Wie heeft er ook een vechtscheiding meegemaakt? Ik wil graag tips om hiermee om te gaan want ik krijg inmiddels verschrikkelijke gedachtes!
Yep hier ook helaas. ALLES word tegengewerkt ben al bijna een jaar bezig en zijn nog geen stap verder, zelfs het ouderschapsplan is nog niet rond 😞
yep hier ook jammer genoeg. al ruim 2 jaar bezig, wel ouderschapsplan maar dat werkt niet. inmddels al ruim een half jaar geen contact meer en dus helaas ook geen omgang.......
Hier nog een ervaringsdeskundige helaas.. Voor de vechtscheiding was het al een erg ongezonde relatie. Na het verwerken van de relatie, oplossen van zijn schulden en vele rechtzaken later heb ik nu eenhoofdig gezag. Ik ben heel bewust heel lang vrijgezel gebleven, maar toen ik alles weer op de rit had ( inmiddels een jaar of 7 later) een superlieve man gevonden. En een baby op komst. Ik ben door ontzettend moeilijke tijden gegaan, maar ik heb altijd voor ogen gehouden dat het goed zou komen. Wat de vechtscheiding betreft, vraag maar raak hoor.. Mag ook via pb.
We zijn nooit getrouwd maar het duurde hier een jaar voordat het ouderschapsplan rond was... (Hij kwam alleen niet de afspraken na vervolgens)
hier ook niet getrouwd en geen samenlevingscontract. Na een jaar ongeveer het ouderschapsplan rond, nu alweer bijna een jaar verder en weer terug bij af.....
Ik lig dus ook in een hele zware vechtscheiding. Ik heb een kort geding gehad en nog 1 rechtzaak gepland in de toekomst. Maar wat vreet dit allemaal een energie zeg! Bah... Ex wil vanwege haat geen contact meer met mij. En hij ziet onze dochter nog wel. Week om week tot nu toe. Nu had ik hem gisteren weer aan de lijn en zei hij mijn advocaat te gaan bellen en te gaan regelen dat hij mijn dochter niet meer gaat zien. Maar goed.. heb deze uitingen inmiddels al meerdere malen gehoord maar nog nooit dat het echt gebeurd is ofzo. Daardoor geloof ik het dus echt allemaal niet. Morgen gaat mijn dochter weer naar hem en als hij haar niet komt halen dan hoor ik dat wel van mijn moeder. want hij kan mij niet zien of luchten waardoor de overdracht via mijn moeder plaatsvindt. Mijn ex wil geen contact meer met mij omdat hij het gewoon echt niet kan accepteren dat het over is. en het feit dat wij een dochter hebben samen dat boeit hem geen ene drol. Hij zegt ook niets te hebben aan een rechter omdat die ons alleen maar uitlacht omdat we de zoveelste zijn die er niet uitkomen.. Wij zijn sinds vorig jaar juli uit elkaar. dus al tijdje onderweg. wij waren trouwens niet getrouwd, wel een samenlevingscontract en een gezamelijk huis waar hij blijft wonen. Ook daar wordt het een en ander op papier gezet.
Aapje22 hebben jullie gezamenlijk gezag? Klinkt misschien heel hard en het is ongelofelijk moeilijk, iemand die geen omgang/contact wil kun je het misschien via een rechter wel verplichten je moet je alleen afvragen hoeveel meerwaarde daaraan hangt. Misschien iets anders uitgelegd we hebben denk ik allemaal wel zoiets dat ook al zijn we uit elkaar de kinderen hebben recht op een goede band/contact/omgang met beide ouders. Maar als 1 van de ouders het kind (-eren) geen onvoorwaardelijkheid geeft (en door bijv niet op te komen dagen en uittingen te doen dat het hem niet interesseert geeft hij dat gevoel) kun je je afvragen waar een kind meer problemen door gaat krijgen en wat er dus voor het kind belangrijker is, de band/contact/omgang met beide ouders of de eigenwaarde en het zelfbeeld van het kind (-eren). Daarbij als hij pertinent niet met jouw wil praten geeft hij eigenlijk bij jullie kind aan dat hij jouw niet accepteert, kan dit ook juist een loyaliteitsprobleem tot gevolg hebben. Heb je al eens gedacht aan mediation? Of begeleiding door bijv maatschappelijk werk? En dan met name gericht op de communicatie tussen jullie.