hey dames ik had vandaag wat gekolft maar er ligd helemaal niet veel vet op echt maar een milimeter op 50cc dat is toch weinig of valt het mee??
De kleur van melk en de hoeveelheid vet zegt niets over de voedingswaarde van je melk.... in de meeste gevallen is de voedingswaarde goed, dus maak je geen zorgen.
dat weet ik maar normaal ligd er als je het in de koeling zet een laag vet op en dat is nu echt maar 1 milimeter.
o oke haha . nouja weetje je gaat op een gegeven ogenblik overal iets achter zoeken/ omdat ze zo slecht groeit
Dat zegt niets (gelukkig). Ik merkte wel dat als ik zelf meer rust had er meer vet dreef op de melk, maar ik denk dat hij op andere dagen gewoon meer bij me dronk. Hier kun je lezen over de vetheid van je melk: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Samenstelling - Vet in moedermelk: functie, waarde en bepaling (tips om je kindje meer vette melk te geven: vaak laten drinken, vooral 's avonds). Het is niet echt een lekker-weglees-artikel.
Ik weet het, heb me bij de oudste ook vaak dingen afgevraagd toen ze heel erg lang over dr geboortegewicht en ook daarna niet hard groeide. Tot er een vervangende buroarts was die niet naar de cijfers keek maar luisterde naar mijn verhaal en keek naar mijn kind. Als je kind tevreden is en plasluiers maakt dan is het vaak goed.
ja dat zei de kinderarts ook maar toch maak je je druk haha. de kinderarts dacht dat ik teveel deed aanleggen (is ook een bv begeleider) daardoor zou ze alleen maar voor melk krijgen dus ik moet nu om de 3 uur voeden en om 11 uur de laatste en dan kijken wanneer ze komt. terwijl er hier werd gezegd veel aanleggen nouja ik probeer het wel uit
Ik heb altijd op verzoek gevoed, wel met een stuur richting 7,11,15,19,23 uur maar als ze een andere tijd hadden bedacht mochten ze van mij best drinken. Ze bepalen dan waar ze op dat moment weer genoeg aan hebben. Bijv. De kleine had om13.15 dorst dan aan de borst maar om 15uur wel weer aanbieden. Het verschil tussen voor en achtermelk is intussen achterhaald. Beide zijn even voedzaam.
Dat idee van voor- en achtermelk is inderdaad achterhaald, maar ehmm Amfy, vertrouw op jezelf! Je doet het hartstikke goed!
Bovendien drinkt je kindje beter als deze honger heeft. Aanleggen op verzoek (en dus vaker) maakt minder volle borsten, een baby die goed drinkt omdat die hongerig is, en dus daarna lege borsten, en meer vet binnen. Dus juist lekker vaak laten drinken
tis er een hoor. nee geef me dan maar een die om de 2 uur komt in de nacht haha. moet zeggen dat ze het goed lijkt te doe op het 3 uurs ritme. tis eten spelen slapen etens spelen slapen. ben benieuwd wat haar groei doet maar mag maandag pas wegen