe liedjes vind je in de bundel Liedjes met een hoepeltje erom. Errug leuk! Gebruik ik ook veel op school. Er is ook een cd bij te bestellen.
Ik ken er zooo veel en zing ook heel vaak voor mijn kindjes worden ze rustig van! Je kan ook op internet zoeken daar staan ook heel veel teksten op!
mooie weg, zandweg, hobbelweg....gat in de weg, is hier favoriet Vliegtuigje spelen (compleet met vliegtuiggeluid), rije rije rije in een wagentje, klap eens in de handjes, zagen zagen wiedewiedewagen....., hoofd schouders knie en teen, dit zijn mijn wangetjes....
ooow ik lees niet goed, je wilde teksten: Rijden rijden rijden in een wagentje als je dan niet rijden wil dan draag ik je..... Zagen, zagen wiedewiedewagen Jan kwam thuis om een boterham te vragen Moeder was niet thuis Vader was niet thuis Piep zei de muis in het voorhuis Hoofd, schouders knie en teen ken je wel Dit zijn mijn wangetjes en dit is mijn kin dit is mijn mondje met (geen) tandjes erin DIt zijn mijn oren, mijn ogen, mijn haar nu alleen het neusje en dan is het klaar (allemaal aanwijzen tijdens het zingen)
Bij de media markt hebben ze wel leuke baby en kinder cd's ook met liedjes van vroeger en rijmpjes van likkepot enzo.. En niet duur