Hallo dames, Ik ben nu ruim 3 maanden van mijn ex af maar ik word niet goed van hem!Hij wilde zl niet erkennen omdat het geld kostte, hij moest dan onderhoud betalen en ik zou dan gekort worden op mijn inkomen.Ik was eerst zwaar beledigd tot ik echt bij hem weg ging .Hij eist wel van mij dat ik hem iedere dag foto's stuur van zl, iedere dag app over al en dat hij regelmatig langs mag komen.Om de rust te bewaren app ik dus regelmatig en is mijn ex al een paar keer bij mij langs geweest om zl te zien.Ex gedraagt zich dan niet als vader, hij geeft de kleine geen eten, verschoont zijn luier niet enz.Hij zit als een zak hooi op de bank en de rest doe ik....Omdat ex niet in NL woont maar in Duitsland blijft hij gelijk een paar dagen, of het mij uitkomt of niet.Ex komt ook langs wanneer het hem uitkomt.Om mezelf weer terug te vinden heb ik een afspraak gemaakt met een psych, zl heeft ook niets aan een moeder die bibbert bij rare appjes van ex. Nu het volgende, 2 dagen geleden appte hij dat hij morgen (zaterdag) langs wil komen voor een aantal dagen.Ik heb deze keer gezegd dat het me echt niet uitkomt en nu heb ik de poppen aan het dansen....Ik moet hem binnenlaten , hij wil nl zijn zoon zien en volgens ex weiger ik hem weer de omgang met zijn zoon(?)!Ik heb me netjes gedragen, iets wat ik van mijn ex niet kan zeggen en nu gaat hij op dreigende toon verder. Ineens eist hij dat ik hem per direct als vader erken en dus ook het geboortebewijs aan laat passen, hij beweert dat hij het dringend nodig heeft.De enige reden die ik kan bedenken hiervoor is dat hij minder of geen alimentatie meer wil betalen aan zijn andere zoon en dat hij zl mee wil nemen naar Duitsland.Hij wil dit zo snel mogelijk geregeld hebben dus ik ben bang dat hij na het weekend ineens voor de deur staat. Ik weet niet of ik hier alvast melding van kan maken bij de politie?Diep in mijn hart ben ik echt bang voor mijn ex, ik ben bang dat hij zl mee wil nemen...Mijn ex kan echt niet voor hem zorgen, hij heeft zl vlak na de geboorte al een paar keer in gevaar gebracht door verkeerde voeding ed te geven.... Ik weet wel dat hij zonder mijn toestemming de geboorte akte niet aan kan passen en dat is juist zo beangstigend....Zodra ex een mogelijkheid ziet om ergens geld uit te halen zal hij het niet laten, het levert hem nu namelijk geld op als hij zl erkent. Sorry voor het lange verhaal maar ik zit er echt mee...
Zou wel advies idd gaan inwinnen bij de politie en je app contact laten zien met ex. En nu niet nooit niet hem laten erkennen als vader. Je kunt zeggen via een brief of wat dat je hem altijd bij zijn zoon zal laten maar op de dagen die vast gesteld gaan worden. Zo ontneem je hem niet zijn vader je kind en vader niet zijn kind maar ik zou als ik jou was de touwtjes stevig in je eigen handen houden. Als hij nu je kind mee neemt zonder jouw toestemming heet het ontvoering. Zal hem dat ook haar fijn uit leggen kortom. Win advies in bij politie en stel voorwaarden aan wat jij wel en niet wil wat betref je kindje. Sterk in je schoenen staan meid.
