Hoi dames, ik ben aan het googlen gegaan maar word er niet wijzer van. ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hoeveel dagen mag je er verblijven, wat zijn de kosten (Wat word wel/ niet vergoed) maar het allerbelangrijkste hoe het beviel? ook hoe te regelen etc. Bij mijn zoontje ben ik vrij snel naar huis gegaan, en heb een zware kraamweek gehad. ( Mede door de kraamhulp waar het totaal niet mee klikte en me behandelde als een robot, maar ook omdat het huis storm liep en niemand kenneleijk begreep dat ik gewoon wilde uitrusten, ook borstvoeding niet goed begeleid) ik kijk er op terug met heel veel angst en afgrijzen. Een leuke kraamhulp is al een mooi meegenomen natuurlijk, maar ik wil eigenlijk mijn opties exploren als het aankomt op een kraamhotel. Denk dat ik dan toch mijn rust kan pakken, en bezoek word als het goed is vanzelf weg gestuurd. Graag jullie ervaringen meiden. Een hele vragenlijst en alles hotel de botel door elkaar haha! groetjes foefoes
Ik lees mee! Zal verblijven in het geboortecentrum Sophia in Rotterdam en ben ook benieuwd naar (algemene) ervaringen!
Hoi ik weet niet waar je woont maar ik ga naar een kraamkliniek/hotel in Den Haag. Mijn schoonzus heeft daar ook verblijf gehad en ze vond het heerlijk! Daarom gaan wij het ook doen. ik wil niet na 3 dagen al mensen over de vloer. Familie kan daar lekker heen komen! Als je aanvullend verzekerd bent hoef je daar alleen (uiteindelijk) materiaal kosten te betalen. De rest krijg je vergoed. Komt neer op zo'n 8per dag die we zelf moeten betalen. Dat vind ik prima. Je mag er trouwens net zolang blijven als je recht heb op kraamhulp. ik ga er niet 8 dagen blijven anders ben je thuis en weet ik niet wat ik moet doen haha. Dus hooguit 2 a 3 nachten.
Ik weet dat het een vriendin van mij niet bevallen is...niet zozeer het personeel oid, maar haar hele gevoel erover was negatief... niet je eigen omgeving, zij zat bij het sophia in rotterdam en das vervelend parkeren ook. Eind lopen, daar ook nog kosten van. Ik zelf zou het niet willen omdat ik gewoon in mijn eigen omgeving wil zijn met mijn eigen spulletjes etc. En zoals algemeen bekend, genees je thuis beter en sneller dan in een ziekenhuis/kraamhotel/elke andere zorg instelling. maar het is ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk en je moet doen waar jij je prettig bij voelt.
Weet je toevallig wat het max aantal dagen is wat je mag verblijven? Ik had begrepen dat het te maken heeft met je kraamuren. Betekent dit ook dat als je naar huis gaat geen recht meer hebt op kraamzorg.
Een andere optie om te overwegen is, is je kraamzorg te instrueren, bezoek tijden af te spreken ( Bv in de ochtend een uurtje en in de middag of avond een uurtje, het bezoek weg laten sturen, je rust uur goed hanteren en het eventueel wijzen op "Tsja, de kraamzorg is streng, helaas mogen we maar weinig bezoek ontvangen om genoeg rust te krijgen" oid. ( Ik stond gelukkig na mn keizersnee zelf genoeg p mn strepen, en de tweede keer was het in de zomervakantie wat ook handig was voor het bezoek! )
Toen ik bevallen was van de tweede ben ik 5 dagen in het sophos kraamhotel gebleven. Het was er heel schoon en kreeg veel hulp..ook midden in de nacht als dat nodig was. Helaas wachtte je soms wel wat langer op je eten omdat ze het best druk hadden maar verder prima. Die 5 dagen waren mij te lang..begon me toch echt te vervelen. De kosten...oefff volgens mij 250 euro dacht ik.
5 dagen ben ik er gebleven, wat een genot! midden in de nacht hulp gekregen, kon helemaal niet eens meer staan/luierverschonen. Wel veel verschillende damens aan je bed, maar ze geven je de ruimte voor je eigen maniertjes heb in het geboortehotel bij het maasstad in rotterdam mogen logeren 2x. zou het zo weer overdoen. heerlijk!! had nog 2 dagen over aan kraamzorg, maar die heb ik niet gebruikt. wil geen vreemden in huis die mij vertellen hoe ik iets moet doen.
ik was bij de eerste in sophia geboorte hotel. ideaal vond ik het. vond het heerlijk om daar de wat verdere familie te ontvangen. geen bomvol huis! dichte familie komt zowiezo thuis. haha niet veel keus daarin. qua kosten moet je even je verzekering nagaan. in het hotel heb je je materiaal kosten per dag en dan een klein gedeelte wat je voor de kraamuren betaald. je kan 24 uur in het hotel blijven en ze berekenen 8 uurtjes zorg. ookal helpen ze je in de nacht. dit keer ga ik ook weer naar het hotel of ik thuis nog aanvullende kraamzorg neem weet ik nog niet. eten heb ik daar niet afgenomen. maar dat kan wel als je dat wilt. vraag de informatiemap op de site van het geboortehotel. staat veel in of bel ze even op. je kan ook een rondleiding doen als je dat zou willen
Je hebt recht op 8 dagen. Net zolang je recht hebt op kraamzorg thuis. Elke dag dat je daar verblijft gaat dus van de hulp thuis af. Als je naar huis wilt mag je ook gewoon gaan. Dat is hier geen probleem. Dus als 't je niet bevalt kun je gaan.
Dit klopt niet. Een dag verblijf in het kraamhotel kost je 8 uur kraamzorg ( behalve als je verzekerd bent bij VGZ, dan kost het je 6 uur). Afhankelijk van het aantal uren die je geindiceerd krijgt ( standaard bij borstvoeding 49 uur= max 6 dagen verblijf, of flesvoeding 45 uur= 5 dagen). Natuurlijk kun je met een herindicatie wel langer blijven. Bij "ons" worden er kosten in rekening gebracht voor luiers, verband, hulpmiddelen bij bv enz (22,50 euro per dag) en kosten voor maaltijden en evt overnachting van de partner. De verbijfskosten worden vergoedt vanuit de basisverzekering, excl de landelijk vastgestelde eigen bijdrage voor kraamzorg (net als bij kraamzorg thuis). Het kan zijn dat die eigen bijdrage vanuit de aanvullende verzekering vergoedt wordt.
Ik heb een nacht in het kraamhotel geslapen vond het wel fijn alleen de wisselende diensten qua kraamzorg vond ik vervelend ... was ook wel blij om weer thuis te zijn wij hadden een hele leuke kraamhulp
Ik kom er achter dat in mijnn woonplaats geen kraamhotel is. Kan ik bevllen in mijn woonplaats en naar een kraamhotel in andere stad? (8 km)
Ja hoor, dat is geen probleem. Dat gebeurt hier ook wel, dat vrouwen bevallen in het plaatselijke ziekenhuis of thuis en daarna naar het kraamhotel komen. Als het kraamhotel maar 8 km verderop is, zou ik overwegen om toch daar te gaan bevallen. Dat is nog goed aan te rijden, toch?