Hoi, Mijn dochter van bijna 8 maanden weigert sinds twee dagen de fles. Ik begrijp er niets van. Zodra ze de fles ziet, begint ze al te protesteren en draait demonstratief haar hoofd de andere kant op. Haar fruithapje eet ze wel op, evenals stukjes klein brood. Als noodgreep heb ik nu maar yoghurt gegeven, zodat ze toch nog iets binnen krijgt. Dit eet ze ook gewoon op. Wat kan dit zijn? Ze heeft nog nooit tegengestribbeld en alle vier de flessen gingen tot op de laatste druppel op. Overigens probeer ik haar nu ook, om maar genoeg vocht binnen te laten krijgen, roosvicee te geven. Ook dit weigert ze! Is dit een fase, of kan ze ergens last van hebben? Ik merk niets aan haar, ze is, zoals altijd, de vrolijkheid zelve. Toch maak ik me zorgen! Wat zou er aan de hand zijn??
Hallo, Vakk gaat het om een fase hoor. Je hoort het vaker wanneer een kindje tanden of kiezen krijgt, of verkouden is. Soms is het een oplossing om bordjes pap te maken en de voeding met een lepeltje te geven. Groeten eveline