Twijfel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door trubbel, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Heej meiden,

Wil heel graag weten of er meer meiden zijn waar in eens de twijfel voor een tweede kindje toeslaat.
    Ik wou altijd een 2e kindje, nu zijn we bezig en begin ik ineens te twijfelen. Over de financien, nu gaat t allemaal wel maar wat over 10/11 jaar. Kunnen we ze laten sporten, school betalen, dagjes uit met ze vakantie enz. enz.
    Wordt gek van mezelf.
    Hoop op wat reacties.

2. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf persoonlijk denk ik als jullie nu een goed inkomen hebben en beetje kunnen sparen dat het allemaal vanzelf wel goed gaat lopen .. ! maar je moet zelf doen wat jij wilt..!

3. Hee meid, ik moet eerlijk zeggen dat ik die twijfel niet heb. Financieel gezien niet, maar ook gevoelsmatig niet. Zijn de financieen de enige reden dat je twijfelt?

4. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Ja de financien is de enige reden. We sparen nu al vd kleine en voor ons zelf natuurlijk. En dan denk ik van ja dadelijk moeten we een andere auto ofzo snap je.
    Zonder die twijfel zou ik heel graag weer een kindje willen.

5. sunshine81

sunshine81 Niet meer actief

Hoi hoi,

Zelf gaan we voor de eerste maar ook ik twijfel af en toe ookal weet ik dat ik dan weer eens moeilijk doe en dat ik het allemaal veel te zwart zie, vooral in de periode voor de ongi. Gelukkig heb ik een man die me dan weer een beetje naar het heden brengt.
    Wel is het soms lastig.

Wat zegt je vriend/man erover dan?

6. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Hij zegt dat ik me niet zo druk moet maken en dat het wel goed zal komen. Waar dr 3 eten kunnen dr ook 4 eten. Tja daar heeft hij ook wel weer gelijk in natuurlijk

7. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is zo !! en als je elke maand een beetje kn sparen komt het toch wel goed :) ook ik twijfel er wel eens aan en ben aan het proberen van de eerste dus.. je bnt niet de enigste

8. RiMa81

RiMa81 Actief lid

20 apr 2008
    131
    0
    0
    Je kan toch niet 10 jaar in de toekomst kijken. Misschien heeft je man wel een andere baan of meer inkomen? Misschien kan je zelf weer wat meer werken als je kinderen groot zijn? En is het leven echt veel minder leuk als een jaartje vakantie er niet inzit omdat je kids schoolgeld betaald moet worden???
    Problemen die komen ook financieel zijn vast op te lossen. Wie weet wat er nog voor goeds op je te wachten staat. Natuurlijk vind ik ook dat het onverantwoord is om aan een tweede te beginnen als je er NU ak geen middelen voor hebt. Maar als die er zijn, dan komt het in de toekomst vast ook wel goed.

9. sunshine81

Haha lekker herkenbaar.:D
    Af en toe ook best lastig maar hij heeft ook wel een beetje gelijk.

Wat ik ook wel eens gedaan heb is alles opschrijven enzo wat er uit gaat en er in komt qua geld dan natuurlijk.
    Maar ja na een paar keer ben je daar ook wel klaar mee haha.

10. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Ja dat is waar, zit me te bedenken dat ik zo zit te denken sinds ik ongi ben geweest, misschien dat t daar ook wel mee te maken heeft... oh weet ik veel zeg..
    Maar wel heel spannend voor jullie hoor een 1e kindje!!

11. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Ja RiMa kan niet anders zeggen dan dat je gelijk hebt!
    Om eerlijk te zijn had ik het zo niet helemaal bekeken.

Sunshine, da heb ik idd ook al vaak gedaan en komt goed uit haha. En we sparen ook de kinderbijslag via zo'n stichting.

12. sunshine81

Wat een gezeur allemaal he?! Hier kan je tenminste gewoon ff lekker alles van je afschrijven, ik ga nog echt niet tegen iedereen vertellen dat we bezig zijn alleen ben ik er zelf zo mee bezig :x
    Best vermoeiend soms, pff.

13. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik twijfel ook zo, en dan niet alleen om financiele redenen. Het leven is zo makkelijk met 1 kind. Denk dat het straks met 2 echt zo veel drukker wordt dat het soms niet meer leuk is, vooral het eerste jaar. Vraag me toch altijd af hoe anderen dat doen. Maar het zal wel goed komen.

Charlie

14. RiMa81

RiMa81 Actief lid

20 apr 2008
    131
    0
    0
    Wij zijn nu dus ook bezig voor een tweede ons eerste ventje is nu net 13 maanden en ik vraag me ook af hoe ik dat straks allemaal ga doen... pffff.... zo druk. Maar goed ik zie het zoveel om heen en daa draait het gezin ook! het eerste jaar zal aanpoten worden daar stel ik me maar vast op in. Ons ventje is wel een makkie geweest zegt de omgeving, en vinden wij ook dusse ik hoop op weer zoveel geluk haha. Heb, mede doordat ik nog 2 en een halve dag werk geen zorgen over de financiën. Maar toch denk ik dat je je pas druk moet maken als het nodig is!! Zonde anders van al dat gepieker en dat doen mama's toch al genoeg niet??
    Nu mijn eiegn wijsheid nog volgen haha

15. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    T zal zeker niet makkelijk zijn een 2e erbij, heb het onlangs van dichtbij mee gemaakt met een vriendin, die heb ik 2 weken huilend aan de telefoon gehad. Ze wist niet hoe ze het allemaal moest doen en had tijd tekort. Nu zijn we drie maanden verder en alles loopt op rolletjes zeg maar.

En idd ik werk nu 20 uur en kan tzt ook meer gaan werken als het nodig ik.
    Ben echt blij met de reacties!

Deel Deze Pagina