Na IUI zwanger van tweeling, beide kindjes verloren met 23 weken

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Laute, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laute

Laute Lid

16 feb 2015
    44
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik kom hier eigenlijk even langs om mijn verhaal van me af te schrijven.
    In januari ben ik plotseling mijn tweeling verloren na een zwangerschap van 23 weken.
    Het zwanger worden was al niet vanzelfsprekend omdat ik pcos heb, ik heb een tijdje alleen hormonen geslikt maar er kwam geen zwangerschap. Na een samenlevingstest is gebleken dat de zaadcellen van mijn man wel heel goed zijn, maar uiteindelijk allemaal dood aankomen, ze vermoeden dat dit komt doordat de zuurgraad bij mij niet goed is, daarom waren we aangewezen op IUI.
    Wat waren we blij toen de tweede iui raak was, op de echo na 8 weken bleek ook nog eens dat we een tweeling zouden krijgen. We waren gelijk helemaal blij en zijn er nooit van geschrokken dat het er twee waren. De eerste 12 weken waren heel spannend, we hadden al zo'n lange weg gehad om zwanger te worden, dan zou het toch niet ook nog eens eindigen in een miskraam?
    Na de eerste 12 weken begon ik echt te genieten, ik had heel regelmatig controles, dat is gebruikelijk bij een tweeling. Iedere keer was alles goed, beide kindjes groeiden even goed. Net voor de kerstdagen besloten we nog een extra geslachtsecho te maken, dan hadden extra leuk nieuws te vertellen tijdens de kerstdagen. We bleken in verwachting van een jongen en een meisje, fantastisch nieuws.
    We hadden inmiddels ook al behoorlijk wat spulletjes gekocht, dat was echt genieten.

Er was gewaarschuwd dat de kans dat een tweeling te vroeg komt behoorlijk groot is, ik dacht met vroeg aan een week of 32... Heb er in mijn achterhoofd altijd rekening mee gehouden dat de kindjes misschien wel een tijdje in het ziekenhuis moesten blijven.
    Vanaf de 20 weken echo zou de lengte van de baarmoederhals gecontroleerd gaan worden, die echo was alles perfect, de lengte was ruim 5cm, geen enkele reden tot zorg.

Toen ik bijna 22 weken zwanger was ontdekte ik een heel klein beetje bloed bij mijn ontlasting, voor de zekerheid het ziekenhuis gebeld en ze vroegen me langs te komen om een test voor blaasontsteking te doen en een korte check. Toen ik in het ziekenhuis urine moest opvangen kwam er ineens een grote prop bloed mee, vanaf dat moment ging alles heel snel. Ik kreeg gelijk een echo, de echoscopiste was stil, en liep gelijk weg zonder iets te zeggen. Op dat moment dacht ik voor het eerst dat het wel eens helemaal mis zou kunnen zijn. Binnen een kwartier stond een gynaecoloog aan mijn bed met het nieuws dat mijn baarmoedermond volledig verweekt was, dat ik ontsluiting had en dat de vliezen van een kindje al een beetje naar buiten kwamen, de kans dat dit goed ging was heel klein. Ik kreeg gelijk weeënremmers en werd opgenomen en moest volledige rust houden. Op dag twee braken de vliezen van het eerste kindje, ze bleef gelukkig nog binnen maar zou dit zeker niet overleven. Met haar broertje was nog alles helemaal goed, dit werd bevestigd op een echo. Hoe langer dat ons meisje bleef zitten, hoe meer kansen voor haar broertje.
    Helaas braken ook zijn vliezen op dag 5 plotseling, er was geen houden meer aan, binnen een uur waren ze allebei geboren. Ze hebben heel even geleefd en zijn daarna gestorven. We hebben ze die dag bij ons gehad en hebben nog prachtige foto's gemaakt, later kwam ook nog een fotograaf langs via earlybirds, dit zijn zeker weten de allermooiste herinneringen aan onze kindjes.
    We hebben ze 5 dagen later gecremeerd, en nog op een mooie manier afscheid genomen.

Thuiskomen was heftig, alles staat klaar. Felicitatiekaartjes voor de zwangerschap hangen op, een wasmand met net gewassen kleertjes staat klaar bij de strijk, het kamertje is helemaal in orde. Het voelt dan heel stil in huis.