Omdat jij de nederlandse nationaliteit hebt (even daar vanuit gaand) heeft jouw zoon deze ook. Dit houdt in dat erkenning en gezag volgens mij via nl rechtsysteem gaan. Hij kan via de rechter jullie zoon erkennen en gezag aanvragen. Jij hoeft hier niet aan mee te werken, maar er is geen garantie dat hij geen gezag krijgt. Omdat hij niet in nederland woont, zullen jullie een internationale omgangsregeling moeten aanvragen. Wederom hoef jij hier niet aan mee te werken. Als hij dit alles voor elkaar heeft, dan moet jij in principe wel meewerken aan de omgang. Ik kan me voorstellen dat jij dan bang bent dat hij jullie zoon meeneemt naar Duitsland. Ik weet niet zeker wat je hieraan kan doen. Je kan nu in de huidige situatie contact opnemen met de douane, maar Duitsland is schengengebied, dus hij passeert deze niet. Mocht hij geen stappen ondernemen om gezag danwel erkenning te krijgen, dan geldt meenemen naar Duitsland als ontvoering. Tenminste, ik geloof dat het zo zit, maar 100% weet ik het niet.
Ik heb idd gelezen dat hij zl niet zonder mijn toestemming mee mag nemen omdat dit onder ontvoering valt.Erkennen wil ik niet omdat ik van mening ben dat zl niet veilig is bij zijn vader, hij weet zich geen raad met zl en hij heeft zl al meerdere keren in gevaar gebracht hierdoor. Ik heb mijn ex gezegd dat ik hem de omgang met zl niet wil ontzeggen maar tot nu toe walst mijn ex compleet over mij heen, hij houdt geen rekening met mij maar denkt alleen aan zichzelf.Ik heb nu voor het eerst gezegd dat het me niet uitkomt en ex begint gelijk raar te doen.Ik wil zl echt niet bij zijn vader weg houden maar ik laat zl niet alleen met mijn ex dus als ik geen mogelijkheid zie om zelf thuis te zijn als ex in mijn huis is dan wil ik niet dat hij langskomt. Ik ga morgen de politie maar bellen, misschien dat ze me meer kunnen vertellen over wat ik kan doen.Ik baal er flink van, van mijn kant doe ik mijn best om ex op de hoogte te houden en ik geef ex de mogelijkheid om langs te komen maar het gaat 1 keer niet zoals ex wil en het is weer gelijk foute boel.
Ik zou zeker de politie bellen en als je echt bang bent dat je ex morgen ineens op de stoep staat en moeilijk gaat doen waarom ga je dan niet met je zoontje naar familie of een vriendin toe? Dat zou ik persoonlijk dan wel doen. Tot op heden heeft hij jullie zoontje niet erkend en dus ook geen 'rechten', sowieso kan hij geen dingen afdwingen en zeker niet dagen bij jou verblijven terwijl je dat helemaal niet wilt!
In elk geval melden bij de politie. Mocht ie voor de deur staan, dan is de politie sneller ter plaatse als er vooraf een melding is gedaan. Als je goed contact hebt met de buren, sein ze in! Ik kon toendertijd altijd via de achterkant zo in het huis vd buren schuilen. Mocht het nodig zijn. Als het lukt.. Lekker dit weekend bij anderen logeren. Lijkt me minder stressvol!
doet die dat niet zodat hij kinderbijslag kan aanvragen in het buitenland voor een kind in het buitenland? weet niet precies hoe dit zit
Het is heel hard en naar maar zonder dat er iets gebeurt kan de politie vaak weinig doen (dat is wat er zo scheef is aan het systeem, ze kunnen pas wat doen als het te laat is).. Wat je wel kan doen (als je echt bang bent en zeker weet dat je hem niet in jouw of je zoon zijn leven wil. Wat ik heel goed kan begrijpen) kun je met als bewijs bijvoorbeeld je sms berichtjes, telefoongegevens en alles wat het maar kan ondersteunen, aangifte van ongewenst stalking doen, dan kan je hem een straat/contactverbod opleggen. Het is een lang en vervelend proces en dan vaag je je ex wel volledig uit je leven maar zo ben je wel safe... Verder is het lastig om een omgangsregeling voor hem met je zoon op te leggen vanwege het feit dat hij officieel niet de vader is, jij dus niet de voogdij over hem(je ex niet je zoon) hebt (want op papier bestaat hij niet) en je dus ook geen hulp/service kunt krijgen met betrekking tot dat hij bijvoorbeeld zijn kind alleen onder toezicht mag zien, of hoe je het ook wil regelen.. Weet inderdaad wel dat op het moment dat hij jouw kind zonder jouw medeweten en toestemming ook maar naar de ijscoman om de hoek meeneemt dit ontvoering is en hij dus strafbaar is. Succes ermee hoop dat je eruit kunt komen!!
