Hej dames vraagje Onze kleine man kreeg in het zh de eerste 4 dagen de normale Friso voeding het was met elke keer als hij poepte krijsen gillen en zich helemaal buiten adem huilen, tempen ging niet luier verschonen was een ramp hij hielt z'n benen helemaal gestrekt zodat we bij z'n gaatje het moeilijk schoon konden maken maar nadat hij zich helemaal buiten adem had gehuild gaf hij het op. Met pijn in m'n hard dat aan moeten horen elke keer weer, toen we naar huis gingen kon ik gewoon m'n eigen voeding gebruiken volgends het zh dus ben de etos standaard 1 gaan gebruiken maar het werd steeds erger met elk windje dat hij liet was het al gillen krijsen en schreeuwen, nou bij de huisarts geweest en die zij ik kan nix doen komt vaker voor dat kindjes poepen niet fijn vinden. 6 dagen later op advies van cb sinds donderdag overgestapt op de Friso krampjes en spugen maar meer voor krampjes, sinds dien stroomt het eruit hij huilt wel minder en de pijn lijkt grotendeels weg als hij moet poepen. Tempen gaat ook beter. Maargoed elke keer als Ik hem verschoon leg ik er een nieuwe luier onder en voordat die luier dicht zit poept hij de luier al weer vol waarvan gister 5 in 10 Min, hij plast normaal en heeft geen koorts. Maar toch de huisartsen post gebeld gister of het normaal is dat hij zoveel ontlasting verliest in 10 min. Hij huilt ook veel sinds wisselen van voeding wil alleen maar bij ons liggen hij ziet soms zo wit van het moe zijn maar zodra hij in de box of z'n bedje gaat is het huilen, na de fles wil hij direct de speen en dat de hele dag door. De huisarts raadde gister avond aan terug te gaan naar de etos voeding en dan moet zijn ontlasting uiterlijk vandaag eind vd middag dikker en minder zijn( het is niet water dun maar wel heel Romig laat ik het zo zeggen het zit er tussen in van normaal en waterig) Nu is het dan nog net zo dun dus dat wacht ik even af. Maar het word wel weer meer schreeuwen krijsen en buiten adem huilen. Ik ben genijgt morgen de huisarts zowizo te bellen ook als z'n ontlasting nog dikker word vandaag, want bij de ene voeding heeft hij zo pijn dat is gewoon aan hem te zien en te merken en bij de ander geen pijn maar laxeert hij teveel. Aan de andere kant sta ik er nog wel voor open nog een andere voeding te proberen maar ja welke? Want ik weet het niet meer. M'n hart breekt als hij zoveel pijn heeft maar we konden gister nix anders doen meer dan terug naar de etos voeding. Hebben jullie nog tips voor een goede voeding? Of kan ik beter op m'n strepen staan bij de huisarts en haar morgen toch naar de kleine laten kijken ? En niet weer laten afwimpelen met het komt vaker voor dat baby's poepen niet fijn vinden want het lijkt duidelijk aan de voeding te liggen
Het duurt vaak 1-2 weken voordat een kindje helemaal gewend is aan nieuwe soort voeding. Het steeds wisselen zorgt denk ik juist voor de onrust. Je moet doen waar je zelf goed bij voelt. Misschien dat er anderen zijn die je voeding kunnen aanraden. Maar het steeds wisselen is zeker niet goed
Wat een dom advies! Sorry maar 4 keer wwisselen van voeding in 18 dagen tijd dat is niet goed. De darmen zijn nog niet rijp. Aan de klachten te lezen denk ik krampjes lekker in een draag doek tegen je aan en vooral zorgen dat zijn knietjes tegendruk geven tegen zijn buik. Hier hebben we ook echt extreem krampen gehad tegen druk draagdoek en buikje maseren werken het beste
Ja dat van wennen weet ik maar de huisarts van de hap zij dat ook alleen hij vond het toch wel extreem veel luiers op de voeding tegen krampen maar ik kan met beide nix of hij huilt zich buiten adem van de pijn of hij laxeert extreem. Dus ik zou niet weten wat ik verder moet doen. Denk dat ik toch de ha zelf morgen maar om Advies vraag want hier kan ik ook nix mee beide voedingen doet hij het niet goed op En op de voeding tegen krampjes doet hij het een stuk beter qua krampjes maar dan is het er ook zo weer uit en wil Hij weer de fles of de speen
Een baby heeft helaas vaak krampjes. Een goede fles, fles bereiding en manier van voeden kan heel veel krampjes laten verdwijnen. Op het moment dat je van voeding verandert moet je echt 2 weken wachten voor je weer verandert, tenzij medisch niet verantwoord (bijv bij heftige allergie op koemelkeiwit). Daardat je nu in 18 dagen 4 soorten voeding hebt geprobeerd (op slecht advies van hap/ha/ziekenhuis) zijn de darmen waarschijnlijk zodanig van slag dat de reactie verergert. Wat je nu 'moet' doen is een keuze maken en dat voorlopig volhouden. Hypo-allergene voeding is vaak wat minder belastend doordat het lichter verteerbaar is. (Let op, hierdoor kun je wel groene poep krijgen. Dat is 'normaal'). Je kunt ipv etos/ah (deze zijn nl gelijk aan elkaar) voeding bijv naar kruidvat/jumbo/hero baby/nutrilon geven. Standaard of iets tegen krampjes. Ik vraag mij af of een ha hier je echt een advies in kunt geven, net als wij hier. We kunnen het verschil geven tussen de soorten voeding en wat wij onze kinderen geven/gaven. Het enige wat ik je met klem wil adviseren is kies 1 voeding en hou het daar minimaal 2 weken op. Bij moeilijk poepen kun je evt 10cc extra water geven per fles. Hoe minder je rommelt, des de minder de krampen en problemen zullen zijn.
Misschien wat infacol voor de voeding geven, en inderdaad bij je nemen. Zielig voor je kleintje. Heel veel succes hoor
Dit dus... Even tot rust laten komen: 1 soort voeding, evt extra water toevoegen aan fles, dr brown fles om de krampen te minderen (en/of infacol oid), lekker bij je houden. Zou dan misschien ook even voor hypoallergene voeding kiezen, wat lichter verteerbaar...
Wat je ook doet, zoveel poepluiers lijkt me niet heel gezond, verliezen ze ook veel vocht mee. Als jij het niet vertrouwt moet je sowieso de dokter laten kijken..
Oh sorry, ik zie nu pas je eerdere reactie, had ik net overheen gelezen! Wat fijn dat jullie weten wat het is. Wel vervelend maar gelukkig wel zekerheid