Hey meiden. Ik zit een beetje met een dilemma. Ik weet niet zo goed welke kamer de babykamer moet worden. Optie 1: zolder verbouwen, wand plaatsen. Wij naar zolder baby op onze oude kamer. Zoontje van 3 ligt ook op deze verdieping. Optie 2: wij op onze kamer en baby op "klein" kamertje. 3,5 bij 2,5. En dan volgend jaar wij naar zolder en baby naar onze kamer. De baby zal de eerste maanden toch op onze kamer slapen in ledikantje of wiegje.
Zou optie 2 kiezen. Zou het eerste jaar nog niet prettig vinden( en onhandig) om niet op de zelfde verdieping te slapen. Kamertje is klein maar wel te doen. Wij hebben ook een kamertje met ong die afmetingen maar mis nu nog geen ruimte.
Persoonlijk zou ik ook voor optie 2 gaan. Het lijkt mij fijner om op dezelfde verdieping te slapen als de baby. En verbouwen kan altijd nog. Het kamertje is toch groot genoeg om in te slapen?
Wij wilden naar zolder, maar ons bed paste niet door het trapgat 😆 Toen is zoon naar zolder gegaan, en sliep binnen 2 dagen ook in een peuterbed terwijl hij dat eerst helemaal niet wilde. Hij was toen 1 jr en 9 mnd. De baby gaat in zijn oude kamer
3). Een baby heeft alleen maar een ledikant en commode nodig. Hij kan zelfs nog jaren op de kamer met die afmetingen slapen hoor. Volgens mij is mijn zoontjes kamer nu zo'n 2 x 2. Er staat alleen een ledikant in en de commode met 4 grote lades (en badje aan voeteneind ledikant). Een kast heeft hij nog niet nodig. Er past zelfs een 1persoons boxspring in dus mijn zoon zal nog heel lang op deze kamer blijven. Dus een kamer van 2,5x3,5 is echt niet klein hoor !!