Ik zou het ook zeker melden bij de politie. Ik zou hem ook zeker niet erkennen en absoluut niet je huis binnen laten. Als hij jullie zoon wil zien dan spreek je desnoods een dagje op neutraal terrein af. Sterkte!
Als hij persé erkenning wil, zou ik hem naar de rechtbank sturen. Als hij die procedure niet wil volgen omdat dat te moeilijk en te lang is, dan maar geen erkenning. Wil je hem niet zien dit weekend, dan zou ik bij een vriendin gaan logeren. Ik neem immers aan dat hij je ouders wel weet wonen. Hij heeft nergens officieel recht op op dit moment. Jij bent dus niet verplicht om thuis te zijn dit weekend. Maar kwestie van zijn gezeur en gebel niet te moeten aanhoren zou ik wel gewoon niet thuis zijn en je telefoon op stil zetten. Ziet hij zijn ander kind nog geregeld? Want daaraan kan je misschien wel zien of hij veel interesse voor jullie zoon gaat tonen in de toekomst (buiten het financiële dan).
Ik zou er ook even uit gaan als ik jou was. Maar belangrijker ik zou hem duidelijk aken dat hij zijn zoon best mag zien en dat hij langs mag komen op momenten dat hij dat met jou heeft afgesproken, maar dat hij een andere verblijfplaats mag zoeken omdat het jounhuis is en hij op bezoek komt voor Zijn kind. Hij kan dan langskomen en daarna elders naar toe om evt de volgende dag nog een keer langs te komen, maar ik zou hem niet in jou huis laten logeren zeker niet als je zo angstig bent dat hij jou/ je zoon iets aan kan doen. Als hij komt zou ik dat ook laten weten aan mensen in de buurt zodat ze een oogje erop kunnen houden en evt aan het einde van een bezoektiijd ook langs kunnen komen omte zien of er geen problemen zijn. Je bent niet gescheiden / uit elkaar om hem vervolgens nog elke keer dagen over de vloer te hebben. Zoals je t schrijft gebruikt hij jou en je huis als een soort hotel waarin hij lnagskomt als hij zin heeft en je dan in je eigen huis niet meer je eigen dongen kunt doen omdt hij er is
Ik vind het wel raar dat hij dan bij jou een aantal dagen blijft slapen... waarom heb je dit vanaf het begin af aan goed gevonden? Hij wil komen, dan lost hij het ook maar op waar hij slaapt, maar niet bij jou want jullie zijn geen stel meer. Wat een toestand zeg. Ik begrijp je angst, Vraag me alleen af of de politie hier überhaupt wel iets mee kan behalve een lousy aantekeningetje maken ergens in een computer. heb daar niet zo´n hele hoge pet van op moet ik eerlijk zeggen. Wil je heel veel sterkte wensen, dit wil je er nu niet bij hebben. Jullie zijn net uit elkaar, je bent druk bezig om je eigen leven weer een beetje op de rit te krijgen, je zoontje is nog klein en heeft je aandacht nodig... jeetje wat een toestand voor je. Heel veel sterkte en laat je niet uit het veld slaan.
Als hij zijn zoon wil erkennen heeft hij voor zover ik weet jou toestemming niet nodig. Persoonlijk vind ik dat jullie beide ouders zijn en dus beide de rol van elkaar serieus moeten nemen. Waar is jou angst op gebaseerd? Dit is een civiele situatie, hij doet strafrechtelijk (nog) niets fout. De politie kan dus op dit moment vrij weinig voor jou betekenen. Ik denk dat je beter contact op kan nemen met gemeente (jeugdzorg) om daar de situatie voor te leggen. Zij zullen je wellicht ook kunnen begeleiden in het proces om een omgangsregeling op te stellen. Voor nu blijf duidelijk jou grenzen aangeven. Als jij niet wil dat hij bij jou verblijft dan blijft hij gewoon niet bij jou, zorg desnoods dat er iemand bij is als hij langskomt. Het is in mijn ogen belangrijk dat een kind zijn vader en moeder bij zich kan hebben en dat deze ook op een volwassen manier met elkaar om kunnen gaan.
