Ouderlijk toezicht op mobiel app?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MamaChantal, 6 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Weet iemand of er een app is zodat je een andere mobiel in de gaten kan houden?
    Ouderlijk toezicht app oid?

Het zit zo, onze oudste (9) haar gastouder is verhuist, nu moet ze daarvoor 10 minuten fietsen en daardoor hebben we besloten dat ze een mobiel krijgt.(een oude van mij met android)
    Zodat ze altijd bereikbaar is.
    Maar, ze heeft zich in het verleden dingen stiekem gedaan op internet waardoor we wel controle willen houden.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Kun je niet gewoon geen databundel doen? Als ze bereikbaar moet zijn moet ze kunnen bellen en gebeld worden. Data, appen en internet toegang hoeft dan niet.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou dan gaan voor zo'n heel simpel telefoontje waar je nog geen internet ed op hebt (ja ze gestaan nog haha) die koop je heel goedkoop met beltegoed erbij.

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Geen antwoord op je vraag, maar ik vraag me af waarom de gastouder haar niet even komt halen? Tsja, het zal vast niet handig zijn ivm andere kinderen, maar dat heeft toch iedere ouder? Een 9 jarige 10 minuten laten fietsen (dat is best een stuk) vind ik eerlijk gezegd nogal wat....

On topic: op een oude mobiel wifi zetten zodat ze kan appen wanneer ze aangekomwn is. Verder een goedkope databundel aanschaffen zodat ze evt kan bellen als er iets is en afspreken dat hij alleen hiervoor dient. Mobiel blijft beneden en mag verder niet gebruikt worden. Laat ze zien dat ze er verstandig mee om kan gaan, kunnen jullie weer wat "soepeler" worden....

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon een simpel telefoontje geven, bij de mediamarkt koop je een samsung van 20 euro en kan ze je gewoon een sms sturen als ze aangekomen is. Komt ze ook niet in de verleiding, simpel lijkt mij.

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.276
    25.746
    113
    goedkoop mobieltje zonder internet of een kids gps watch is dan misschien een handigere oplossing.

Maar als antwoord op je vraag: voor mijn oudste dochters hebben we de app ourpact. Je kan daarmee internet en apps blokken. De simpele versie is gratis. Als je er meer toestellen mee wil beheren betaal je €2 per mnd. En dan kan je ook tijdsblokken instellen waarmee je blokkeert of tiegang geeft tot apps.
    En dan is er nog een uitgebreider abonnement (weet even niet hoe duur) waarmee je nog meer functies hebt en specifieke apps aan of uit kan zetten.
    Wij hebben meerdere toestellen die we beheren en betalen dus €2 per mnd. Als het goed is kunnen de kinderen wel nog bellen als ik de rest blokkeer.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Heb nu idd internet uit gezet.
    Misschien is dat idd wel gewoon het handigste :)

Ze zat al bij deze gastouder, die is nu het verhuisd naar een nieuwe wijk.
    Die wijk is nog in aanbouw en er komt nog een kortere route.
    Het is +- 5 minuten naar die wijk maar ze moet nu nog om de wijk heen waardoor het wat langer fietsen is.
    Ze heeft het prima naar haar zin bij die oppas.
    Ophalen van school kan niet, ik heb zelf geen rijbewijs dus moet haar op de fiets ophalen.
    Oppas kan haar alleen met de auto van school halen dus dan zou ze naar huis moeten lopen.
    Oppas kan haar namelijk anders pas laat naar huis brengen.

Anders oppas zitten we al wel voor te kijken

8. Rebelish

Rebelish Actief lid

29 apr 2017
    141
    37
    28
    Vrouw
    Op de tablets van mijn zoon en dochter heb ik Norton Family geïnstalleerd, een app voor ouderlijk toezicht. Kost me ik meen 30 euro per jaar en je kunt zelf bepalen wat er beperkt moet worden. Dus bijv gebruik social media, tijd achter de tablet en welke gegevens je kind mag delen met anderen. Ideaal vind ik!

9. Rebelish

Rebelish Actief lid

29 apr 2017
    141
    37
    28
    Vrouw
    Correctie: 40 euro per jaar ;)

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Ik zou het gewoon simpel houden.

Telefoon waarmee je kunt bellen en sms'en. Simonly er in.
    Dan is ze altijd bereikbaar en heeft ze helemaal geen internet nodig.

Deel Deze Pagina