Ik heb inmiddels al een gesprek gehad met mijn gynaecoloog, er is geen oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte. Het was gewoon heel veel pech, voor mijn lijf was de tweelingzwangerschap te zwaar.
    Ik vind het wel fijn dat er geen oorzaak is, het staat een volgende zwangerschap niet in de weg. Daarover werden we ook ingelicht, we mogen volgende maand weer een nieuw traject starten als we willen. Het voelt heel dubbel, rouwen en weer denken aan opnieuw zwanger worden. Maar van de ene kant voelt het ook wel fijn, nadenken over een derde kindje, onze tweeling zullen we nooit vergeten ze zullen altijd een plekje houden in ons gezin en in ons hart.

Dankjewel voor het lezen van mijn lange bericht, het voelt fijn om even van me af te schrijven.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat bijzonder om een tweeling te krijgen en wat verdrietig dat ze niet bij jullie konden blijven. Heel veel licht en liefde gewenst, hou je vast aan elkaar.

3. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Heel erg veel sterkte met het verlies van jullie zoon en dochter!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat een vreselijk verlies, veel sterkte :(

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heel veel sterkte met dit zware verlies. Ondanks alles hoop ik dat jullie over niet al te lange tijd opnieuw papa en mama mogen worden en dat jullie tweeling een broertje of zusje mag krijgen.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik weet gewoonweg niets te zeggen. Ik ben er stil van....

Heel heel heel veel sterkte met het verwerken van dit enorme verlies en al het beste gewenst voor de toekomst!

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Heel veel sterkte met het verlies van jullie zoon en dochter..

8. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Wat vreselijk verdrietig meid :(
    Ze zullen voor altijd in je hart blijven en het zullen altijd je eerste 2 kindjes zijn, je mooie ventje en je mooie dochter. Maar oh, wat had het toch anders moeten zijn, zo verdrietig.
    Heel veel sterkte!!

9. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Laute wat een verdrietig verhaal!
    Wens jullie heel veel sterkte met dit verlies.
    Hopelijk komt er gauw een mooi lichtpuntje in jullie leven.

10. megacarls

megacarls Niet meer actief

Heel veel sterkte met het verlies van je twee kindjes.

11. MissChaos

MissChaos Actief lid

2 aug 2014
    238
    0
    16
    Wat heftig wat jullie hebben meegemaakt zeg!! En wat zal het stil zijn in huis.. Ik wens jullie heel veel sterkte met het dragen van dit verlies!

12. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Wat verschrikkelijk zeg, heb er geen woorden voor! Heel veel sterkte!

13. LMI

LMI Bekend lid

21 jan 2014
    655
    54
    28
    Vrouw
    Wat een verdrietig verhaal. Heel veel sterkte met dit grote verlies.

14. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wat verschrikkelijk. Heel veel sterkte!

15. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie dochter en zoon

16. liefde88

liefde88 Bekend lid

21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Wat een vreselijk verhaal! Met tranen in mijn ogen.
    Lieve laute heel veel sterkte met het verlies van je zoontje en dochter

17. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Heel veel sterkte Laute!

Het is niet in woorden uit te drukken hoe jij en je partner zich moeten voelen. Een kindje verliezen is al erg zwaar, maar twee...onvoorstelbaar bijna. Ik hoop dat jullie veel steun bij elkaar vinden en dat jullie weer snel een broertje of zusje voor jullie zoontje en dochtertje mogen krijgen.

18. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Gefeliciteerd dat jullie pap en mam zijn geworden van deze mooie zoon en dochter. Hebben jullie hen en naam gegeven? Ik ben wel heel benieuwd hoe ze heten! Wij zijn ook trotse pap en mam geworden van een tweeling, na IVF, helaas zijn zij na 20 weken ook engeltjes geworden. We hebben ze Tristan en Kyra genoemd. Ik heb heel veel gehad aan het boek Stille baby's van mevr. Geerink Vercammen (ik kan mijn boekje nog steeds niet weg doen, maar wellicht kun je een exemplaar vinden op marktplaats.nl of ergens anders op internet). Probeer veel te praten, samen en met anderen over jullie wolkjes van kindjes! Ze hebben jullie tenslotte papa en mama gemaakt. Ik wens jullie heel veel stekte toe, voor nu en in de toekomst. En als je in de heldere hemel, twee mooie sterren ziet schijnen... weet dan dat het jullie moppies zijn. xxx

Milena92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina