magere melk??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amfy, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey dames

ik had vandaag wat gekolft maar er ligd helemaal niet veel vet op echt maar een milimeter op 50cc

dat is toch weinig of valt het mee??

2. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    De kleur van melk en de hoeveelheid vet zegt niets over de voedingswaarde van je melk.... in de meeste gevallen is de voedingswaarde goed, dus maak je geen zorgen.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat weet ik maar normaal ligd er als je het in de koeling zet een laag vet op en dat is nu echt maar 1 milimeter.

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Heb ik ook wel eens gehad hoor.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

o oke haha . nouja weetje je gaat op een gegeven ogenblik overal iets achter zoeken/ omdat ze zo slecht groeit

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
  7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik weet het, heb me bij de oudste ook vaak dingen afgevraagd toen ze heel erg lang over dr geboortegewicht en ook daarna niet hard groeide.
    Tot er een vervangende buroarts was die niet naar de cijfers keek maar luisterde naar mijn verhaal en keek naar mijn kind.
    Als je kind tevreden is en plasluiers maakt dan is het vaak goed.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja dat zei de kinderarts ook maar toch maak je je druk haha.

de kinderarts dacht dat ik teveel deed aanleggen (is ook een bv begeleider) daardoor zou ze alleen maar voor melk krijgen dus ik moet nu om de 3 uur voeden en om 11 uur de laatste en dan kijken wanneer ze komt.

terwijl er hier werd gezegd veel aanleggen nouja ik probeer het wel uit

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb altijd op verzoek gevoed, wel met een stuur richting 7,11,15,19,23 uur maar als ze een andere tijd hadden bedacht mochten ze van mij best drinken. Ze bepalen dan waar ze op dat moment weer genoeg aan hebben. Bijv. De kleine had om13.15 dorst dan aan de borst maar om 15uur wel weer aanbieden.

Het verschil tussen voor en achtermelk is intussen achterhaald. Beide zijn even voedzaam.

10. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat idee van voor- en achtermelk is inderdaad achterhaald, maar ehmm Amfy, vertrouw op jezelf! Je doet het hartstikke goed!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Bovendien drinkt je kindje beter als deze honger heeft. Aanleggen op verzoek (en dus vaker) maakt minder volle borsten, een baby die goed drinkt omdat die hongerig is, en dus daarna lege borsten, en meer vet binnen. Dus juist lekker vaak laten drinken :)

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

als ik op verzoek zou voeden dan word het om de 5 uur. ze komt niet zelf voor een voeding namelijk

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Meid, dan is je melk echt wel voldoende voedzaam anders meld ze dr wel veel vaker.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze heeft haarzelf nog nooit gemeld hoor ook niet na de geboorte ;)

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    zulke meiden heb ik ook, gewoon doorslapen vanaf nacht 1 :D , maar daar stak mama een stokje voor

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha tja dan moet je toch maar zelf ingrijpen ;)

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

tis er een hoor. nee geef me dan maar een die om de 2 uur komt in de nacht haha.

moet zeggen dat ze het goed lijkt te doe op het 3 uurs ritme. tis eten spelen slapen etens spelen slapen.

ben benieuwd wat haar groei doet maar mag maandag pas wegen

Deel Deze Pagina