Het is toch niet zo dat iedere willekeurige man een kind kan erkennen lijkt mij? Op dit moment is hij, eigen keus, een willekeurige man. Volgens mij heb je altijd nog de moeder nodig die zegt dat die man daadwerkelijk de vader is toch? Zou een beetje raar zijn als iedere man naar de rechtbank toe kan gaan en kan zeggen ik ben de vader, maak het in orde. Ik moest iig na de bevalling met mijn vriend mee naar het gemeentehuis, en alles invullen, en dus toestemming geven, voor alle zaken omtrent officieel vaderschap. Dit kon hij toen niet zonder mij doen, in een ander verhaal, waarbij de baby een stuk ouder was, moest er zelfs een DNA test aan te pas komen.
Niets kan zomaar maar als jij wil gaan voor je kind zijn er wel een aantal stappen te ondernemen. Dit vind ik ook niet meer dan logisch, hij is tenslotte de vader van het kind. De band die moeder met vader heeft staat los van de band tussen vader en kind. De vader die zijn kind graag wil erkennen | Mens en Samenleving: Sociaal cultureel
Melding maken is altijd handig. Dan weten ze er van als ex iets raars probeert te doen. Wat zaterdag betreft, kun je niet lekker even de deur uit? Dagje weg? Vriendin vragen te komen logeren? Wat je ook doet, hou voet bij stuk! Van wat ik zo lees, laat je hem regelmatig 'om de lieve vrede te bewaren' zijn gang gaan. Als je wil dat hij stopt met wat hij doet, met jullie lastig vallen, geef dan je grenzen aan en laat hem er niet overheen gaan. Als je denkt, dat je daar alleen niet sterk genoeg voor bent, of je bent bang dat hij iets raars gaat doen, zorg dan dat er iemand bij je is, die je mentaal (en evt. fysiek, als je denkt dat dat nodig is) kan ondersteunen. Hij heeft het kind niet erkend en wil niet betalen. Hij heeft nergens recht op. Als hij dat wil hebben, moet hij het zelf via de rechtbank gaan spelen, maar zeg dat maar niet (geen slapende honden wakker maken). Zolang hij niks geregeld heeft, sta jij in je recht. En bewaar alle mailtjes en smsjes die je van hem hebt. Je weet maar nooit wanneer je die nodig gaat hebben.
Klopt, maar als hij dit nu 8 maanden niet gedaan heeft, en nu wel omdat hij er van kan profiteren en de angst er is dat hij kind mee zou nemen, dan zou ik toch even achter mijn oren krabbelen. Als paps een echte vader wilt zijn prima, maar ik weet niet of ik iets in gang zou willen zetten wat hem eigenlijk meer vrijheid geeft om het kind mee te nemen.
Ik zou het ook melden bij de politie en het weekend ergens gaan logeren. Desnoods in een hotel als je nergens terecht kan.
Ik zou ook even het niet nood nummer van de politie bellen. Dan kun je je verhaal doen en is het in ieder geval bekend. Is je ex zelf Duits, of komt hij nog uit een ander ( verder ) land? Sterkte hoor, lijkt me vreselijk, leven met die onrust. Wat betreft het blijven slapen zal hij, zeker als hij zo op geld zit , wel kwaad worden. Die situatie heb je denk ik wel zelf gecreëerd. Je kunt zeggen dat je dit echt niet meer wilt, en uitleggen dat je niet voor niks uit elkaar bent. Dan bestaat daar geen misverstand meer over. Sterkte hoor!!