Hallo, Gisteren had ik een nacontrole bij gyn. Nou vertelde ze dat als wij weer plannen hebben om zwanger te worden eerst een afspraak bij hun moet maken om e.e.a. te bespreken. Ik heb wel heel veel medicatie geslikt (verschillende soorten bloeddrukverlagers, dit gebeurde vanaf week 20). Na heel veel ziekenhuiscontroles ben ik uiteindelijk met 38 weken ingeleid wegens een zeer hoge bloeddruk ... we hebben een prachtige dochter gekregen met een mooi gewicht. Nu heeft ze wel groeiproblemen maar dit staat volgens mij los van de zwangerschap. Wel is mijn bloeddruk nog aan de hoge kant en de internist gaat over een paar weken onderzoeken waar dit vandaan komt. Nu heb ik de vraag waarom wij eerst een afspraak moeten maken bij gyn. als ik zwanger wil worden ... gaan ze het dan afraden? Wellicht speelt mijn leeftijd ook een rol (39 jaar). Hopelijk kunnen jullie antwoord geven. Groet,
hoi nee ze gaan het je zeker niet afraden. Het is alleen wel belangrijk dat vooral je bloeddruk goed is ingesteld en dat je dan medicijnen hebt die verantwoord zijn in een zwangerschap. Dus vandaar! Mirjam