Vechtpartij rechtbank

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamavanEL, 22 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik heb het filmpje gezien ja en ergens kan ik me er in vinden dat de familie zo reageert!

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    geef ze eens ongelijk!! Pure frustratie denk ik. Hun zijn hun zoon kwijt en hij komt er zo vanaf

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tja ik kan me wel voorstellen dat dit gebeurde. Het is ook een veel te lage straf. Nederland is te soft met zijn rechtsysteem. Die ouders zijn hun kind voor altijd kwijt. Zij worden het hardst gestraft.

4. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik ook !!!

Wat ik mij wel afvraag, hoe komen ze aan zo'n lage straf?

5. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Omdat die rechters gek in de kop zijn!

Net als dat pedo's maar 3 jaar krijgen en dan gewoon weer overal kunnen wonen waar ze willen.. ( gemeentes mogen ze niet weigeren )

6. Islah

Islah Niet meer actief

Niet alleen de rechters dus, maar gewoon de wetten hier... Want ik neem aan dat een rechter dat op basis van de wetten zegt.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Ken trouwens ook iemand die 2 kinderen heeft doodgereden (zaten bij hun moeder in de auto, de moeder heeft het wel overleefd) en die kreeg ook maar een taakstrafje.

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Het is toch ook verschrikkelijk dat er in nl zulke lage straffen zijn.. kan me heel goed vinden in de familie!

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Omdat de NL wet uitgaat van het feit dat als je je tijd hebt uitgezeten, je je straf hebt gehad en je dus recht hebt op herintreding in de maatschappij.

Heeft dus niets te maken met rechter "die gek in de kop zijn", maar alles met de wetgeving die zij MOETEN volgen.

De boel ligt dus een beetje genuanceerder dan jij denkt!

10. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik vind het ook veel te lage straf. Die man heeft een jongen doodgereden in is daarna gewoon doorgereden. Als hij gestopt was, had de jongen misschien nog geleefd. Hij heeft ook nooit zijn excuses aan de nabestaande gedaan. Ja pas in de rechtzaal.

Dus ik snap wel waarom de familie zo reageert. Maar ik keur het niet goed.

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dit is nog niet de uitspraak he, dit was de eis van het OM. Of dit daadwerkelijk de straf wordt, staat nog niet vast.

En verder is de dood van die jongen wel een strafverzwarende omstandigheid, maar niet het enige criterium voor het bepalen van de hoogte van de straf. Daar zijn allerlei richtlijnen voor, en ze proberen om gelijke gevallen zo veel mogelijk gelijk te behandelen.

Bijvoorbeeld: Stel dat deze verdachte te hard heeft gereden (bijvoorbeeld 10km per uur), maar dat was niet binnen de bebouwde kom, hij had geen alcohol op, en er was goed zicht. Hij lette goed op. Toevallig rijdt die jongen in de bocht nét iets te ver op de weg, en hij wordt geraakt. Dat is een hele andere situatie dan wanneer deze verdachte 60km per uur te hard rijdt, met alcohol op, midden in de nacht, op een glad wegdek, en hij bovendien in het jaar daarvoor al 3x is gepakt met alcohol in zijn bloed.

Ik weet niet wat de omstandigheden in dit geval zijn, maar dat zijn dus allemaal dingen die meespelen. Mijn gevoel zegt ook dat dit een VRESELIJK lage straf zou zijn, maar om nou te zeggen dat de mensen die dit bepalen 'gek in de kop zijn' is behoorlijk ongenuanceerd.

12. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

240 uur werkstraf voor het doodrijden van een kind... Triest... Ik snap de familie wel, pure frustratie...

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik snap de familie ook heel goed!

Eerlijk als hij 20 jaar had gekregen dan was dat voor de familie ook niet goed geweest. Die zijn namelijk een kind, kleinkind, broertje, neefje kwijt. Er is geen straf die voor hen voldoende zou zijn. En dat snap ik heel goed.

De man is geschrokken en door gereden, heeeeel kwalijk, heeft zich daarna wel gemeld, net zoals het hoort!
    Deze man is ook vrij jong en zal de gebeurtenis nooit vergeten, hij heeft wel iemand dood gereden. Zo'n straf kunnen ze hem nooit opleggen alleen je geweten kan dat!
    En ik denk dat die straf, terecht, echt hels is!

De straffen hier in nl zijn sowieso te belachelijk voor woorden;)

14. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Kijk die agenten die verdachte beschermen joh! Hebben denk ik zelf geen kinderen. Gewoon op de stoel laten zitten, die mensen lossen dat zelf wel op. Achterlijke straffen hier in nederland

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Jij bent ook voor het stenigen van mensen en het recht in eigen hand nemen, begrijp ik ...??

Wat een ongenuanceerde uitspraak zeg ...

16. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    :(

Ja helemaal!! Straf slaat totaal nergens op nee !

17. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36

Hij zal er nie erg van geschrokken zijn, heeft naderhand nog meer dingen gedaan in het verkeer. Wat precies weet ik niet, op internet stond alleen andere verkeers misdrijven.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik kan mij de woede en frustratie van de familie héél goed voorstellen.
    Ik weet niet hoe ik zal reageren, wellicht vlieg ik hem ook aan. Helemaal omdat hij is doorgereden, geen excuus heeft gemaakt, helemaal niks.
    En kijk die laffe zak eens bang zijn, en terecht.
    Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als hij vrijkomt.

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Helemaal mee Eens!

Schandalig zulke lage straffen. Kan je t beter zelf oplossen.. paar jaar zitten,.vermindering vanwegw goed gedrag en joh laat jezelf ontoerekingsvatbaar verklaren.. zijn het helemaal maar een paar jaar.

Deel Deze Pagina