Het is nog ver weg maar ik denk graag vooruit en ben van de praktische kant vandaar onderstaande vragen. Ik/wij ben/zijn benieuwd naar jullie ervaring met het vliegen met een jonge baby. Een deel van de familie woont namelijk in het buitenland. Wellicht hebben jullie een antwoord op onderstaande vragen voor mij/ons? Vanaf hoeveel weken kun je ongeveer vliegen met een baby? Heb je een eigen stoel geboekt voor de baby of doe je het in babynet of op schoot? Hoe boek je een ticket voor een ongeboren kind? Kon de wandel-/kinderwagen mee in het vliegtuig? Nog andere tips of ervaringen? Ze zijn van harte welkom. P.s. moderator ik weet niet of ik het bericht in het juiste deel van het forum heb geplaatst, excuses als dit onverhoopt niet het geval is.
Volgens mij mag je vrijwel meteen met een kleine baby vliegen. Kinderen en baby's onder de twee vliegen gratis, je hebt dan geen eigen stoel voor de baby. Je neemt de baby dus op schoot. Wel is het mogelijk voor baby's onder de 6 maanden om een babybedje te krijgen, deze wordt dan bevestigd aan de wand voor je. Wel van te voren deze plaats reserveren dus want daarvan zijn er niet zoveel. Bij het boeken van een ticket kan je aangeven dat er een kind onder de twee meereist. Niet bij alle maatschappijen / vliegvelden is het mogelijk om de kinderwagen mee te nemen tot aan de gate. Wij vlogen met Martinair vanaf Schiphol en daar moest je de kinderwagen inchecken, een paraplubuggy mocht wel. Terug met Martinair vanaf Miami mocht hij weer wel mee tot aan de gate. Vooraf dus even informeren. Een Maxicosi mag overigens wel mee als handbagage, althans bij Martinair. Ook daarover dus van te voren informeren. Succes!
Mijn neef en zijn vrouw wonen in Australie en zijn afgelopen oktober in NL geweest met hun dochtertje van toen (ikm meen) 6 weken oud. Zij hebben ook zo'n hangend babybedje gebruikt voor de vlucht. Kindje heeft heerlijk geslapen en hebben er geen "last" van gehad tijdens de 24 uur durende reis. Ook de terugreis is helemaal goed gegaan.
Dank jullie wel voor de reacties. Ik dacht dat misschien de longen van het kind of het neus- oorstelsel het zo jong nog niet aan kon om te vliegen en de drukverschillen. Nog meer ervaringen/ reacties zijn uiteraard welkom.
Hoi, wij hebben voor het eerst gevlogen met ons dochtertje toen ze precies 2 maanden was. Ze heeft heerlijk geslapen bij ons op schoot en vervolgens haar flesje lekker leeg gedronken, echt nergens last van gehad dus. Wij hadden ook al geboekt voor ze geboren was, dit was geen probleem, moet je gewoon even bellen als ze geboren is om de geboortedatum door te geven. De kinderwagen hebben we ingechecked samen met de koffers, wat wij heel handig vonden was de babybjorn om rond te lopen op het vliegveld. In het vliegtuig heeft ze geslapen in de minimonkey.