Mn vriendin (nou ja, zo noem ik r nog maar is niet echt meer n vriendin van me) beweerd dat haar zus (heeft met 9 weken een miskraam gehad) nu een half jaar moet wachten van de gynaecoloog om daarna weer zwanger proberen te raken.. Maar als je 1x ongesteld bent geweest, mág t volgens mij toch weer of niet? Ik vind n half jaar weer lekker overdreven..
Hoi, In 2001 heb ik ook een miskraam gehad in december en ook wij moesten 5 maanden wachten voor ik weer zwanger mocht worden. Het zou dus kunnen, maar ik hoor tegenwoordig ook niet anders als dat je na 1 menstruatie gewoon er weer voor kunt gaan. groeten, Anja
Hey ik had een curettage en moest 1 cyclus wachten om te herproberen , maar misschien is er een bepaalde reden voor bij haar? Ofwel zegt ze het zo, omdat niet iedereen telkens zou vragen, ben je nog niet terug zwanger? groetjes flyke
mischien is ze er emotieel niet aan toe? de gyn. vertelde mij dat 1 cyclus normaal was maar dat ze sommige mensen wel aanraden om er meer tijd tussen te laten zitten ivm de verwerking...
Nou ja mn vriendin zei dit dus gewoon omdat t nog niet 'mocht'. Vaag.. maakt voor de rest niet uit. Maar was gewoon benieuwd.
Ik heb 2 miskramen gehad en bij alle 2 is ons geadviseerd één cyclus te wachten. Als er, volgens de gyneacoloog, iemand zou zijn die het misschien emotioneel niet aan zou kunnen zo snel weer te proberen (heb er 22 weken mee rond gelopen terwijl we het met 9 weken al wisten...), zou ik dat zijn! Maar ook mij is geadviseerd gewoon één cyclus te wachten. Dus dat verhaal van die 'vriendin' van je snap ik niet. Er zal wel een medische reden voor zijn of zo!
Tja... ik durfde geen curretage aan, ben een bang meisje wat dat betreft. Het idee dat ze mij van binnen leegzuigen. En ook het idee dat het vruchtje er natuurlijk is gekomen, en dat het op een natuurlijke manier eruit moest. En ik was ervan overtuigd dat het beter was voor mijn eigen verwerking (door de pijn maak je mee wat je kwijt raakt of zo). Ik kan het heel moeilijk uitleggen. Het is nou eenmaal zo gegaan... Als ik eraan terug denk vind ik het ook een heel eind hoor, 22 weken!
raar ..ik hoefde helemaal niet te wachten...het was dan ook gelijk weer raak ...maar goed ik weet dus niet de achterliggende gedachten waarom ze een MK heeft gehad en hoe die is verlopen
Het zou best kunnen hoor. Als ze bijvoorbeeld een mola-zangerschap heeft gehad mag je ook niet direct weer zwanger worden. Zo zijn er meerdere voorbeelden te noemen waarbij het beter is om een aantal maanden te moeten wachten. Anderen krijgen wel weer direct groen licht. De gynaecoloog zal het niet voor niets zeggen. Kwebbel